Hirdetés

Miben újít a Nioh 2 az első részhez képest?

|

Bár az alapokat változatlanul hagyja, legfeljebb csak csiszol rajtuk egy kevesét, azért bőven tartogat újdonságokat a széria veteránjai számára is a Nioh 2.

Hirdetés

A 2017-es  Nioh üde színfolt volt a soulslike-játékok (csúnyább kifejezéssel élve Dark Souls klónok) egyre terebélyesebb tengerében. Ez volt az első olyan hasonszőrű cím, amelyik tényleg ki tudott emelkedni, és nemcsak profin adaptálta a FromSoftware szériájának sajátosságait, hanem egyedi ötletekkel, saját megoldásokkal ki is bővítette a formulát. Az új recept tökéletesen bevált, idén pedig megérkezett a folytatás, amely esetében megint előrántott a Team Ninja csapata pár új ötletet. A következőkben azokat a fontos pontokat vesszük át, amelyeknek hála a Nioh 2 nem csak több, jobb és tartalmasabb lett elődénél, hanem az általa képviselt zsáner egyik legjobb játékává válhatott. 

Hirdetés

Személyre szabható főhős

Míg az első részben dedikáltan az ír felmenőkkel rendelkező protagonistát, Williamet kellett irányítanunk, most szótlan főszereplőnket teljesen a saját szánk íze szerint álmodhatjuk meg. A legapróbb részletek is beállíthatóak a gondosan összepattintott karaktergenerátorban, ahol férfi vagy épp női hős mellett is dönthetünk, hogy utána minden kis porcikáját kiválasszuk. Elég nehéz összehozni két, egymásra akár kicsit is hasonlító karaktert, mivel a magasságon, testfelépítésen, illetve az arc temérdek jellemzőjén túl akár különböző harci festésekkel, tetoválásokkal és sebhelyekkel is elláthatjuk avatárunkat. Tökéletesen leírja a lehetőségek mélységét az, hogy hajkoronánkon belül külön a frufrunkat is számos opció közül választhatjuk ki, majd még a pontos hosszát is megadhatjuk. Akkor sem kell csüggednünk, ha később esetleg úgy gondolnánk, hogy némiképp változtatni szeretnénk küllemünkön, mivel ezt a játék során bármikor megtehetjük. Sőt, egyébként még démoni, yokai formánkat is kialakíthatjuk hatalmas szarvak és égnek álló szörnyetegfrizurák között válogatva.

A bennünk rejlő démonok

Kétségtelenül az egész Nioh 2 legfontosabb változása az, hogy hősünk immár nem egy hétköznapi ember, hanem bizony démoni vér is csörgedezik az ereiben. Apja egy híres démonvadász volt, édesanyja viszont maga is a yokai fajba tartozott. Anyai örökségünknek köszönhetően lehetőségünk nyílik démoni alakot ölteni. Ilyenkor átváltozunk rövid időre egy hatalmas, földöntúli erőknek parancsoló szörnyeteggé, akit gyakorlatilag lehetetlen megölni. Persze ez az állapot csak pár pillanatig tart, de azért bizonyos helyzetekben megmentheti az életünket egy jól időzített átalakulás. Ezer és egy alkalommal meghalunk majd a Nioh 2 embert próbáló összecsapásai során, szóval jó tudni, hogy egy ilyen extra kártya is lapul az ingujjunkban. Összesen háromféle démoni forma közül választhatunk, ha pedig teljesen feltöltődött az Amrita Gauge nevezetű mérőnk (ekkor Spirit Guardianünk szimbóluma világítani kezd), akkor azonnal át is alakulhatunk. A Brute-ot a közelharci küzdőmodor kedvelői fogják nagyon szeretni, a Feral képes temérdek apró, ám nagyon gyors csapást kiosztani, végezetül pedig a Phantom varázslatokkal szórja az áldást a távolból, ugyanakkor egy szempillantás alatt ott is tud teremni az ellenfél mellett.

Gyűjtögetős démonlelkek

A legyőzött bossok mindig, a kisebb yokai ellenfelek pedig kellő gyakorisággal hagyják ott maguk után lelkük egy darabját, az úgynevezett Soul Core-t. A démonok esszenciáját így megszerezve tudjuk beállítani magunknak az adott lény különleges képességét. Egyszerre két ilyen extra skillt tárolhatunk el, amelyeket az Anima (ez a lila csík az életerő-mutatónk alatt található) mércénk igénybevételével süthetünk el. A yokai skillek egyébként a személyes igényekhez igazodó harcmodor esetében a jéghegy csúcsát jelentik csupán, hiszen egy halom különböző képességfa és fejlődési lehetőség színesíti még az összképet. Teljesen egyedi szettet rakhatunk össze magunknak Őrzőszellemünk és a beállított két Soul Core révén; simán átvehetjük azoknak a rondaságoknak a legkeményebb támadásait, akik nemrég még minket küldtek a másvilágra ugyanezekkel a kunsztokkal.

Fontos megemlíteni még egy yokai képességet, a Burst Countert: egyedül ez a speciális hárítás alkalmas arra, hogy kivédjük vele a démonok egyébként halálos támadását - vörösen kezd el izzani az aktuális ellenfél, mikor elindít egy ilyen pusztító mozdulatsort. 

Új fegyverekkel bővült a repertoár

Az első részben még hét közelharci és három távolsági fegyvertípus létezett, amelyekből egyszerre kettőt-kettőt tarthattunk magunknál, és közöttük bármikor gyorsan váltogathattunk. A közelharci halálosztó eszközök listája a Nioh 2-ben kibővült, ugyanis megjelent a Switchglaive-ek és a Hatchetek típusa is. Az előbbi voltaképp egy összecsukható kasza, ami simán beillene a Bloodborne egyik gyilkos eszközének is - ez a fegyverfajta leginkább a Magic alaptulajdonságunkra támaszkodik, szóval ha minél nagyobbat akartok sebezni vele, akkor ezt érdemes fejleszteni. A másik újdonság gyakorlatilag két apróbb szekercét takar, amik a Courage és Stamina fényében csapnak egyre nagyobbat. Érdemes kipróbálni az új játékszereket, és begyakorolni a hozzájuk legjobban passzoló harcmodorokat - minden fegyver háromféle harci állásban forgatható ugyebár. Persze a régi kedvenceket sem szabad elfelejteni, visszatérnek például az ormótlanul nagy Odachi kardok és a lánccal összefűzött Kusarigama sarlók is. Mindegyik fegyverhez saját skillfa, és egy csomó fejleszthető apróság tartozik.

Társaink is akadnak a bajban

Ugye emlékeztek még az első Nioh játékban azokra a vörös sírokra, amelyek segítségével megidézhettük más játékosok avatárjait, hogy aztán persze leverjük őket és elszedjük a remélhetőleg remek cuccaikat? Nos, ez a funkció visszatér a folytatásban, viszont bővül is: a megszokott Bloody Grave-ek, vagyis a vörös sírok még mindig ellenséges Revenant szellemeket engednek szabadon, azonban léteznek kék sírok, Benevolent Grave-ek is. Ezeknél segítő avatárokat hívhatunk be a játékba, akik mellettünk maradnak mindaddig, amíg az ellenség le nem gyűri őket, mi magunk meg nem halunk, vagy egészen egyszerűen le nem jár a rendelkezésükre álló idő. A Revenantok megölésével juthatunk hozzá az Ochoko Cup nevezetű valutához, ezt felhasználva idézhetjük meg a kék sírhelyeknél az alkalmi partnereket. Sokszor ők lesznek azok, akik felénk billentik a mérleg nyelvét egy összecsapás során, úgyhogy nem árt mindig magunk mellett tudni egy ilyen segítőt. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)