Hirdetés

A Rainbow Six: Siege új módja olyan, mint egy Left 4 Dead takarékon

|

A teszt szerveren már elérhető a Rainbow Six: Siege legújabb játékmódja, amely egy merőben új formátummal dobja fel az immár két éves játékot. De tényleg akkora durranás ez, amekkorának a Ubisoft megpróbálja beállítani?

Hirdetés

Sokan nemtetszésüket fejezték ki, amikor kiszivárgott, hogy a Rainbow Six: Siege fejlesztői valami egészen újszerűvel próbálkoznak, és a taktikai lövöldét egy zombis móddal akarják feldobni. Az elmúlt hetekben számos teaser vezette fel az eseményt, amiről végül az Invitational meccsei közt rántották le a leplet.

Hirdetés

Van már néhány klasszikus ebben a műfajban, a Ubisoft nem is próbálta meg feltalálni a spanyolviaszt, de addig csűrték-csavarták a koncepciót, amíg nem sikerült valami olyat kihozni belőle, ami legalább első ránézésre egyedinek tűnik. A történet szerint Új-Mexikóban lezuhant egy évtizedekkel ezelőtt eltűnt szovjet műhold, a karantén alá vont terület megtisztítása pedig a Team Rainbow feladata lesz. A szerkezettel egy parazita is érkezett a földre, ami megfertőzte a helyi lakosságot, akik most agymosott zombikként az életünkre törnek.

Néhányukból egészen különleges dolgokat hozott ki a fertőzés, így összesen öt különböző ellenféltípussal lesz dolgunk. A gruntok az egyszerű katonák, akik csak akkor változnak át, ha észrevesznek minket, vagyis egy hangtompítós fegyverrel leadott, jól irányzott fejlövéssel könnyedén kiiktathatók, viszont ha csapatosan rontanak ránk, akkor tudnak meglepetést okozni. A breacherek a hátukon cipelik a robbanékony folyadékot, ami olyan pusztítást okoz, hogy még a megerősített falakat is átrobbantja, a rooterek pedig képesek lekötni valamelyik játékost. Az apex önmagában nem veszélyes, de általában nagyobb tömegben érkezik, legyengítve az operátorokat, buffolva az idegeneket, és ha ez nem lenne elég, még az arcunkba is tud köpni.

A legkeményebb egyértelműen a smasher, amit kizárólag a hátán lévő gyenge pontján tudunk sebezni. Ha eléggé felidegesítjük azzal, hogy ólommal csiklandozzuk a hasát, akkor elkezd felénk rohanni, ilyenkor érdemes kiugrani az útjából, ha ugyanis a fallal találkozik, akkor pár másodpercre megbénul. Ez utóbbi talán a L4D chargeréhez hasonlítható, de ezt leszámítva a különleges ellenfelek nem kaptak akkora hangsúlyt, ami szerintem kihagyott ziccer.

Összesen három pályát kell teljesítenünk, és bár meg sem fordult a fejemben, hogy Spec Ops: The Line szintű narratíva vár majd ránk, azért a vezető írónak nem volt kifejezetten sok dolga. Az viszont értékelendő, hogy próbáltak személyiséget adni a karaktereknek, lore-t építeni; Ash, Thermite és Jäger is komolyabb szerephez jut. Nyilván a Left 4 Dead-et sem a sztori miatt szereti az ember, de azért küldetések terén bőven van még hová fejlődni. Itt gyakorlatilag a "menj el ide", és a "védd meg a pontot 2 percig" feladatok váltogatják egymást, pedig azért lehetett volna variálni, főleg úgy, hogy mindössze három pályánk van, vagyis az egész durván egy-másfél óra alatt lezongorázható.

Az immár 36 operátorból csak egy maréknyi játszható, főleg azok, akiknek a kütyüje használható egy ilyen helyzetben. Tachanka ágyúja például kifejezetten hasznos tud lenni, ahogy Doc gyógyítása vagy épp Smoke füstbombái is, de természetesen a két új figura, Finka és Lion sem maradtak ki. Néhányukat azért egy kicsit átalakították, Ash például két C4-et is kapott, hogy könnyebb dolga legyen a nagyobb hullámokban érkező fertőzöttekkel szemben.

A normál mód nem volt kifejezetten nehéz, egy jó csapattal viszonylag könnyen ledarálható, az igazi izgalmak azonban Pandemic nehézségen kezdődnek. Itt nemcsak többen vannak a fertőzöttek, de erősebbek is, a legnagyobb ellenségünk azonban a friendly fire. Itt nem lehet orrba-szájba lövöldözni a shotgunnal, a nagy kavarodásban ugyanis tuti, hogy földre küldjük majd a csapattársainkat, annak pedig soha nincs jó vége. A küldetések teljesítéséért jár majd valamilyen jutalom, ugyanakkor az 50 Outbreak Alpha Pack csak és kizárólag valódi pénzért lesz megvásárolható.

Az Outbreak nem fogja tudni betölteni az űrt azok szívében, akik még mindig a Left 4 Dead 3-ra várnak, ugyanakkor mindenképp egy izgalmas próbálkozás a Ubisoft részéről, amin látszik a befektetett energia, még akkor is, ha néhol úgy éreztem, hogy akár többet is ki lehetett volna hozni belőle. A mindössze háromfős csapatok miatt mindenki fontos szerepet tölt be, a rombolható környezet okán pedig használhatjuk az alapjátékban megszokott trükköket, illetve oda kell figyelnünk arra, hogy a fertőzöttek szinte bárhonnan támadhatnak. A tervek szerint az Outbreak csak 4 hétig lesz elérhető, és bár valószínűleg jól fogynak majd a kozmetikai csomagok, abban nem vagyok biztos, hogy vissza is hozzák a fejlesztési költséget. A Ubisoft valószínűleg hosszú távra tervez ezzel a játékmóddal, ami két dolgot is jelenthet: az Outbreak szezonálisan visszatér, és újra játszható lesz, esetleg folytatódik, vagy már bent van a csőben egy új játék, ami a Rainbow Six: Siege motorjával, dinamikusan rombolható környezettel és egyedi karakterekkel érkezik, hogy szerencsét próbáljon a kooperatív túlélőjátékok piacán. Akárhogy is, én drukkolok a srácoknak, mert van potenciál abban, amit letettek az asztalra.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)