Hirdetés

Postal interjú

|

Miután a Postal immáron a filmszínházak meghódítására törekszik, s a harmadik epizód is úton van a rajongók virtuális vértől iszamós karmaiba, a német Demonews úgy döntött, hogy mikrofonvégre kapja a Running with Scissors elnökét.

Hirdetés

Interjú Vince Desi-vel

 

Kérdés: Üdv mr. Desi. Először is arra lennék kíváncsi, hogy Ön személy szerint számolt-e azzal, hogy a Postal sorozat ekkora sikereket ér el.

 

Válasz: Nos, a Postal-on 1996-ban kezdtük meg a munkálatokat. Kizárólag amerikai megjelenésben gondolkodtunk. Egy pillanatig sem gondoltam európai, orosz, vagy japán kiadásra. De komolyan! Ez akkor számomra teljességgel másodlagos volt. Végül mikor az első Postal megjelent az Államokban, nem tiltották ugyan be, ám feketelistára került. Ez gyakorlatilag megtiltotta a termék bárminemű promócióját. Ezután meglepő módon világszerte sikeresnek bizonyult a játék. Vicces, hogy végül a nemzetközi forgalmazás alapozta meg a sikert.

 

Kérdés: Ki volt az az Ön környezetében, aki ollóval a kezében túl gyorsan haladt, s megsebezte magát? Ki volt az, akinek ezt a roppant szokatlan cégnevet köszönhetik?

 

Válasz: Ez anyám egyik mondása még gyerekkoromból. New York Brooklyn negyedében nőttem fel, ahol gyakori mondás volt: „Ne rohanj ollóval a kezedben!” Ami csupán annyit tesz, hogy legyünk óvatosak. Azonnal jött az ötlet, hogy ezt használjam cégnévként. A kifejezés tökéletesen illik a beállítottságunkhoz, neveletlennek lenni és anyu tanácsait semmibe venni.

 

 

 

Kérdés: Milyen bánásmódot javasol az egyre buzgóbb cenzorokkal szemben, akik legszívesebben minden felnőtt játékot betiltanának? Németországban ugyanis egyre erősebbé válnak az ilyen hangok.

 

Válasz: Ahogy én tudom, az európai országok közül csupán Anglia és Németország rendelkezik szigorú korhatár-besorolási rendszerrel. Németországot érdekesnek találom, habár itt mindkét korábbi Postal-t megjelölték. Ennek ellenére mégis jól fogy, s népes német rajongótáborunk van. Németország egyedülállónak tűnik köszönhetően egyedi szociodinamikájának. A társadalom pszichológiai dilemmával küzd, ami a 2. Világháború után alakult ki. Ehhez hozzávehetjük még az ország nyugati és keleti részre osztását. Ez a második probléma, amit az államnak kell áthidalnia. Számtalan okos ember, s kreatív koponya származik innen. Szeretem ezt az országot és már jártam itt korábban is. De a német politikusoknak gyakrabban kellene arra figyelniük, mit is szeretne a nemzet. A videojátékok fiatal fogyasztói is képesek önálló döntéseket hozni. Nincs szükség arra, hogy a kormányzat előírja, mikor törölje ki az ember a hátsóját. Minden ember saját, gondolkodásra való fejjel született. Ezért sem értem, hogy egy ily magasan képzett nemzet miként képes azonnal hátraarcot vágni, amint valaki cenzúrával fenyegetőzik. Ezért is gondolom, hogy a probléma az ország 20. századi történelmében gyökeredzik. B* meg! Legyetek inkább büszkék arra, amit elértetek! Nem értem a németek szemellenzős gondolkodásmódját. Legyetek büszkék a hazátokra! Különben sem létezik tökéletes ember, vagy tökéletes ország.

 

Kérdés: Uwe Boll, akire idehaza afféle német Ed Wood-ként gondolnak feltűnik majd a Postal 3-ban. Esetleg felszeletelhető főgonoszként, akin bosszút állhatunk a filmjei miatt? Elvégre nemrég filmesítette meg a Postal-t.

 

Válasz: Bizony felbukkan a játékban. Számos híres ember teszi majd tiszteletét. Mindannyian saját magukat alakítják, így Boll, a Postal film mögött álló német rendező és porducer is. Ugyanazt tehetjük meg vele, amit Postal-város bármely más lakójával is. Sok rajongó kérte levelében, hogy meg lehessen őt ölni a játékban. Ezt is lehetővé tettük. Véleményem szerint ugyanis a játékok csak játékok. Bármit megtehetünk egy videojátékban, amit csak szeretnénk. Bár a film még utómunkálatok alatt áll, s csupán az elővetítésen vettem részt, azt már most kijelenthetem, hogy eddig ez Uwe Boll legjobb rendezése. A többi néző is ezen a véleményen volt. Magas technikai színvonalú, korrektül kivitelezett produkcióról van szó. Kifejezetten vicces, ám nem gyerekeknek való. Boll láthatóan jobban boldogul a vígjátékkal, mint a komolyabb témákkal. Csupán kissé hosszúnak találtam. Egy vígjátéknál fontos az időzítés. Két napja beszéltem Uwe-val, s azt mondta, újravágja az egészet, hogy „feszesebb” legyen. Én is kaptam egy szerepet: Én alakítom Krotchy a Mogyizacsi (nagykorúaknak herezacskó) figuráját. Az emberek először fenntartásokkal fogadták a hírt. „Jusson eszedbe, hogy a filmet nem gyerekeknek szánták!” Ahogy a játékot sem. Hiszen egy járkáló f*t alakítok, a francba is. Ki képes ezt komolyan venni? Azt sem állítom, hogy össze lehetne vetni a Keresztapával, vagy az Elfújta a széllel. Ez nem műremek. Ez Postal. (nevet)

 

 

 

Kérdés: Térjünk csak vissza a játékhoz. Számíthatunk a harmadik epizódban többjátékos lehetőségre?

 

Válasz: Igen, PC és X360 platformokra fog megjelenni, egyszemélyes és többszemélyes játékmódot egyaránt tartalmaz. A játék maga nagyobb lesz, nagyobb, mint a második rész. A felében több játékos is garázdálkodhat egyidejűleg. Nem árulom el, hogy mennyire számíthattok, ám már most több mint 20 multis térképpel készültünk el. Ráadásul rengeteg időnk van még további bővítésre. Rendkívül terebélyes játékra készüljetek, hiszen a régi dizájneriskola képviselője vagyok. Nagy hangsúlyt fektetek az újrajátszhatóság kérdésére. Nem szeretem filmként végigpörgetni a játékot, hogy befejezés után polcra kerülve porosodjon. Ezt nem lehet. A játékokat önmagukért kellene újrajátszani. Akkor alkottunk nagyszerűt, ha újra és újra végig akarják játszani.

 

Kérdés: Mennyire fognak szemet szúrni az új ötletek a harmadik részben? Hasonlóan hajmeresztőek lesznek, mint az elődökben, vagy kissé finomodott a játék most, hogy több pénz áll rendelkezésre?

 

Válasz: Kreativitás szempontjából teljesen szabad kezet kaptunk. A Running with Scissors egy kis, független fejlesztőstúdió. A dizájn az erősségünk. Egy Trashmasters nevű moszkvai céggel működünk együtt, akik a produkcióval foglalkoznak. Ennek az az előnye, hogy több időt fordíthatunk a dizájnra. Továbbá a Trashmasters-en keresztül még több ember dolgozik a játékunkon. Így válhat a játék nagyobbá. Nagyobb világ, több karakter, komolyabb játékmélység, stb. Azt, hogy a Postal védjegyének számító morbid humor továbbra is jelen van, azonnal megmutathatom, amint elindítom az előzetest. Továbbra is a jól ismert figurát alakítjuk, akit ezúttal lehet jó, gonosz, vagy őrült. Hasonlatosan a Clint Eastwood szereplésével készült A jó, a rossz és a csúf című filmhez. Jófiúként egyenruhás rendőrökként oszthatjuk az igazságot. Rosszfiúként pedig rossz zsarut testesítünk meg. Végezetül akár ökoterroristává is válhatunk. A tipikus Postal fegyverek, mint a benzin, a tűz, s az ásó továbbra is megtalálható a játékban, ám újdonságok is akadnak. Az Apocalypse Weekend című kiegészítőből visszaköszön a bumeráng-machete, illetve bemutatkozik egy igazán őrült fegyver, a borzfűrész. Ez nem más, mint egy kezünkben tartott borz, ami láncfűrészt megszégyenítő hatékonysággal szedi ízekre szerencsétlen áldozatainkat. De nemsokára akció közben is megnézheted…

 

 

 


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)