Hirdetés

Sokkal nagyobb mélységeket rejt a Horizon Forbidden West, mint gondolnád

|

A történetért felelős Annie Kitainnel és Benjamin McCaw-val beszélgettünk, akik elmesélték, hogyan próbálnak egy még az elődjénél is jobb játékot készíteni.

Hirdetés

Kevesebb mint egy hónap múlva érkezik a Sony következő nagy dobása, a Horizon Forbidden West. Örökre hálásak leszünk a kiadónak azért, hogy évekkel ezelőtt zöld utat adott a Guerrillának, és nem kötelezte a csapatot egy újabb Killzone elkészítésére, mert így megismerhettünk egy vadonatúj, csodálatos világot, és a játékipar egyik legszimpatikusabb hősnőjét Aloy személyében.

Míg a Horizon Zero Dawn esetében a történetírók célja az volt, hogy a múltról és a súlyos kérdésekre választ kereső Aloyról beszéljenek, a következő részben a világ jelene (és jövője) kerül előtérbe, miközben azért szó esik a régi korok történetének eddig nem ismert elemeiről is. Erről, valamint a további újításokról beszélt Benjamin McCaw narratíváért felelős vezető és Annie Kitain vezető író egy a napokban tartott kerekasztal beszélgetés során. 

Hirdetés

A hanyatló nyugat

Mint ahogy arra a játék címe is diszkréten utal, a Horizon Forbidden Westben az Egyesült Államok nyugati területei felé vesszük az irányt, ami egy ismeretlen, új veszélyekkel teli terep. Aloyt nem pusztán a kíváncsiság hajtja, szeretne utánajárni annak, miért rombolja egy vörös kórság az élővilágot, honnan ered, hogyan lehet megállítani. Útja során vele tart Erend, Varl, számos új segítő, és számíthatunk további, a trailerekben egyelőre nem szereplő, visszatérő karakterekre, illetve új törzsekre, akik egészen máshogy szocializálódtak, mint a Nora, az Oseram vagy a Carja népek.

A legnagyobb veszélyt a nyugati területeket uraló Tenakth egy leszakadt csoportja jelenti, amely az Aloyt támogató, de egy kicsit mindig is gyanús, önös érdekből cselekvő Sylens segítségével megtanulta irányítani a gépeket. A törzs négyfelé szakadt, az egyes klánok egymással is viaskodnak, de abban egyetértenek, hogy az erőszak a megoldás mindenre. Találkozunk azért barátságos új népekkel is, és nem csak fő, hanem mellékküldetések során is egyre többet tudhatunk meg a világról, a társadalomról. A történet során előtérbe kerülnek Aloy kapcsolatai, ezek alakulása is fontos szerepet játszik a cselekményben.

Az első részben nagyjából sikerült körüljárni azt, honnan származik a lány, hogyan válik kívülállóból vadásszá, mi a múltja, célja az életben. Tudja, hogy kötelessége a vörös pusztulás megállítása, és hogy felnőjön Elizabeth Sobeckhez. Ugyanakkor vannak még rejtélyek, amiket nem sikerült megoldania, személyesek és a világ egészét érintők egyaránt, így a Forbidden West erre is figyelmet fordít.  Az, hogy mennyire sikeres lett a Horizon Zero Dawn, a Guerrillát is meglepte, viszont eleve nem önálló játékként tekintettek rá, rengeteg ötletük volt a folytatásra. Nagyon hálásak azért, hogy ezt elkészíthetik.

Mindig kell egy (vagy több) barát

A fejlesztők elsődleges célkitűzése nem az volt, hogy egy a Zero Dawnnál nagyobb, tartalmasabb játékot alkossanak. Valamivel azért tényleg nagyobb és tartalmasabb lett a Forbidden West, de nem úgy álltak neki, hogy mindenből több kell. Figyelték a játékosok és a kritikusok visszajelzéseit, összevetették saját ötleteikkel, és megpróbálták annyival jobbá tenni az élményt, amennyivel csak tudták. Szerettek volna új gépeket, gyönyörű helyszíneket, és egy az elsőhöz hasonlóan magával ragadó történetet alkotni, benne új törzsekkel, közben pedig a játékmenetet is fejleszteni, javítani a harcrendszert, több mélységet adni a mellékküldetéseknek és a segítőkkel való interakcióknak. Lesznek majd döntési helyzetek, de ezek csak egy-egy küldetés végkimenetelét befolyásolják, és csak olyan helyeken bukkannak fel, ahol értelmét látták az írók.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Rákérdeztünk arra is, hogy mi történik majd Aloy felszerelésével, megtarthatjuk-e a Shield-Weavert, a regenerálódó páncélt, ami rengeteget segített az első részben. Erre nem kaptunk konkrét választ, viszont azt elmondták, hogy egyszerre akartak a korábbi játékosoknak és az újonnan érkezőknek is élvezetes játékot nyújtani, ezért az elején van egy kis betanítás, felzárkóztatás, kapunk egy kezdeti eszköztárat és új skillfát. Lesz egy glider, amivel könnyebben, gyorsabban közlekedhetünk, és egy a mai akció-kalandjátékokból elhagyhatatlan szigony, viszont nem akarták mindet azonnal a játékosokra zúdítani, szépen, fokozatosan tanulhatjuk meg ezek használatát.

Nagy hangsúlyt fektettek a vertikalitás növelésére is, ezért mászhatunk meg még több felhőkarcolót, és ezért merülhetünk a tavak mélyére. Számíthatunk arra is, hogy a bossharcok (és általánosságban a küzdelmek) összetettebbek, látványosabbak lesznek.

Ami a technikai oldalt illeti, erről most kevés szó esett, de a történetmesélés szempontjából fontos, hogy a mo-cappel és az arcmozgás rögzítésével kapcsolatos fejlesztéseknek köszönhetően egy sokkal életszerűbb játékot kapunk mind PlayStation 4-en, mind PlayStation 5-ön. Fejlesztették a törzsek otthonait is, ahol az NPC-k életszerűbben viselkednek, és a hangok is  növelik majd a realizmust.

A Horizon Forbidden Westben nagyjából egy hónap múlva, február 18-ától merülhetünk el PlayStation 4-en és PlayStation 5-ön. Még nem késő bepótolni a Zero Dawnt, ami a PS-ek mellett PC-n is elérhető.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)