Hirdetés

Red Alert 3: Uprising - Teszt

|

Mangásítunk? Mangásítunk? Multisoknak meg semmi?

Hirdetés

Szép nagy (6 gigabájtos) kiegészítőt dobott piacra a tavaly megjelent Red Alert 3-hoz az EA - amelynek az a különlegessége, hogy stand alone, azazhogy önmagában is játszható, nem kell hozzá az eredeti játék. Persze nem rossz az, ha azt már kijátszottuk, hiszen így ismerhetjük meg az előtörténetet (nekem lövésem nem volt először, hogy ki kicsoda, aztán kijátszottam az eredetit is utána). Rossz hír azonban, hogy csak a PC-sek játszhatnak vele (azok közül is csak a windowsosok), nincs coop mód, nincs multi, ellenben van pár jóféle fejlesztés, jó sztori - pár órát bőven el lehet vele játszogatni.

Fárasztónak nedves partján
Bejelentkezéskor rögtön láthatjuk, hogy teljesen lefordították magyarra a játékot (a videókat nem szinkronizálták egyedül, azok feliratosak, egyébként minden magyar nyelvű). Négyféle módból lehet válogatni. A legfelül szereplő Hadgyakorlat mód csak azoknak jó, akik még sosem játszottak Red Alerttel. Poénnak érdekes, mert mindhárom frakcióval mozoghatunk, az elején a három tank, aki a három frakciót reprezentálja, jó kis szóváltásba keveredik. Egyébként hamar végig lehet rajta menni, nem nagy cucc.


Kezdjük a Hadjáratokkal, amiben, mámor és öröm, négy hadjáratot találunk. Az eredeti hármon kívül (szovjetek, szövetségiek, japánok) itt egy negyedik hadjárat is, Juriko Omega hadjárata (akit már ismerhetünk régről, fejleszthettünk is ilyen egységet), amelyben megismerjük, hogyan is lett ez a lány az, aki: egy vérszomjas, japán iskoláslány kinézetű gyilkológép.
Két hadjáratot unlockoltak, a szovjetekét és Jurikóét. Hogyha végigjátsszuk a szovjetet, akkor lesz kilockolva a másik kettÅ‘ is, ugyanúgy, mint a RA3-ban tavaly. Összesen 13 pálya található a Hadjáratok részben, a szovjetben négy, a másik háromban 3-3 (nekem elég rövidek, de kinek hogy).
A jurikós hadgyakorlat tetszett a legjobban, érdekesen hozták be az RPG-t a Red Alert világába. A megszokott irányítások (pl. egér középső gombjával körbemozogni) itt nem játszanak, csakis Jurikót nézhetjük a képernyő közepén, kötött nézetben.
Maga a képernyő ebben a nézetben nagyon puritán, legalul, a képernyő közepén találhatunk egy csíkban négy ikont, amelyekkel Juriko négy képességét vezérelhetjük (megtehetjük, hogy csak egérrel játszunk, de kattintás nélkül, az 1-2-3-4 gombokkal is elérhetjük a képességeket). Az ikonok előtt ott található Juriko képe, alattuk egy csíkban az életereje és az adott képesség felhasználási ideje szerepel. Van itt még egy kis gomb Juriko képe előtt, ez arra szolgál, hogy ha szintet lép, akkor itt választhatunk a képességek között. Más egyebet nem látunk, sem a tapasztalati pontok számát, se mást, de talán nem is kell.

Naaagy, erős egységek, hú!
A másik három hadjárat története onnan folytatódik, ahol a Red Alert 3 befejeződött: az amerikaiak győztek, a másik kettő porba hullt, azonban megjelent egy rejtélyes szervezet, amely fegyverekkel látja el a két frakciót (szovjetek és japánok), így a harcok tüzei újra fellángolnak.
A japánok kivételével (ők csak hármat) mindegyik frakció négy-négy új egységet kapott. A legfontosabb, hogy mindegyik frakció kapott egy NAAAGY egységet. A szovjeteké a Reaper, ami át tud alakulni Reaper Turretté; a szövetségeseké a Harbinger Gunship, ami tud teleportálni és nagyon jó a tűzereje; a japánoké pedig a Steel Ronin. Ezenkívül még olyan nyalánkságok is megjelennek, mint a japánok gigaerődje, ami át tud alakulni lézert köpő fejjé; a szovjetek Grinder nevű egysége, amely olyasmi, mint a World of Warcraftban a Meat Wagon, ugyanúgy forgó pengék vannak az elején és nagyon legyőzhetetlen; a szövetségesek krio-légionáriusa, aki le tudja fagyasztani az ellene törőket - nagyon hasznos unit, a Jurikómat sokszor elkapták, elég nehéz tőle menekülni. Szóval lehet itt jókat találni.

Kihívások
A harmadik lehetőségünk a Kihívás mód, amelyben 50 pályán, több parancsnokkal apríthatjuk az ellent, akiket az alapjátékból már ismerhetünk. (Mindegyiknek különböző tulajdonságai vannak.) Először csak az alapegységekkel játszhatunk, később bővül az arzenálunk, ahogy sorra nyerjük a csatákat. Kétféle kihívás létezik, elsődleges és másodlagos, gondolom, a nevük alapján könnyen kitalálható, hogy melyik a fontosabb. Bárhányszor győzünk, új kihívásokat unlockolhatunk. Ami még fontos, hogy a harc növeli a kreditünket, amit később akkor használhatunk fel, ha csata közben villog a megfelelő ikon.
Legvégül pedig a szokásos Ütközet (azaz skirmish) mód szerepel, amelyben harminc pályán mutathatjuk be, hogy mi vagyunk a csata istenei. Minthogy csak az AI ellen játszhatunk, ez egy idÅ‘ után unalmas lehet.

Összességében véve szórakoztató RTS az Uprising, jól elvoltam vele, bár az átvezetÅ‘ videókban szereplÅ‘ színészek eszméletlen modorosságát sajnos sosem fogom megbocsátani. (Esküszöm, ugyanígy szerepeltünk mi is az általánosban, amikor a művházban kellett bemutatnunk a Lúdas Matyi c. örökbecsűt.)

86%

Nem egy nagy hűha, nem sokat tett hozzá az alapjátékhoz, de egy ideig el lehet vele szórakozni.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)