Hirdetés

The Hulk

|

Nagy darab, zöld testű és mindenkinek szíjjelüti a száját, aki be mer neki szólni. Nem, ez nem Boe a lapleadás napján, hanem Peter Banner, alias "Hulk", aki a Pókember és Batman után megpróbál végre sikeres szuperhősös játékban szerepelni...

Hirdetés

Úgy tűnik, az idei év a mozikban a szuperhíróké: Daredevil és Wolverine után hamarosan nálunk is vetítik a "hihetetlen Hulk", vagyis a "nagydarab zöld ember, aki csúnyán néz és még csúnyábbakat üt, de azért jó arc" kalandjait feldolgozó filmet. A mozibeli élményeimről sajnos még nem tudok nyilatkozni, mivel szép kényelmesre véve az iramot, a magyar filmforgalmazó még nem hozta be hozzánk, ellenben a játékadaptációval, amely június eleje óta itt figyel kicsiny szerkesztőségünkben. De mi most csak ne foglalkozzunk a magyar film és játékforgalmazás közötti kapcsolat érdekes vonatkozásaival, hanem lássuk, a nagy Hulk mivel próbálja lepipálni PC-n szuperhősös elődjeit...


Film is, nem is
Úgy látszik, a játékfejlesztők több évtizedes bénázás (tisztelet persze a kivételnek...) után végre rájöttek, hogyha egy akciófilm adaptációját játék formájában prezentálják a nagyérdeműnek, akkor nem feltétlen okos ötlet, ha ragaszkodnak a film sztorijához... Egy forgatókönyv dramaturgiája ugyanis nem igazán a minél változatosabb, non-stop öldöklésre koncentrál. Már a Spider-Man the Movie-ban is találtunk lényegesebb eltéréseket az eredeti forgatókönyvtől, az X-Men: Wolverine’s Revenge teljes egészében más sztorit tálalt elénk (más kérdés, hogy maga a játék elég gyengusra sikeredett...), nem is beszélve az Enter the Matrixról, amely elegáns és eredeti megoldással egy fajta "side story"-t szőtt a film köré.
A Hulk, hasonlóan elődeihez, szintén csak a fő és néhány fontosabb szereplő révén kötődik a filmhez, és sztorija egyfajta lehetséges folytatása annak. A történet annál többet merít viszont a képregényes gyökerekből: zöldbőrű hősünk legfőbb ellensége például a "Leader", de olyan egyéb gonoszokkal is meg kell küzdenie, mint a Madman, Flux, Ravage és Half-Life. (Utóbbi csak druszája a hasonló nevű FPS-nek... :D) Ezzel a megoldással a készítők végre nem lövik le a film poénjait, így legalább emiatt nem kell arra ébrednünk film közben, hogy a barátnőnk oldalba bökdös, hogy már megint elaludtunk, hiszen ismerjük a sztorit kívülről. :D
Jó pont viszont, hogy rengeteg, a film és a játék kötődésével kapcsolatos rövid dokumentumfilmet és egyéb feature-t csalhatunk elő egy külön menüből és Hulk szerepében is az őt alakító Eric Banát hallhatjuk.


Ütni jó...
Természetesen a fenti megállapítás csak a játékbeli viselkedésünkre vonatkozik... :D A Hulkban ugyanis a nagy zöld emberrel verekedni tényleg fantasztikus élmény. A készítők tökéletesen át tudták adni, milyen is az, amikor egy dühös óriással több tucat katonát péppé zúzunk, kapukat, falakat törhetünk be egyetlen legyintéssel, oszlopokat téphetünk ki, autókat vághatunk hozzá ellenségeinkhez.
Persze a Hulk jóval több egy túlméretezett zöld színű óriáscsecsemőnél. Az egyszerű gyepáláson kívül hősünk igen változatos combo-kra képes és ezeken keresztül a rajongók minden bizonnyal fel fogják ismerni a képregényekben látható, híres mozdulatait is. Hál’istennek a készítők ezúttal nem szúrták el Hulk irányítását sem, így az extrákat könnyedén elő tudjuk csalni az akció, a dobás és más gombok kombinációjával. A könnyű kezelhetőség és Hulk kitűnő vezetgetése nem ment a speckók változatosságának rovására: a Radical Entertainment ezen a téren megváltotta a világot – legalábbis ami szuperhősünk kezelhetőségét illeti...


...tudósnak lenni nem
Mint minden szuperhősnek, a hihetetlen Hulknak is van egy alteregója, aki teljesen hétköznapi külsővel rendelkezik (persze az amerikai ízlésnek megfelelően nyálasan jóképű) az életben kedves, udvarias, jól nevelt és persze látszólag tökéletesen alkalmatlan mindenféle csodás tettre. Hősünk, Peter Banner is csak órabérben Hulk, egyébként egy derék fiatalember, aki tudósként keresi kenyerét.
A fejlesztők valószínűleg úgy gondolták, hogy az egyszerű Hulk-akció túl primitív lesz a játékosok zömének, így a játékot némi ügyességi kaland elemmel is megspékelték, amikor Peter szerepében, éppen normális mivoltában, különféle lopakodós küldetésekben kell részt vennünk. A játékmenet ilyenkor erősen emlékeztet a Splinter Cellre, a gond csak az, hogy ezeknek a derék Radicalos srácoknak halvány lila fogalmuk sincs arról, hogyan kell Splinter Cellt készíteni, illetve milyen ismérvei vannak a megfelelő mesterséges intelligenciának... Ezek az okos kis küldetések ugyanis olyan fokon unalmasak, fárasztóak, frusztrálóak, bosszantóak (és még fokozhatnám a jelzőket, de inkább kíméljük a nyomdafestéket...), hogy az ember hamar a pokolba kívánja szerencsétlen Peter Bannert, pedig ő nem is tehet semmiről. Nem elég hogy ilyenkor a pályák szerkezete idegesítően rosszul kidolgozott, a különféle "logikai" feladatok ötlettelenek, de ráadásul Peter irányítása, alteregójáéval, Hulkéval ellentétben pocsék és a kameranézetek is sokkal rosszabbak – mintha két külön csapat készített volna a Banneres és zöldemberes részeket…

Hulk-napok romjai
Evezzünk egy kicsit nyugodtabb vizekre: a játék hangulata például igen kiváló, köszönhetően az eredeti stílusú, a cell shaded technológiára emlékeztető grafikának. Ugyan így a megjelenítés nem a megszokott 3D-s színvilágra emlékeztet, de éppen emiatt sokkal érdekesebb, emellett pedig a fontosabb karakterek kidolgozottságára sem lehet panaszunk.
A (hozzám hasonlóan) destruktív lelkek pedig külön értékelhették, hogy Hulk gyönyörű textúrájú romokat hagy maga után, úgyhogy ha az embernek törni-zúzni támad kedve és meg szeretné kímélni saját lakása bútorzatát, akkor nincs ideálisabb egy kis Hulkozásnál…
A grafika nagy erénye még, hogy a középkategóriás gépeken is tökéletes sebességgel fut, úgyhogy ezúttal annak sem kell a kardjába dőlnie, akinek egy ilyen masina figyel az asztalán.
Bosszantó viszont, hogy a készítők "okos" kamerája Bannernél pocsék, de még Hulknál sem remekel, és nem tudjuk mi magunk irányítani, úgyhogy nálam megbukott az IQ teszten...


Láttuk, köszönjük, jöhet a következő híró...
A Hulk azért még mindig az egyik legjobb szuperhősös akciójáték, de bizony ez sem váltotta meg a világot. Nagy kár, hogy a készítők mindenáron Sam Fishert akartak gyártani Peter Bannerből, mert marhára nem értenek ehhez a játéktípushoz. Ha csak a Hulk-féle "szíjjeldesztrojolok mindent, ami él és mozog" játékmenetre koncentráltak volna, akkor sokkal jobban jártunk volna, még annak árán is, hogy hosszútávon kicsit belefásulhat az ember (illetve a mutáns) a sok gyepálásba. Hibái ellenére azért a nagy zöld óriás rajongói semmiképpen se hagyják ki ezt a stuffot, mert a Hulk-hangulat a helyén van.

83%

A cikket eredeti formjban minden extrjval megtallhatod a GameStar magazin 2003/07-es szmban!


Kapcsolódó linkek:

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)