Hirdetés

Mivel etették a gamereket 2014-ben?

|

A szó pejoratív értelme nélkül merült fel a kérdés, ugyanis készült egy statisztika arról, hogy mik voltak a leggyakrabban feldolgozott témák tavaly a gamer sajtóban.

Hirdetés

Az ICO Partners nem az eladásokról vagy esetleg a játékosok körében legnépszerűbb címekről készített statisztikát, hanem arról, hogy a videojátékos sajtó milyen témákkal foglalkozott a legtöbbet 2014-ben. Itt tehát arról beszélünk, hogy mi érdekelte az írókat, mi volt a sajtó számára fontos (tudjuk, hogy ez nem ugyanaz mindig, mint ami az olvasót érdekli, ezért érdekes összevetni a trendeket).

Kutatásuk során arra az eredményre jutottak, hogy a PlayStation brand volt a legfelkapottabb, magasan leelőzve az összes többi márkát, beleértve az Xboxot, az Androidot, az iOS-t és az Oculust is.

A PlayStation 560,573 cikke 35%-os előnyt jelent a versenytárs Xbox 411,380-as "teljesítményéhez" képest, ami nem meglepő, elvégre az infógrafikákon jól látható, hogy minden hónapban a PS dominált (decemberben a PlayStation Experience esemény miatt pedig különösen megugrott).

Ami a játékokat illeti, az abszolút nyertes a Respawn Entertainment lövöldéje, a Titanfall (ezzel is helyre állt az egyensúly a platformok között, lévén egy Xbox-exkluzív címről beszélünk), a legtöbb szakmabéli erről beszélt tavaly, de a Minecraft is ott van a dobogó második helyén, hiszen az eladási listák örökös tagja, ráadásul a felvásárlása és a Telltale bejelentése is adott neki egy löketet. A harmadik helyre az általunk csak a "legjobb középszerűnek" titulált Destiny került fel, amely nem sokkal maradt el a Mojang kockáitól, és csak egy köpésnyivel előzte meg a Ubisoft botrányoktól hangos játékát, az Assassin's Creed Unity-t. Meglepő, hogy a sokat emlegetett GTA V csak az ötödik helyre fért fel, az pedig még inkább, hogy a hype vonaton örökös bérlettel rendelkező Call of Duty legutóbbi epizódja, az Advanced Warfare a grafikon vége felé kullog csak.

Nem maradhatott ki az összesítésből 2014 egyik slágerműfaja, a MOBA sem. Ezen a területen egyértelmű League of Legends uralom volt, csak a Dota 2 tudott a kanyarban maradni, a Heroes of the Storm pedig messziről üldözte őket, már ami a publicitást illeti.

Erről írt tehát a sajtó 2014-ben, persze ennél még fontosabb kérdés is lehet, hogy titeket mi érdekelt a legjobban, ezt meg is osztatjátok velünk kommentben.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)