Hirdetés

Seven Kingdoms: Conquest - Teszt

|

Valaha a legjobb RTS-ek közé tartozott a 7K sorozat. De úgy néz ki a sok-sok év várakozás hiábavaló volt – az új rész patetikus.

Hirdetés

Ritkaság, hogy olyan játék jut nekem, ami nem túl jó. Főleg úgy, hogy a régi legendák emléke elhomályosította a látásomat, és valami forradalmit vártam, hiszen a Seven Kingdoms, a Seven Kingdoms Ancient Adversaries és a Seven Kingdoms II nagyon jó játékok voltak, az első résszel mind a mai napig játszom. Lehet, hogy elsőre primitív a Warcraft I jellegű grafikájával, de a játékmechanizmus, az újrajátszhatóság zseniális volt.

Megölni egy legendát

A maga korszakában a Seven Kingdoms első része kiemelkedő volt. Sőt még a II is nagyon jó volt, hiszen abban már szörnyekkel is lehetett lenni. De a Conquest legnagyobb dicsérete maximum az, hogy a nevében a „Seven Kingdoms" szókapcsolatot őrzi. Először is, ami a sorozatban a legjobb dolog volt, azt úgy, ahogy van, kidobták a kukába - a véletlenszerű térképgenerálást. Ugyanis majd 10 éve simán meg tudták csinálni, most meg, 2008-ban borzalmas és rémes előregenerált pályákon kell hadakozni. Ezekből is kevés van és azok is unalmasak - ha láttunk már Warcraft III pályákat, akkor már mindent el is mondtam - na olyanok. Csak sokkal rosszabbak. S ezekből sincs túl sok.



Van még ezen kívül rettenetesen unalmas kampány, egyből kettő is, az egyik az emberek, a másik a démonok oldalán. Itt szinte végtelen erőforrásokhoz jutunk, nincs meg a 7K első két részének mikromenedzsment jellege, ahol pénzügyeinket és kajánkat is megfelelően kellett kezelni. Ez önmagában még nem is lenne rossz, bár a grafikus engine már 2005-ben is öregecskének számított volna (ez szerintem összefüggésben van a játék igen lassú elkészülésével). Kapunk azonban egy döbbenetesen béna mesterséges intelligenciát ellenfélnek, amely legyőzése minden, csak nem kihívás. És akkor még nem említettem, hogy a kampány bizonyos részei csak más néven futó Skirmishek, amely nem dicséri meg a készítőket és a dizájnereket. Egyébként sincs ok rá, hogy dicsérjük őket - szerintem maguk sem tudták, mit akartak, amikor innen-onnan összeollóztak mindenféle dolgokat. Számomra nehezen elfogadható, hogy Trevor Channek ehhez köze lehet...

Seven Bugdoms

Ne tagadjuk, ez a játék az utóbbi idők legbugosabb, legbefejezetlenebb, legidegesítőbb játéka - a tutorial rémesen unalmas és bugos, maga a játékmenet bármikor megfagyhat, ami ellen csak a reset segít, a multiplayer nem működik, a térképeditor egy kalap kamillavirág... Az egész egy legendás, első világháborús francia tábornokra emlékeztet, akiről anyahajót neveztek el: Ferdinand Foch (kiejtve Fos) emléke örökké köztünk él majd. S mindehhez még egy használható, újnak tűnő ötlet sincs benne, ami legalább picit mentené a helyzetet - régi RTS klisék összekeverve és nagy adag fagyasztóval beszórva. Shame on you Enlight Software, tönkretettétek, amire évekig megváltóként vártam. Hogy lesz-e vajon olyan patch, ami javít a helyzeten, talán a bugok egy részét megoldják, de nem hiszem, hogy Foch tábornok szellemiségéből lehetne palotát építeni.

 

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)