Hirdetés

Death Stranding - a Guerilla Games motorja hajtja majd

|

A Death Stranding elsősorban az elképesztő szimbolizmusával nyűgözte le a közönséget, de a technikai oldalon is bőven rejteget meglepetéseket.

Hirdetés

Izgalmas bejelentések történtek a PlayStation Experience 2016-on, hiszen lehullott a lepel a következő Uncharted történetről, ráadásul a The Last of Us folytatását is bejelentették (aminek a trailerétől még most is a hideg ráz minket). Viszont a játékvilág a nagy nevek ellenére is még egy kicsit leragadt a Hideo Kojima stúdiójában készülő Death Standing korábban bemutatott előzetesénél, szóval nagy szerencse, hogy a Sony konferenciáján egy panel keretében többet is hallhattunk a játékról.

Aki ismeri a Hideo Kojima munkásságát az tudja, hogy a veterán dizájnernek elég sok furcsa, viszont annál zseniálisabb ötlete van. A Metal Gear Solid-sorozat (és természetesen Kojima többi játéka is) tele van elképesztő dizájn bravúrokkal és aprólékosan kidolgozott összefüggésekkel, szóval alig várjuk, hogy megnézhessük Kojima első olyan alkotását, amelynek fejlesztésébe már nem szólhat bele a Konami. A Death Strandinget ugye először az idei E3-on láthattuk egy rendkívül zavaros, de annál érdekesebb trailerben, most pedig egy újabb előzetesből kiderült, hogy a Hannibálból ismerős Mads Mikkelsen, illetve Kojima másik jó barátja, Guillermo del Toro is csatlakoztak az ambiciózus projekthez. A két videó tele van rendkívül érdekes szimbolizmussal, arról már nem is beszélve, hogy ezek szorosan összefüggenek egymással.

Guillermo Del Toro megjelenése igazából annyira nem is meglepő, hiszen a (sajnos időközben elkaszált) Silent Hills óta már mindenki számára ismert, hogy a rendező nagyon jó kapcsolatot ápol Kojimával. Persze itt azért fontos megjegyezni, hogy Kojima végül csak a Del Toro megjelenését használta fel a játékban, a hangját és mozdulatait más fogja majd adni, mert nem szerette volna, hogy emiatt ne haladjon a saját filmjeivel. Mads Mikkelsen szereplését illetően Kojima azt mondta, hogy régóta nagy rajongója a színésznek így mindent megtett azért, hogy találkozhasson vele. A történetről nem nagyon akart beszélni, de annyit azért elárult, hogy míg Norman Reedus karaktere lesz a történet főhőse, Mikkelsen tekinthető a játék főgonoszának.

A panel hátralevő része inkább a játék technikai oldaláról szólt és mint kiderült, bőven van miről beszélni. Az ugye nyilvánvaló, hogy amikor Kojima otthagyta a Konamit, akkor az ő felügyelete alatt készült Fox Engine-t nem vihette magával. Az első előzetest követően arról értesültünk, hogy a Sucker Punch motorját használta, viszont a mostani videó végén a titokzatos Decima logó volt látható. Ez természetesen nem volt véletlen: Hermen Hulst a Guerilla Gamestől, illetve Mark Cerny, a PlayStation 4 vezető mérnöke bejelentették, hogy Kojima csapata a Guerilla Games által fejlesztett és használt Decima Engine-t fogja használni a Death Stranding fejlesztéséhez.

Sőt, nem csak egyszerűen odaadták nekik a technológiát, hanem egy komoly kollaboráció vette kezdetét a két stúdió között: mindkét fejlesztő ugyanabban a kódbázisban fog dolgozni és folyamatosan kommunikálnak majd egymással. Hulst szerint az egész együttműködés nagyon gördülékeny volt, hiszen a két csapat azonnal megtalálta egymással a közös hangot és úgy érzik, hogy nem csak a technológiát, de a felgyülemlett rengeteg szaktudást és tapasztalatot is nagyon jól meg tudják majd osztani egymással, és nagyon kíváncsi rá, hogy egy külső csapat mivel tud majd hozzájárulni a Decima fejlődéséhez.

Magát a motort már talán nem igazán kell bemutatni, hiszen a rendkívül látványos Horizon: Zero Dawn szintén ezt a technológiát használja. Hulst elmondása szerint már a pályafutásuk kezdete óta finomítják ezt a motort, ami egyébként nem csak a renderelést foglalja magába, de a játékfejlesztés folyamatának minden részéhez biztosít eszközöket, így a csapat szerint a fejlesztési filozófiájuk is tükröződik benne. Egy rövid videóban azért most is megmutatták, hogy mennyire életszerű a látvány és a fizika a Horizonben, arról nem is beszélve, hogy a nagyobb embertömegekkel is remekül megbirkózik.

Összességében nagyon jó partnerre talált Kojima, és ő maga is rendkívül izgatott a felmerült lehetőségek miatt, hiszen a panel legvégén arról is beszélt, hogy szerinte a Guerilla Gamesben meg van az a céltudatosság és határozottság, ami a sikerhez kell. Mi mindenképpen izgatottak vagyunk és kíváncsian várjuk, hogy mi sül ki ebből a csapatmunkából.

Ti mit gondoltok?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)