Hirdetés

Egy újabb elszomorító adat a kalózkodás mértékéről

|

A Punch Club kiadója néhány elég elkeserítő statisztikát osztott meg, amikből kiderül, hogy a kalózkodás bizony az indie fejlesztőket is elég komolyan sújtja.

Hirdetés

A Punch Club már azzal is jobban teljesített sok indie játéknál, hogy rengetegen felfigyeltek rá, viszont amint a játékot kiadó tinyBuild nemrég elárulta, a legtöbben inkább letöltötték a bokszoló-RPG-t. Hiába vették meg a játékot több mint háromszázezer példányban, a játék kódjában elhelyezett eszköz segítségével azt számolták ki, hogy több mint másfél millió játékos kezdett el játszani egy illegálisan beszerzett változattal.

Bár a példányszámok tekintetében mind a legális, mind a kalóz oldalon a PC vezet (ideértve a Maces és a Linuxos változatot) az eladások majdnem 73 százaléka ezen a platformon volt, ahogy a letöltések majdnem 70 százaléka is itt történt, nem mobilon.

Az arányokat tekintve viszont Androidon a legrosszabb a helyzet: míg minden eladott PC-s példányra négy torrentezett változat jut, addig iOS-re csak ketten, Androidra viszont tizenketten töltötték le fizetés nélkül a Puch Clubot minden legálisan beszerzett példány után.

A kiadó munkatársa az elkeserítő adatok ellenére azt írta a témával kapcsolatban megjelentetett blogposztban, a szigorú DRM-rendszereket továbbra sem tartják jó megoldásnak, hiszen azok könnyedén kibabrálhatnak a fizető vásárlókkal is.

Érdekes következtetéseket vontak le viszont a lokalizáció tekintetében: a kínai és a portugál változatok elkészítését például utólag mérsékelt sikernek értékelték. Kínából ugyanis gond nélkül letöltötték az angol verziót is az ottani kalózok, ahogy a portugál verzió kiadása sem eredményezett jelentős növekedést az eladásokban, csupán annyit ért el, hogy az új nyelv kiadása napján Brazíliából töltötték le a legtöbben, több mint 11 ezren az illegális változatot - 373 fizető vásárló ellenében.

Arra jutottak viszont, hogy a Nyugat-európai országok nyelveire érdemes lefordítani még egy indie játékot is, ugyanis a második helyen álló USA mögött a legális példányok aránya Franciaországban volt a harmadik legjobb, mindkét országot megelőzve pedig Németországban volt a legkisebb a torrentezők aránya. Másfelől azt fejtette ki a Punch Club kiadója, hogy talán több játékosnál érhették volna el, hogy mobilon és PC-n is megvegyék a játékot, ha már a megjelenéskor beépítették volna a később a játékhoz adott funkciót, aminek hála az egyik platformon elkezdett mentésünket a másik eszközön folytathatjuk.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)