Hirdetés

The Long Dark előzetes - egyedül a vadonban

|

A The Long Dark világa gyönyörű, ugyanakkor veszélyes, és még kézikönyvet sem kapunk a túléléshez. Öveket becsatolni, ez izgalmas lesz.

Hirdetés

Nem is olyan rég adtunk hír arról, hogy a The Long Dark fejlesztői összeszedték a kiadáshoz szükséges pénzt, ráadásul sikerült a 225.000 dollár elérése is, így a játék kap egy digitálisan letölthető képregényt is, úgyhogy mindenképp sikeresnek mondhatjuk a veterán fejlesztőket magába foglaló Hinterland első kickstarter projectjét.  Nézzük is meg, mire számíthatunk ebben a különös hangulatú túlélő FPS-ben!

A független fejlesztők előszeretettel fordulnak a közösségi finanszírozás lehetőségéhez, ami annak is köszönhető, hogy az általuk készített játékok témájukat, megvalósításukat és játékmechanikájukat tekintve gyakran eltérnek a mainstream címekben tapasztalható dolgoktól, és nagyobb eséllyel valósulhat meg egy ilyen játék, ha az elkészítéshez szükséges pénz olyan emberektől jön, akik a kezdetektől hisznek a projectben, és nem kell a kiadók kreatív megszorításaival megküzdeni.  Ez persze nem jelenti azt, hogy minden esetben minőségi és valóban egyedi produktummal találkozunk, de a The Long Dark határozottan olyan játéknak tűnik, ami érdemes a figyelemre.

A fejlesztők elmondása szerint a The Long Dark egy olyan játék lesz, ami egy globális katasztrófa után játszódik a hideg északi vadonban, és a játékmenetet alapvetően a felfedezés, illetve a túlélésért való küzdelem fogja meghatározni. Bizony, itt nem az élőhalottak hordáitól vagy sugárfertőzéstől kell majd tartanunk, sokkal inkább a kiszolgáltatottságtól, vagy az egyedülléttől egy olyan környezetben, amely első ránézésre magával ragad a lenyűgöző művészi megvalósításnak köszönhetően, de ne hagyjuk magunkat elragadtatni, hiszen ez a maga módján gyönyörű világ lesz legfőbb ellenségünk.

 

A Hinterland fő inspirációi között megtalálható a STALKER és a Fallout 3, de olyan kevésbé híres játékok is eszünkbe juthatnak a The Long Dark láttán, mint a DayZ vagy a Miasmata. A Hinterland alapítója és a játék kreatív rendezője Raphael van Lierop szerint a játékoknál mindig is fontos tényező volt a felfedezés és a The Long Dark ebben kíván mélyebbre hatolni.

 „Szerintem manapság a kevésbé harcközpontú játékok reneszánszát éljük, amelyeknél a gyönyörű világok felfedezése kerül előtérbe. Ez részben annak köszönhető, hogy a gyártási technológia már kevésbé drága, illetve hogy a digitális terjesztésnek hála sokkal elérhetőbbé váltak azok a szokatlan megoldásokat tartalmazó játékok, amelyek néhány évvel ezelőtt nem kaptak nagy nyilvánosságot” – mondta van Lierop.

Ha kicsit jobban megnézzük az utóbbi évek játéktermését, legyenek azok indie vagy nagy céges fejlesztések, láthatjuk, hogy a készítők valóban nagy hangsúlyt fektetnek a környezetre, a megfelelő hangulat megteremtésére, kiváltképp a horror játékok esetén, amelyeknél szinte kötelező olyan audiovizuális hatásokkal dolgozni, amelyek az ösztönös ingereinkre hatnak. A The Long Dark túlélő játék amely nagyon közel áll a horror műfajhoz, de van Lierop igyekszik elkerülni a horror skatulyát.

„A horrorról szekrényből előugró szörnyek jutnak az emberek eszébe. Mi azt a fajta feszültséget próbáljuk megteremteni, amit akkor tapasztalsz, amikor egyedül vagy a sötét vadonban, mindenféle védőeszköz vagy segítség nélkül” – tette hozzá van Lierop

Van Lierop arra is kitért, hogy az ilyen helyzetekben való boldoguláshoz a játékosoknak meg kell tanulnia azokat a szabályokat, amelyek az életben maradáshoz szükségesek, de nem kívánják a kezüket fogva végigsegíteni őket a játékon.

„Arra számítunk, hogy a játékosok maguk fedezik fel a játék rendszere nyújtotta lehetőségeket, és végső soron ők maguk tanulják meg, hogyan is kell boldogulni, ami ilyen formán az ő valódi sikerük lesz, nem pedig a képernyőn olvasható instrukciók szolgai teljesítése, amit manapság a mainstream játékoknál gyakran lehet tapasztalni” – magyarázta van Lierop

A kreatív rendező azt is elmondta, hogy The Long Darkban a felfedezés szükségessége és élvezete között kell majd ingadozniuk a játékosoknak, figyelembe véve a szükséges erőforrásokat, és saját biztonságukat. „A célunk az, hogy egy-egy kaland előtt érezhető legyen azok teljesíthetősége, de az esetleges kudarctól való félelem is tapintható legyen” – tette hozzá Lierop.

A Hinterland maximalizmusa abban is látszik, hogy egy túlélési technikákban járatos konzultáns segítségét is igénybe vette, hogy a játék környezete valóságos kihívásokkal kecsegtessen. Ettől függetlenül a fejlesztők nem olyan játékosoknak szánják a játékot, akik maguk is szakértők a témában, és nem is az céljuk, hogy a játék valamilyen módon megtanítsa az embereket a valóságos helyzetek kezelésére, csupán olyan játékot akartak készíteni, amely sok szempontból alapul valós tapasztalatokra, amelyek az értő szemek számára jelentéssel bírnak.

Van Lierop arról is biztosított minket, hogy a lehető legautentikusabb élmény érdekében elvetették bármiféle kézikönyv mellékelését.

„Legyetek nyitottak és próbáljátok ki a játékot! Fedezzétek fel a világát, és kockáztassatok! Néha el fogtok bukni, de ez is része az élménynek. A végén minden elért sikert a magatokénak fogjátok érezni, aminél nincs nagyobb jutalom" - mondta van Lierop.

Nektek hogy tetszik a The Long Dark? 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)