Hirdetés

The Legend of Zelda: Spirit Tracks - teszt

|

Stylust a kézbe, indul a bakterház!

Hirdetés

Miből is áll egy Zelda játék? Adott a szép Z-betűs hercegnőcske, aki valamilyen galibába keveredve el is kavarodik, ezért egy Link nevű zöldruhás úriembernek fel kell kerekednie, hogy megtalálja az uralkodóasszonyt, és békét s boldogságot hoznia az országra. Ezt a koncepciót már számtalan alkalommal sikerült a Nintendo-nak úgy lenyomnia a torkunkon, hogy mi közben örömittasan élveztük az aktust. A frissensült Spirit Tracks a legújabb étek, mit szívesen fogyasztunk a Zelda menüjéről.

Hirdetés

Felszállás! Indul a móka!

Veterán Zelda rajongók már sejthetik előre, hogy drasztikus változásokra nemigen lehet számítani egy újabb Link-kaland során. A világ nagyot fordul, kitör a balhé, gáz van, hős kell a népnek, de semmi gond, hiszen minden világban van egy Link alak, aki jön, lát, győz, mert a mesék ugye így érnek véget. Az út során hősünk bejárja a nagyvilágot, néhány fejtörőkkel megpakolt dungeon mélyére eljutva kicsinál egy-egy Boss-t, összegyűjti valamilyen mágikus tárgy hiányzó darabkáit, majd végül a főellenség színe elé lépve, a kalandok során felszedett táp segítségével megment mindenkit. Egyszerűnek hangzik így leírva, de aki játszott már Zelda játékkal, az tudja, hogy ennek az egy mondatnyi dióhéjnak a tartalma mekkora élményt is jelent valójában.

Hirdetés

Sihuhuhuhurrá!

A Spirit Tracks a Wind Waker-ből és a Phantom Hourglass-ból ismert rajzfilmes megvalósítással meséli el nekünk a legújabb Zelda történetet. Egy ősi démoni erő tör színre, majd magával ragadja Zelda hercegnő testét, és káoszt hoz az országra. A frissen diplomázott vasutasnak, Linknek lesz a feladata, hogy összeszedje a világ térképének szétszórt darabkáit, helyreállítsa a kötöttpályás közlekedést, és visszaszerezze a hercegnő testét: a Spirit Tracks-re tehát könnyen rá lehet húzni a szokásos Zelda kaland pulóverét, azonban 2 kisebb kiegészítővel sikerült elérnie a fejlesztőknek, hogy ne nézzük Phantom Hourglass kópiának ezt a címet. A különböző pályák között ugyanis (mint az Link vasutas szakmájából is kikövetkeztethető) egy vonattal közlekedhetünk. Így hülyén hangozhat, de amikor először húztam meg az érintőképernyőn a kürt kötelét, hogy a síneken kérődző teheneket elijesszem a susnyásba, hirtelen elöntötte arcomat a mosoly, és egy hatalmas „vonatozom fakkje" felkiáltással jeleztem a szobában tartózkodó személyeknek, hogy élvezem. Persze, maga az utazgatás nem ilyen egyszerű: egyfelől figyelnünk kell, hogy a többi vonalon milyen járatok haladnak, tekintettel arra, hogy egy szembe érkező szerelvény esetén nemigen van hely az előzésre, és persze ügyelhetünk arra is, hogy egyéb állatkák állják-e el az utunkat, illetve egy ágyúval is operálhatunk a kalandok során, ha esetleg néhány gonosztevő rontana a mozdonyra. Ez tehát a vonatozás, de mit tettek vajon a fejtörős dungeonökben annak érdekében, hogy frissnek érezzük az élményt? Mint fentebb írtam, Zelda hercegnőnek csak a testét rabolták el, a lelke ott maradt Link mellett, és ha már oly sok epizódot sikerült végigszenvednie fogolyként, ezúttal visszafizeti a jótetteket. Zelda lelke ugyanis képes különböző Phantomokat megszállni, akik bár lassú és mohó teremtmények, hasznunkra lehetnek erejükkel a csaták és fejtörők során.

Érintés, ami megmozgat

Irányítás szempontjából a gombnyomkodás igen ritkán kerül elő, szinte teljes mértékben az érintésre érzékeny képernyő és a stylus kapcsolata vezérli az eseményeket. Stylus-szal mozgunk, ütünk-verünk, bumerángozunk, fejtörünk és puzzle-t fejtünk, de persze ez ismerős lehet azok számára, akik játszottak már korábban DS-es Zelda játékkal. Ők már tudják, hogy remek és változatos élmény ez. A Spirit Tracks bármennyire is próbál tagadni, valóban csak egy feltuningolt változata a Phantom Hourglass-nak. Szerencsére ezen nem tudunk fennakadni, mert már azt is óriási élmény volt végigtolni. A Spirit Tracks nagyszerű Zelda játék, minden megvan benne ami egy kiváló kalandjáték összetevője. Elgondolkodtató fejtörők, érdekes történet, kemény Boss küzdelmek és több, mint 20 órányi izgalom várja azokat akik befizetnek erre az útra. Ugyan a játékhoz hozzácsapták egy kis multiplayer móka lehetőségét, ez azonban nem sikerült oly jól, hogy igazán említést érdemeljen. E kis bukkanó ellenére azonban a Spirit Tracks bőven 90%-on zakatol, mint a DS tulajok egyik kötelezően beszerzendő kalandja!

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)