Hirdetés

Bezárt a Visceral - mi lesz így a Dead Space sorozattal és a Star Wars játékkal?

|

A Bullfrog, az EA Black Box, a Mythic Entertainment és a Maxis után az Electronic Arts egy újabb legendás stúdiót nyírt ki váratlanul, vele együtt pedig a reményt, hogy valaha játszhatunk még a Dead Space sorozat egy újabb részével. Vagy mégsem?

Hirdetés

A Visceral nevét hallva a legtöbb játékosnak feltehetően a Dead Space sorozat ugrik be, pedig a stúdió 1998 óta működik, dolgozott James Bond, Gyűrűk Ura és Tiger Woods játékokon, besegített az EA egy rakás belsős projektjénél, és a csodálatos, méltatlanul elfeledett Dante's Inferno is nekik köszönhető. Mégis ez volt az első teljesen saját, nem licencelt játék, amiben a készítők igazán kibontakozhattak. Az utóbbi öt évben viszont a csapat nem az elvárt színvonalnak megfelelően dolgozott: a Dead Space 3 nem rengette meg a világot, az Army of Two: The Devil's Cartel kimondottan silány lett, a Battlefield Hardline pedig erősen megosztó. Mindenki megérdemel egy sokadik esélyt, így amikor kiderült, hogy sok egyéb stúdióval együtt a redwoodiak is kaptak egy Star Wars projektet, csak az lebegett a szemünk előtt, hogy a jövőre tízévessé érő Dead Space milyen jó volt, és hogy ebből is biztosan ki tudnak hozni valami emlékezeteset.

Sajnos az EA nem így látta: hiába az elmondottak, a tavaly kiadott videó, a játék nem ütötte meg a mércét, így a kiadó kénytelen volt meghozni a nehéz döntést, szélnek ereszteni a csapatot (azért sokakat megpróbálnak máshol elhelyezni), és visszatérni a tervezőasztalhoz. Két nagy kérdés maradt, amikre hivatalos választ egyelőre nem kapunk, de addig is tippelgethetünk.

Mi lesz a Star Wars játékkal?

Az E3 idején még az volt a hivatalos álláspont, hogy a Battlefront II miatt nem akarnak beszélni a Visceral berkein belül, évek óta, az Uncharted játékok nagy részét is jegyző Amy Hennig közreműködésével készülő TPS-ről, amit mi elfogadtunk, de a most kiadott nyilatkozat azt sugallja, hogy már akkor sem voltak elégedettek a termékkel. Pedig a tavalyi előzetes nagyon bíztató volt. A jó hír, hogy ezt legalább nem kaszálták el, egy másik stúdió folytathatja (vagy kezdheti újra) a munkát. Egyelőre még nem tudni, melyik lesz az, annyi biztos, hogy az EA Vancouver nagy szerepet vállal, ahogy eddig is. A DICE-nak most épp felszabadul némi erőforrása (csak néhány ember kell, hogy a Battlefield 1 és a Battlefront II patcheit, megjelenés utáni tartalmait gyártsák), vagy talán a most még ide-oda besegítő Motive is alkalmas lehet önálló munkavégzésre. Szóba jöhet akár még a BioWare, bár őket az Anthem foglalja le, és a Mass Effect Andromeda után jobb is, ha összeszorított záróizmokkal koncentrálnak a minőségre.

A rossz hír viszont, hogy amit eddig tudtunk, azt most el kell felejtenünk. A játék ugyanis Patrick Söderlund szavai alapján elveszti jelenlegi formáját, és nem egy lineáris, történetalapú cím lesz. Erről részben a piac tehet, részben a korai tesztelők visszajelzései. A látvány, a témahűség marad, de nagyobb közönségre próbálnak lőni vele - úgyhogy nem kizárt, hogy végül multis shooter vagy MMO lesz belőle. A megjelenést határozatlan időre elhalasztották.

Reménykedhetünk még Dead Space 4-ben?

Persze, pont ahogy a Half-Life 3-ban - a remény sose hagyjon el titeket, de azért ne fogadjatok nagy tételben arra, hogy ebből valaha bármi lesz. A Dead Space 3 jó értékeléseket kapott, még ha nem is olyan jókat, mint a korábbi részek, viszont a vásárlók nem voltak kíváncsiak rá: mindössze 605 000 példányt sikerült értékesíteni belőle megjelenése első hónapjában (a Dead Space 2-ből 2 milliót), ami a pénzügyi jelentésre is rányomta a bélyegét, az EA veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. Ennek ellenére mind a kiadó, mind a Visceral úgy érezte, ez nem a vége, viszont 2013 óta semmit nem hallottunk egy esetleges folytatásról. 2015-ben a fejlesztőcsapat egyik illetékese elmondta, hogy sok fejlesztő szívéhez közel áll a sorozat, de a Hardline miatt nem fogtak még bele semmibe.

Frank Gibeau, az EA Labels elnöke még a DS3 előtt azt nyilatkozta, ahhoz, hogy a Dead Space franchise-ra érdemes legyen költeni, ötmilliós közösség kell, és ennek elérése érdekében olyan változások bevezetése szükséges, amikkel lényegesen szélesíthető a bázis. Ez láthatóan nem jött be.

A túlélőhorror műfaja pedig nem halott, és akcióval vegyítve is érdekli az embereket, lásd The Evil Within 2. Az űrt is kevesen választják helyszínként, úgyhogy a Dead Space 4 kitűnhetne és azok érdeklődését is felkelthetné, akikét az előző három résszel nem tudta. Kis esélyt látunk a folytatásra, ennyi idő elteltével, ilyen eladási eredmények után már a reboot az esélyesebb, de azzal meg lehet, hogy célt sikerülne téveszteni.

Ti szeretnétek, ha jönne egy új Dead Space? Milyen Star Wars játékra vágytok?

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)