Hirdetés

The Wolf Among Us: Cry Wolf teszt - ember embernek farkasa

|

A Telltale öt epizódon át rángatta bábként a Grimm-mesékből ismerős, modernizált karaktereket, azonban egyszer minden véget ér, így az első évad is befejeződött.

Hirdetés

Eljött hát, amire régóta készültünk: a Wolfnak vége. A filmszakértők azt mondják, hogy egy film elejének és végének kell jónak lennie – a kezdetnek kell benntartania a moziban a nézőt, a lezárásnak pedig azért kell remekelnie, hogy azt mondhassuk: igen, megérte végigvárni a történetet. Interaktív film lévén, a The Wolf Among Usra ez a „szabály” hatványozottan vonatkozik: az ötödik, egyben befejező rész értékelésével az egész széria visszamenőlegesen is elbírálásra, sőt, felülbírálásra kerül. A történet lezárult, a kirakós a helyére került, és kiderült, hogy megérte-e ötször is az Ordas Farkas bőrébe bújni.

A vér nem válik vízzé

A Cry Wolf már az első pillanatban leszögezi, hogy igen, itt a széria végpontja, de ez nem is lehet másként, hiszen a negyedik epizód csak és kizárólag arról szólt, hogy felkészítse a játékost/nézőt a mindent elsöprő tetőpontra. Ebben a részben mindenki szerepel: először az összes „gonoszt” találjuk egy helyen, majd az összes „jó” karakter előtt kell kiállnunk a próbát. Mert továbbra is csak a minden meséből száműzött Nagy, Gonosz Farkas vagyunk, aki ebben a kicsavart, emberi környezetbe helyezett mesevilágban hiába kapta meg a hivatalos igazságosztó, a sheriff titulusát, minden cselekedete csak olaj a tűzre: a gonoszok és a jók is azt várják, hogy egy-egy mondatával vagy tettével letérjen a „helyes útról”.

Pedig ebben a világban nincs igazán jó. A fabulák korruptak, iszákosak, hazugok, és saját esendőségüket főhősünkön, Bigby Wolfon torolják meg – vagy épp őt okolják érte. Egy ilyen környezetben teljesen érthető, hogy a játékos hiába próbálja mindig a jó megoldást választani, elzárkózni a felesleges erőszaktól, az eredmény mindig ugyanaz lesz: a Farkast kiközösítik. A Nagy, Gonosz Farkas sosem lehet jó. Legalábbis mások szemében biztosan nem. Ezzel talán a játék hiányosságait is meg lehet magyarázni. Főként a második epizódban érződött az igazi választás hiánya: az, hogy elvileg egy olyan játékot játszunk, melyben a sztori aszerint alakul, amilyen párbeszédeket, utakat választunk, hamar hamisnak bizonyul, mert hiába a másik út, végül mindig ugyanoda térünk vissza. És ezúttal az utak nem „Rómába”, hanem a Crooked Manhez és Bloody Maryhez vezettek: a nagy leszámoláshoz és a nagy próbatételhez.

A mesehősök is bennük lakoznak

A harmadik rész végén tűnt fel a Wolf legizgalmasabb karaktere, Bloody Mary – ő az, akinek ha sokat mondod a nevét, előjön a tükörből. Nem véletlen hát, hogy ő a legvérszomjasabb, legfélelmetesebb ellenség a játékban, akivel az ötödik részben végre egyszer és mindenkorra leszámolhatunk. Jómagam nem vagyok a bossfightok nagy kedvelője, de a marys harcot nagyon élveztem – talán pont azért, mert ez is inkább interaktív film volt, mint egy tápolós „jajhovaugorjak” harc. Mary ezer alakban, üvegszilánkosan jelent meg, a Farkas pedig elővette igazi mesei énjét, és mint ahogy tette azt a kismalacok házaival, elfújt minden Maryt. Talán nem túlzás azt mondani, hogy a széria ebben és az ezt követő néhány percben volt a legizgalmasabb, Mary után ugyanis a Crooked Mannel kellett leszámolnunk, majd pedig választásunktól függően „vele” vagy az ő hangja nélkül kellett meggyőznünk Fabletown lakosait, hogy itt nem mi vagyunk az ellenség. Ami, ugye, igazán sosem sikerülhet.

Több, mint egy fabula

Bigby Wolf szó szerint lekapcsolta a lámpát, és bezárta maga után az ajtót. Vélhetően csak az első évad lezárásának erejéig, ami ugyan nem lett olyan depresszíven erős, mint a Walking Dead első évadának vége, de azért még a filmszakértők is dicsérnék. Mert megcsinálta: az első rész miatt ott maradtunk, a vége miatt pedig nem bántuk meg; a The Wolf Among Us egy lebilincselő, magába húzó hangulatú játék lett. Az első epizód után azt mondtam, hogy tökéletes. Nos, nem az. De „érdemes”.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)