Hirdetés

SuperCar Challenge - Teszt

|

Szegény ember Gran Turismója

Hirdetés

„Hová?" Ă©s „Minek?". DöntĹ‘en ez a kĂ©t kĂ©rdĂ©s birkĂłzott egymással szĂĽrkeállományom tekervĂ©nyei között, mikor a szimulátornak titulált Ă©s PS3 exkluzĂ­v SuperCar Challenge jutott nekem osztályrĂ©szĂĽl, egy online teszt fĂĽggvĂ©nyĂ©ben. Persze az ingyen játĂ©knak mindig örĂĽlni kell, Ă©s most sem az otthoni raktározás problĂ©máira, vagy a cikk szĂĽksĂ©gessĂ©gĂ©nek megkĂ©rdĹ‘jelezĂ©sĂ©re irányultak eme pontosĂ­tásra szorulĂł kĂ©rdĹ‘szavak. Egyszerűen az aggodalom vett erĹ‘t rajtam, hogy szegĂ©nyt tutira szĂ©tcincálja Ă©s keresztbe lenyeli az a csĂşnya NFS: Shift, vagy Ă©pp a PS3-on szimulátorkĂ©nt egyeduralkodĂł Gran Turismo. Lássuk, valĂłsak-e fĂ©lelmeim!

Alma a fájától..

A SuperCar Challenge ugyanakkor nem érkezett minden előzmény nélkül, hiszen a tavaly megjelent, hasonló kicsengésű Ferrari Challenge folytatását tisztelhetjük benne. Ennek köszönhetően már az első kanyar után tisztán látszik, hogy legtöbb tulajdonságát elődjétől örökölte, hogy apja fia, hogy nem esett messze az alma a fájától, és hasonló okosságok. Ez egyszerre jó és rossz is. Egyrészt így megkapta jól skálázható, a nehéz fokozaton valódi szimulátorként üzemelő szimulációs programkódot, ami jó. Másrészről viszont a csekély számú, mindössze 44 vezethető sportkocsiból 35 továbbra is az olasz vadlovak ménjéből lett delegálva, amelyeket alig több mint 20, licencelt aszfaltcsíkon tudunk betörni. Ez első olvasatra is soványkának tűnik, főleg mikor belevágunk a SuperCar Challenge fő áramvonalának szánt karrier módba.

Sok hűhó (szinte) semmiért

Karrier módban a világ különböző országaiban, összesen négy bajnokságban indulhatunk, persze nem azonnal. Az első állomás Kanada, ami mindösszesen kettő, azaz kettő pályából áll. Ahhoz, hogy innen tovább tudjunk lépni a következő országba, versenyeink során kellő mennyiségű versenypontot (Race Point) kell gyűjteni, amit persze meglehetősen kevéssel mérnek. Magyarul, ha csak nem születtünk Táltosnak, vagy előző életünkben nem voltunk papnők Delphoiban, akkor akár kétszer-háromszor is neki kell futnunk (nehezebb fokozaton főleg), hogy meglegyen az unlockhoz szükséges pont. Ha viszont ez megvan, önfeledt dúskálhatunk Franciaország három (!) versenypályájában. Jól hangzik, nem?

KĂ©tsĂ©gtelen, hogy effĂ©le elĹ‘rehaladás idĹ‘igĂ©nyes, unalmas, gyakran frusztrálĂł, Ă©s egy elĂ©ggĂ© szerencsĂ©tlen mĂłdja, hogy kitolják a játĂ©kidĹ‘t. Így aki ebbe belefáradna, az körbeszaglászhat mĂ©g a szokásos autĂłversenyes játĂ©kmĂłdok között, mint amilyen a Tournament, Arcade, Quick Race, vagy a 16 fĹ‘ befogadására alkalmas multi. Bár verdáink teljesĂ­tmĂ©nyĂ©t Ăşj alkatrĂ©szekkel nem tudjuk megpiszkálni (finomhangolásra viszont van lehetĹ‘sĂ©g), szorgosan gyűjtögetett pontjainkbĂłl legalább agyonmatricázhatjuk (akár saját kĂ©szĂ­tĂ©sű vinyl-vel is), Ă©s a szivárvány minden szĂ­nĂ©re átfesthetjĂĽk azt.

A kormány kezünkbe szimul

A SuperCar Challenge szíve-lelke, amiért a kevéske content ellenére is mindvégig szerethető, sőt élvezhető marad, az a szimulátor-tulajdonságai. Ezeket saját kezűleg, akár egyenként is ki-be kapcsolhatjuk, vagy választhatjuk a három előre beállított nehézségi fokozatot (Assist, Arcade, Simulation). Legnehezebb szinten viszont mindenkinek fel kell kötnie a bukósisakot! Itt érződik igazán, hogy bizony minden autónak valóban más-más menettulajdonságai vannak. A játék ekkor már nem csak azt büntetni meg keményen, ha egyik kerekünkkel a fűre tévedünk, de szó nélkül elszállunk a pályáról akkor is, ha véletlenül a poros íven fékezünk és próbáljuk bevenni a kanyart, vagy épp ha monszuneső alatt megtalálunk egy nagyobb tócsát. Na igen, az esőben, pilótafülkéből levezetett versenyek a SuperCar Challenge igazi gyöngyszemei.

Hogy az autĂłt az Ăşton kell tartani, csak egy dolog. Hogy közben pedig az MI által terelgetett ellenfeleket is le kell gyűrnĂĽnk, egy másik dolog. Észre sem vesszĂĽk, de a mestersĂ©ges intelligencia mindvĂ©gig figyeli eredmĂ©nyeinket, statisztikáinkat, pontjainkat, Ă©s ennek fĂĽggvĂ©nyĂ©ben kemĂ©nyĂ­t be. SzĂłval a játĂ©k elejĂ©n vigyázzunk a „mazsola" jelzĹ‘kkel, mert karrierĂĽnk vĂ©gĂ©re vĂ©rt fogunk izzadni. Szimulátor mĂłdban fĹ‘kĂ©nt. Grafika terĂ©n ugyanakkor nem domborĂ­t valami nagyot a SuperCar Challenge. A műszerfalon szĂ©pen vándorolnak a fĂ©nyek Ă©s árnyĂ©kok, az autĂłk lemodellezĂ©sĂ©ben sem találni semmi kivetnivalĂłt, ám a pályák összerakása ingerszegĂ©nyes, sok az ismĂ©tlĹ‘dĹ‘ tereptárgy, Ă©s a kanyarokat leszámĂ­tva nem sok kĂĽlönbsĂ©get lehet közöttĂĽk Ă©szrevenni. Ám itt Ăşjra meg kell emlĂ­teni, hogy a SuperCar Challenge-ben volt szerencsĂ©m átĂ©lni eddigi talán leglátványosabb esĹ‘s versenyemet. Az valami gyönyörűsĂ©g.

 

Pole position

Mennyit is kapjon hát? A kevĂ©ske tartalom, a furcsa karrier mĂłd mögött (ha akarjuk) egy igazi szimulátor rejtĹ‘zik, amit akár egyedĂĽl, vagy a haverokkal is prĂłbálgathatunk. Motorhangban jĂłl, grafikában kellemesen teljesĂ­t, s ha pusztán az egyes versenyeket vesszĂĽk alapul, akár mĂ©g hosszabb távon is szĂłrakoztatĂł tud lenni. Ám legelsĹ‘ kĂ©rdĂ©sĂĽnkre visszatĂ©rve; bár itt-ott nagyokat villantott, sajnos egyik nagy nevĂĽnket sem tudta igazán megszorongatni. EttĹ‘l persze nem rossz játĂ©k, csak egy erĹ‘s közepesnĂ©l nem Ă©rdemel többet.

 

Ügyfélszolgálati változás!
Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. mĂşlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)