Hirdetés

Tech 5-be zárt jövő

|

John Carmack neve egybefonódott az FPS játékok világával, hisz olyan mesterművek alapköveit rakta le eddig, mint a Quake vagy a Doom sorozat. A remek programozói képességekkel bíró úriember igazi látványorgiát volt képes kihozni a grafikus motorokból, amiknek az új generációja nemrég került bemutatásra.

Hirdetés

Az elmúlt években a sajtó leginkább az Unreal Engine harmadik verziójától és a Crytek csodaszép CryEngine 2 motorjától volt hangos. Ezek hajtják meg azokat a játékokat, amiket 2007-ben a legjobban vár a játékos társadalom (Unreal Tournament 3, Crysis), ám nem szabad megfeledkezni a szakma egyik legnagyobb alakjáról, aki Tech 5 néven tárta elénk a jövőt.

Így kezdődött

A Doom 3 fejlesztésének alapjául az id Software új grafikus motorja szolgált, ami anno, a bejelentés idején hihetetlenül fejlettnek és szépnek számított (jó, még manapság is szép), de a játék késése, a fizika egyszerűsége és a nagy terek problematikája megpecsételte a sorsát, így jóformán csak a Quake 4 kapcsán hallhattunk újra Carmack munkájáról. Ezt követően vonult el ismét a külvilágtól a Quake engine megalkotója, hogy bebizonyítsa nekünk azt, hogy nem puhult el.

Ami már egy HD-DVD-t is megizzaszt

Az Apple Worldwide Developers Conference 2007 rendezvény nem várt meglepetést tartogatott a látogatóknak. Az egyik prezentáció végeztével John Carmack lazán felsétált a pódiumra és az eleddig nagy titokban fejlesztett grafikus motorjáról kezdett el mesélni, az előadást pedig egy, az engine képességeit bemutató videóval zárta. Már most szólok, hogy nem kell megijedni, annak ellenére, hogy egy OS X operációs rendszert futtató Mac gépen láthatta a közönség a Tech 5 névre keresztelt grafikus motor erejét, maga az engine természetesen PC-n és next-gen konzolokon is ugyanúgy használható lesz. Jobb az ilyet tisztázni.
A techdemóban egy sivatagi helyszínt láthattunk, ahol terepre tervezet verseny járgányok rótták a köröket, miközben a kamera igyekezett minden fontosabb effektet bemutatni nekünk. A legfontosabb újdonságnak a textúrák kezelését kell megemlítenünk, az ugyanis komolyan megizzaszthatja majd a HD tartalmak kezelésére kitalált Blue-Ray és HD-DVD formátumokat. Carmack elmondása szerint 20 GB-nyi textúrát láthatott a közönség a pár másodperces videón bemutatott pályán, ami a hatalmas méretek ellenére egy pillanatra sem akasztotta ki a gépet. Az álkapocs további roncsolódását idézheti elő az is, hogy mindössze 10 napra volt szükség a demóban látott világ létrehozásához. Ezt az alakíthatóság új alapokra helyezésével oldották meg, mivel ennek az új megoldásnak hála bármit megvalósíthatunk az engine nyújtotta környezetben. Bemehetünk a virtuális világba és pár pillanat alatt hegyeket hozhatunk létre, amit kedvünk szerint formálhatunk, de a textúrákat is változtathatjuk rajta, mi több, a pixelek szintjéig juthatnak a művészi lelkületű dizájnerek, ami soha nem látott lehetőségeket ad a kezükbe. Arról nem mesélt Carmack, hogy a demóban látott világot használják e fel az engine mellett készülő, még be nem jelentett játékukban, de az már biztos, hogy az elkövetkező hetekben egy újabb Mac platformmal kapcsolatos bejelentésre készülnek az id-nél.

Ez gyors volt

Sajnos a pár perces bemutató után csak egy ígéretet kaptunk, ami szerint a július 11. és 13. között megrendezésre kerülő E3-on további részleteket mutatnak majd a grafikus motorból és talán a titokban fejlesztett játékról is hallhatunk valami információt.

Kapcsolódó videó:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)