Hirdetés

SimCity 4: Rush Hour

|

A Maxis annyiszor sütötte már el a Sim City-viccet, hogy nincs az az "csecsemő", aki ne hallotta volna. Persze szavunk sem lehet, hiszen a sorozat az évek során sokat javult és szépült. A nagy kérdés csak az, hogy szükségünk van-e a negyedik rész kiegészítőjére is.

Hirdetés

Amellett, hogy a The Sims

kiegészítői még mindig sikerlistásak, és nagyon sokan várják már a második részt (mi tagadás, én is J), a Sim City full 3D-ssé csinosított negyedik része is még mindig sok hívet szerez magának. A Rush Hour az első kiegészítő lemeze; ki tudja, ha sikeres lesz, vajon ezekből is ekkora sorozat lesz?

Új pályákon vezetünk
De térjünk vissza a konkrétumokhoz. A Rush Hour, mint azt a címe (csúcsforgalom) is sejteni engedi, lényegében kedvenc városunk forgalmának irányítását érinti. Sokan kritizálták a teljes játékot, hogy ezt a részt nem nagyon befolyásolhattuk, úgyhogy a rajongók már dörzsölhetik is a kezüket örömükben.
A másik újítás az ún. "U-Drive-It" alküldetések bevezetése, amelyekben néhány járművet vezethetünk valamilyen küldetés teljesítéséhez. Ha sikerrel járunk, akkor több szavazatot vagy pénzt kapunk.
Végül szintén az új lehetőségek közé tartozik az utcák, kerületek és földrajzi tájak elnevezése, emellett pedig még kapunk körülbelül száz új épületet is, úgyhogy kedvenc kis városunk egyszerre lesz személyesebb és látványosabb.


Szabad utat kaptunk
A forgalom irányításával és lekérdezésével kapcsolatos újdonságok jól kidolgozottak, és tényleg hiányoztak a játékból. Ezentúl például információkat kaphatunk minden négyzetméternyi útszakasz forgalmáról. Végre építhetünk egyirányú utcákat is, ezzel pedig leegyszerűsíthetjük az útrendszert a legtöbb városban - persze ügyesen, egymás mellé kell őket elhelyeznünk. Sőt mostantól építhetünk akár sugárutakat is, csak ezek persze sokkal nagyobb helyet igényelnek. Aki pedig káromkodott, amikor bevezették a magyar autópályákon a fizetős rendszert, az most "bosszút állhat", mert itt ezt is meg lehet valósítani.
Ezentúl vizuálisan megjelenítve látni fogjuk a karambolokat is, így nyilvánvalóvá válik, hogy hol építettük ki rosszul útrendszerünket.


Ahol nem tömött a hetes busz...
Néminemű újításokat eszközöltek a tömegközlekedés terén is. Ezentúl építhetünk függővasutakat, nagyobb pályaudvarokat, valamint egyéb, a vasúti forgalomhoz kötődő nóvumok is szerepelnek a Rush Hour repertoárjában.
Ha van folyó a városodban, akkor végre építhetsz rá kompállomásokat is. Még érdekesebb azonban a parkoló építése: ez igazán jól kihasználható, mert, ha valamilyen nagyobb metró vagy vasútállomás mellé telepítjük, a simek munkába menet leparkolnak ott, és metróval mennek tovább.


GTA: Sin City
A "U-Drive-It" küldetés jópofa ötleten alapszik, de a megvalósítása sajnos nem olyan jó. Bizonyos járművekre kattintva kell valamilyen feladatot véghezvinni. Az egyik ilyennél például egy rendőrautóval kellett egy rabot elszállítani a börtönbe, és ezzel növeltük polgármesteri elismertségünket.
Más feladatok nem annyira populárisak, viszont pénzt szerezhetünk velük: például ellophatunk egy nukleáris atombombafejet egy katonai bázisról. A használható járművek igen változatosak: az egyszerűbb autókon túl hajót, vonatot, repülőt, helikoptert, szemeteskocsit és sok más egyebet is vezethetünk.
Gondolom, az alcímből már kitaláltátok, hogy mi jutott erről eszünkbe: igen, olyan az egész mintha a Grand Theft Auto első két részével játszanánk. Hogy még inkább ráerősítsenek a feelingre, olyan missziókban is részt vehetünk, amelyek során például tankkal belehajtunk a sztrájkoló tömegbe, vagy mondjuk toxikus szemetet küldünk a rendőrségre. Jópofa az alapötlet (bár én nem szeretem a GTA-t), csak jó gép is kell hozzá, mert városmenedzselés közben még hagyján, de ha küldetés közben kezd el szaggatni a játék, akkor annak csak káromkodás a vége.
Igazság szerint amúgy is hamar meg fogjuk unni ezeket a gyorsan sematikussá váló feladatokat - ezek voltaképpen csak arra jók, hogy pénzt vagy elismertséget szerezzünk, ami persze azért fontos.
Általában véve kijelenthető, hogy a Sim City 4 tulajainak azért érdemes beszerezniük ezt a kiegészítést, de pár jó ötleten túl eget rengető újdonságra ne számítsatok.

80%

A cikket eredeti formjban minden extrjval megtallhatod a GameStar magazin 2003/10-es szmban!


Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)