Hirdetés

Project Titan - 50 millió dollárba is kerülhetett az Activisionnek

|

Hiába hagyták félbe a fejlesztést, még így sem volt olcsó mulatság a Blizzard titokzatos projektje.

Hirdetés

Tegnap derült ki a szomorú hír, hogy annyi év fejlesztés (a mi részünkről pedig várakozás) után a Blizzard csapata végleg törölte a Titan kódnévre keresztelt online szerepjátékát. Ugyan nem tudtunk róla olyan sok dolgot, hiszen sosem volt valójában hivatalosan bejelentve, mégis a játékvilág egyik olyan érdekessége volt, ami fenntartotta a figyelmet.

Most pedig piaci elemzők beszéltek arról, hogy nem csak a játékosok maradtak ki egy potenciálisan érdekes játékból, de az Activision is elég rosszul járt, legalábbis anyagi szempontból biztosan, persze azért azt is fontos észben tartani, hogy az ilyesfajta elkaszálások nem ritkaságok a játékiparban, legfeljebb sok esetben nem verik ennyire nagy dobra.

Billy Pidgeon, független elemző véleménye pedig az, hogy míg a Titan törlése többmillió dollárjába került az Activisionnek, egy olyan játék megjelentetése, ami alulmúlja a várakozásokat szintén rossz hatással lehetett volna a cég jövőjére:

Azonban ez nem egy szokatlan történet, a Blizzard korábban már sok olyan projektet törölt, amik a fejlesztés különféle szakaszaiban voltak. Lehet, hogy sok pénzbe kerül egy ilyen döntés, de egy rossz játék megjelentetése hosszabb távon nagyobb kárt tehet egy Blizzardhoz hasonló cég reputációjában. Úgy is felfogható, hogy ez a pénz most tulajdonképpen inkább kutatásra és fejlesztésre ment, hiszen talán olyasmi technológiával is előálltak közben, ahol máshol majd tudnak hasznosítani a jövőben - véli az elemző.

A mifelénk is ismert Michael Pachter szerint viszont könnyen lehet, hogy a Blizzard sokkal többet költött erre az egészre, mint 50 millió. Ő úgy becsült, hogy akár 100-200 ember is dolgozhatott a projekten, akiket ha a szakma átlagos éves bérezésével veszünk számításba (legalábbis az ottani viszonyok szerint), akkor akár 70 éa 140 millió dollár közé is tehető a végösszeg: 

David Cole a DFC Intelligence elemzője inkább az elmúlt 1-2 év trendjeire helyezi a hangsúlyt. Szerinte a Blizzard továbbra is magasra teszi majd a lécet a minőséget illetően, de ezentúl inkább olyan játékokra fókuszálnak, amik rövidebb idő alatt készülnek el és ezáltal kevesebb pénzbe is kerülnek:

Ennek egyébként ékes példája a Hearthstone, ami ugyan távol áll a cég korábbi, inkább monumentális méretű játékaitól, mégis hatalmas sikert aratott a rajongók körében. Ti mit gondoltok? Melyik elemzőnek van igaza?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)