Hirdetés

Star Wars: Jedi Outcast

|

A LucasArts 2002-ben megjelenõ játékai közül talán a Jedi Knight soron következõ részét várják a legtöbben. A Jedi Outcast már a harmadik epizód ebben a szériában, a neves elõdök pedig a Dark Forces és az SW Jedi Knight: Dark Forces II...

Hirdetés


Az új Jedi Knight-tal a készítõk nem kisebb célt tûztek ki maguk elé, mint, hogy az elõzõ két rész igen szép sikereit is túlszárnyalják. A siker pedig igencsak ráfér a LucasArts-ra, hiszen az utóbbi idõkben (konkrétan az Elsõ rész megjelenése után) programjaik színvonala meglehetõsen aláhullott.

Egy új reménység
A játékban ismét az elõzõ részekbõl megismert Kyle Katarn szerepében tetszeleghetünk. Kyle az elsõ részben elhagyta a birodalmi hadsereget, hogy a Lázadók oldalán próbáljon meg igazságot szolgáltatni a galaxisban. A következõ részben a Jedi lovaggá válás rögös útját járhattuk végig, megbosszulva apánk halálát, és elintézhettük a fõgonoszt, Jerec-et és a Sötét Jedik-bõl álló bandáját.
Mikor az E3-on bemutatták a Jedi Outcast-et még a kritikusok is elismerõen füttyentettek a grafika láttán. A játék Quake III engine-t használ, melybõl a fejlesztõk megpróbálták a maximumot kihozni. Az E3 óta kicsit megkopott a varázs, hisz láthattuk mire képes ezzel a motorral a Return to Castle Wolfenstein, vagy a Medal of Honor, de remélem, hogy a készítõknek nem kell majd szégyenkezni a játék grafikája miatt.

Zene terén azonban biztos nem lesz semmi szégyellnivaló; természetesen John Williams muzsikája hallható majd játék közben, ehhez párosul még a fénykardok és sugárfegyverek teljesen hiteles hangja. A zene dinamikusan, mindig az adott szituációhoz passzolva fog megszólalni. Ha csendben osonunk, a zene is elhalkul, ha viszont egy tûzpárbajba csöppenünk a zene felerõsödik, pergõsebb lesz.

A Jedi Knight II játékmenetében igencsak sok hasonlóságot fog mutatni az elõzõ résszel. A játékosok hatalmas pályákat járhatnak be, rengetegféle fegyvert és az Erõ különféle trükkjeit alkalmazva. A fegyverek között számos régi ismerõst találhatunk, ilyen a rohamosztagos karabély, a hõdetonátor vagy a wookie-k íjja, de természetesen lesznek újdonságok is.
Kyle az Erõt is segítségül tudja hívni, ha szorult helyzetbe kerül, képességeink nagyjából megegyeznek az elõzõ részben megismertekkel, vagyis lesz gyógyítás, nagyobb ugrás, gyorsabb haladás, villámszórás stb.
A játékot külsõ nézetbõl is játszhatjuk, ennek legfõképp a fénykardpárbajok során fogjuk hasznát venni. A belsõ nézetet értelemszerûen a lõfegyvereknél kell használni, természetesen a célzás miatt. Minden fegyverünknek van valamilyen másodlagos tüzelési módja, ennek is nagy hasznát fogjuk venni néhány helyzetben.
Számos ismert helyet bejárhatunk majd kalandjaink során. Így eljutunk a Felhõvárosba vagy a Yavin-on található Jedi akadémiára, de ugyanígy megfordulunk majd a Halálcsillag fényesre polírozott padlóin és Nar Shadaa züllött bárjaiban. A filmbõl megismert helyszíneken kívül számos, eddig még nem látott világba vezet majd utunk, így a változatosságra nem panaszkodhatunk.
Az egyik legdöbbenetesebb dolog az ellenfelek mesterséges intelligenciája volt. Tegyük fel, hogy a játékos az éppen felé tartó rohamosztag vezetõjét lelövi. A megmaradt katonák elõször taktikusan fedezéket keresnek, majd onnan viszonozzák a tüzet, egymást is fedezve. Az eddigi FPS-ekben ilyenkor általában (tisztelet a kivételnek) az ellenség fejetlen csirke módjára szaladgált fel-alá, ideális célpontot nyújtva. Én már nagyon szeretném látni a végleges MI-t, mert még tartogathat meglepetéseket számunkra!

Amikor két Jedi találkozik...
A multiplayer már az elõzõ Jedi Knight-ban is elég ütõsre sikeredett, ez a következõ részben is így lesz. Természetesen megtalálhatók a hagyományos módok is, mint például Capture the Flag, a Deathmatch, vagy a Team Deathmatch, de lesznek egészen egyedi játékmódok is. A Jedi Master-ben például az a játékos, aki megszerzi a pályán található egyetlen fénykardot, az õsi fegyver segítségével bárkit könnyedén meg tud ölni. A többiek természetesen ezután rá fognak vadászni...
Érdekesnek látszik még a Capture the Ysalmiri, ahol jelen lesznek az ysalmiri nevû gyíkszerû lények. Aki nem tudná, ezek a kreatúrák képesek körzetükben blokkolni az Erõt, ezzel is megnehezítve a Jedi lovagok dolgát.

A többjátékos módban akár 16-an is nyomulhatnak egyszerre, a beállításokat pedig a játékosok kedvükre állítgathatják. Létrehozhatók olyan játékok, melyekben csak lõfegyverek vannak, esetleg kizárólag az Erõ sötét oldalát lehet használni, vagy egyedül a fénykarddal lehet harcolni. Rengeteg érdekes multi skin is helyet kap a játékban, lehetünk Luke Skywalker, esetleg Lando Calrissian, sõt még Mon Mothma bõrébe is belebújhatunk.

A grafikán kívül szinte nincs is olyan pontja a programnak, amit rossz szóval lehetne illetni. A történet csavarjai, vagy a nagyon jól eltalált multiplayer módok mind-mind az élvonalba repíthetik a Jedi Outcast-et. A LucasArts nagyon helyesen tette, hogy a már bizonyított Raven Software-re bízta programot, így biztosak lehetünk benne, hogy az igen harmatos Star Wars játékok után végre megint egy olyan programmal gazdagodik majd a piac, ami méltó a Star Wars névre. Én személy szerint már nagyon várom a Jedi Outcast-et, az elõzõ részek is nagy kedvenceim voltak, így csak remélni tudom, hogy a fejlesztõk tartják a bejelentett megjelenési idõpontot, vagyis márciusban már a boltok polcairól fog kacsingatni az új Jedi Knight.


Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)