Hirdetés

Red Dead Redemption 2 előzetes - belső nézet, fotómód, és minden, ami ma kiderült

|

Folyamatosan futnak be az új információk a Red Dead Redemption 2 játékmenetéről, mi pedig összeszedtük azokat, amiket jó, ha tudtok.

Hirdetés

A Red Dead Redemption 2 talán legfontosabb, ma kiderült információja az, hogy akár belső nézetből is végigjátszhatjuk majd, hiszen a GTA V jelenlegi generációs változataival bevezetett kameraváltás a Rockstar Games vadnyugati játékában is elérhető lesz. Ez viszont csak egy az újdonságok közül.

Hirdetés

Milyen kalapot vegyek ma?

A Red Dead Redemption 2-ben saját ízlésünkre szabhatjuk a főszereplő, Arthur Morgan kinézetét. A haja valós időben nő a kalandozásaink közben, bármikor ízlésünk szerint állíthatjuk be frizuráját vagy szakállát. Szabadon váltogathatjuk az öltözékét is, ráadásul nem egydarabos ruhákat aggathatunk rá: különböző dzsekikkel, ingekkel, nadrágokkal, csizmákkal és kalapokkal varázsolhatjuk egyedibbé a megjelenését, olyan apróságokat is átállítva, mint hogy be vagy kitűrve viselje az ingjét, illetve legyen-e a csizmáján sarkantyú. Mindennek nem csupán vizuális, de gyakorlati hatásai is vannak, így például az éghajlathoz nem passzoló ruházat viselése negatívan hat az állóképességre. A kalap harc közben leeshet a fejéről, de bármikor felvehetjük, vagy lecserélhetjük egy elhullott ellenfélére.

Nem árt ügyelnünk Arthur higiéniájára és egyéb szükségleteire sem: muszáj, hogy a karakter tiszta legyen és gyakran váltsa a ruháit, ugyanis ha bűzt áraszt vagy vérfoltos a kabátja, az eltántorítja a városiakat attól, hogy szóba álljanak vele. A karakterünknek muszáj ennie és innia is, hogy megőrizze az egészségi állapotát és állóképességét, de könnyen el is hízhat az étkezéstől függően. Ehhez mérten nem bonyolították túl a HUD-ot sem: az életerő, az állóképesség és a Dead Eye (erről később) -mérőkön kívül csak a minitérképet láthatjuk (változatható méretben), de akár az egészet el is tüntethetjük és pusztán egyetlen iránytűvel is bolyonghatunk a világban. 

A táborom a váram

Persze nem csak a karaktert, a tábort is átalakíthatjuk. Noha ez teljesen opcionális, aki el szeretne pepecselni vele, az beszélgethet a többiekel a tábortűzzel, elmehet vadászni, és visszahozhatja a zsákmányt, sztorikat oszthat meg a társaival, sőt még kártyázhat is. Feltölthetjük erőforrásokkal is - gyógyszereket, lőszert, pénzt és ételt halmozhatunk -, amiért a szövetségeseink hálásak lesznek, ez pedig többek között kihatással lesz a hozzáállásukra, a morálra és a tevékenységekre is, amikben részt vesznek velünk. Ha van elég forrásunk, akkor fejleszthetjük is a tábor bizonyos részeit, így létrehozva például gyorsutazási pontokat, de Arthur alvóhelyét is feldobhatjuk apróságokkal (szőnyegekkel, trófeákkal és így tovább). 

Hagyjunk valamit a vadaknak

Noha a játék lehetővé teszi Arthurnak, hogy erőszak nélkül is interakcióba lépjen a világgal (a dialógusokon keresztül lebeszélhetjük őket a támadásról), ez nem jelenti azt, hogy ne kapnánk részletes és brutális harcrendszert. A sörétessel például simán lelőhetjük valaki fejét, kezét vagy lábát, míg a több célpont kiiktatására hasznos "Dead-Eye" célzási rendszerrel becélozhatjuk a létfontosságú szerveket. Ha továbbfejlesztjük ezt a képességet, akkor láthatjuk majd az emberi és állati ellenfelek gyengepontjait, a látványos gyilkos lövéseknél pedig bejön a killcam, ami lassítva mutatja a golyó útját. Ezen felül leadhatunk a levegőbe figyelmeztetőlövést, illetve csípőből is tüzelhetünk.

Nem csak a külső, a fegyver is számít

Arthur egyébként alapesetben korlátozott mennyiségű fegyvert hordhat magánál: két pisztolyt, két puskát (vagy egy puskát és egy íjat), egy vadászkést, dobókéseket/robbanószereket, illetve egy lasszót. Azonban a lovunk teljes eszköztárként szolgál, így tárolhatjuk nála a többi cuccunkat. A fegyverek állapota folyamatosan romlik, és ha nem gondoskodunk róluk, akkor az hatással lesz a tüzelésre, az újratöltésre és a visszahúzásra (a víz hatására például rozsdásodni kezdenek, márpedig hősünk tud úszni). De nem csak karbantartani, hanem testreszabni is tudjuk őket, így gravírozhatjuk, bőrpántokkal láthatjuk el, speciális lőszert tehetünk bele, a modokkal pedig javíthatjuk a teljesítményt is. 

Végül, de nem utolsó sorban fontos megemlíteni, hogy a Red Dead Redemption zeneszerzője visszatér, vagyis Woody Jackson komponálja a folytatás dallamait is, amely a beszámolók alapján kész élvezet. Ahogyan az alábbi, új képgaléria is az:

A Red Dead Redemption 2 október 26-án jelenik meg PS4-re és Xbox One-ra, míg a Red Dead Online valamikor novemberben rajtol el. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)