Hirdetés

Resident Evil Village: Winters' Expansion teszt - mutánsnak lenni jó

|

A Village hangos sikere után kérdéses volt, mit tud még a Winters családi dráma nyújtani nekünk. Ja, és persze hatalmas vámpírdívák is lehetünk...

Hirdetés

Annak idején a Resident Evil VII DLC-csomagjai érdekes bontásban adagolták tovább a túlélőhorror feelinget, volt ott szabadulószoba jellegű kihívás, kicsit akciódúsabb túlélőmód, de abban talán mind egyetérthetünk, hogy az egyébként kiváló főjáték történetéhez nem adott hozzá nagyon sokat a szépen adagolt extra kontent - bár mindegyik a maga nemében emlékezetes élményt nyújtott.

A Village esetében kérdéses volt, hogy a játék katartikus befejezése után mégis hogyan lehet sztori DLC-t nyújtani a rajongóknak. Ezt úgy sikerült megoldani, hogy Ethan lánya, Rose került középpontba, aki 16 évvel a nyolcadik Resident Evil eseményei után igyekszik megbirkózni saját démonjaival. Emellett a kiegészítő külső kameranézettel ajándékozta meg a nagyérdeműt (igen, az alapjáték is megkapta, bár roppant ügyesen nem láthatjuk sosem teljes egészében Ethan arcát), és persze a Mercenaries mód is komolyabb frissítéssel bővült, új helyszínekkel és karakterekkel feldobva a vadászat felemelő élményét.

Pofás csomag, de egy single-player horror esetében az ember alapvetően arra kíváncsi, milyen új sztorit kap az alkotóktól, alibizés lesz-e csupán, vagy tényleg hozzáadott értéket képvisel a Winter család nevével fémjelzett kiegészítő?

Hirdetés

Az én rózsám egy olyan szép lány, hogy koporsója Arany széf tán

A Shadows of Rose címen futó sztori alaphelyzete viszonylag egyszerű. Azt ugyebár tudjuk, hogy mutációja okán különleges képességei vannak a fiatal Winters lánynak, nyilván szeretne is ezektől megszabadulni, mert magányos, egész életében csak kiközösítették, bántották emiatt. Ez ilyen X-Men problémakör, nem is nagyon bonyolítják az írók, Rose nem akar különleges lenni, és lehetőséget kap arra, hogy erejével a Megamycete egyik mintájába hatolva gyógymódot keressen képességei ellen, és végre normális életet élhessen. Ha ez kicsit is zavaros lenne, ne akadj fenn, a Resident Evil lényege sosem a gondos történetvezetés, vagy a finomra hangolt karakterábrázolás volt, sodródj az eseményekkel. Mást nem is tudsz tenni, ugyanis Rose is pillanatok alatt olyan horrorvilágba kerül, amelyhez képest a Village egészen kényelmes, pihentető vakációnak tűnik csupán.

Picit Silent Hilles a hangulat? Nem baj!
Picit Silent Hilles a hangulat? Nem baj!

A DLC története még legkönnyebb fokozaton is rejt kihívásokat, az idegeinket is próbára teszi, és közel 3-4 órás játékidőt simán el lehet tengetni nyomasztó világában. Nem is a sztori a lényeg, fordulatai szakközép szintű kreativitással kitalálhatóak, Rose sem kap elég teret ahhoz, hogy látványosan kötődni tudjunk hozzá, de igazából erre sincsen szükség, mert a játék gyorsított in medias res módon dob be minket a Village jól ismert világába, de úgy fűszerezi meg, hogy még sötétebb és ijesztőbb legyen az élmény. Igen, a helyszínek újrahasznosítottak, de minden új elem, ellenfél, és saját képességünkből adódó extra lehetőség úgy csavarják meg a hangulatot, hogy nagyon könnyű elveszni a játék világában. Változatos, horror-elemekben gazdag játékmenetet kapunk, remek látvánnyal és kifejezetten erős hangokkal felvértezve, ahol ügyességi, lopakodós, fejtörőkkel teli szakaszok fűszerezik az akciót és a tehetetlen menekülést, megdöbbentően ügyesen adagolva. 

A Village közel sem volt annyira nyomasztó és rémisztő, mint amennyire ez a kiegészítő kikezdi az idegrendszerünket. 

És külön öröm, hogy ezt is belső és külső nézetből is végigviheted, mindkettőnek megvan a maga hangulata amúgy, de a lopakodós részek egyértelműen az utóbbit követelik meg, sokkal könnyebb átlátni a pályát és kerülgetni az ellenfeleket. 

Lady D szemszögéből

És persze ott van még a Mercenaries mód, ami két új helyszínnel (fantáziadúsan Bloody River és Bloody Village néven futó pályákkal), valamint három új hőssel dobja fel az időre mészárlós játékélményt. Sajnos nem lehet mindenkit azonnal kipróbálni, az alapjátékhoz hasonlóan itt is csak egy pálya, és Ethan, valamint új belépőként Chris Redfield játszható. Neki is vannak jópofa egyedi képességei, de az igazán erős fordulatokat a mágneses erőtérrel játszó Heisenberg, illetve a rajongók kedvence, Lady Alcina Dimitrescu hozza be a buliba, aki hatalmas karmokkal hentel, és képes három lányát is megidézni a csatatéren. Ha szereted a Mercenaries módot, akkor ezek az újítások bőven elég újdonságot hoznak a műfajba, de ha nem kötött le korábban sem, akkor nem ezért érdemes a DLC-t megszerezni. 

Összességében ugyanakkor ez a kiegészítő bőven megéri az árát, és ha eddig kimaradt a Village-élmény, akkor a Gold Edition beszerzésével az egész csomag remek időtöltésnek ígérkezik. A "remek" persze itt nem azt jelenti, hogy fennkölt, nyugodt, lelket simogató, szellemünket gazdagító utazás, hanem az a berosálós fajta. És meg kell hagyni, erre a kiegészítő még rátesz egy lapáttal.

Resident Evil Village: Winters' Expansion DLC
Rég volt ennyire jó horror a Resident Evil, még ha el is szakadt már gyökereitől. Ha a Village tetszett, ez a DLC kihagyhatatlan.
Ami tetszett
  • végre van külső nézet
  • Rose teljes értékű sztorija
  • rendesen paráztatós játékmenet
  • remek új karakterek a Mercenaries módba (igen, Lady D)
Ami nem tetszett
  • a sztori DLC lehetne kicsit hosszabb
  • meg kell küzdeni az új karakterek megnyitásáért
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)