Hirdetés

Thief - még mindig a PC a király

|

Az Unreal Engine 3 új generációs konzolokon hozott teljesítménye vegyes érzelmeket kelt.

Hirdetés

Az Eidos Montreal nemrég kiadott játékának grafikai teljesítményéről már meséltünk nektek, most azonban a Digital Foundry jóvoltából egy részletes beszámolóval is tudunk nektek szolgálni.

A fejlesztőknek köszönhetően a játékot 1920x1080 felbontáson élvezhetjük PS4-en, míg a Microsoft új generációs verziója 1600x900-as felbontást kapott csak. Ennek ellenére a két konzol között a felbontást illetően nem vehető észre nagy különbség. Ezen a linken ti is lecsekkolhatják, hátha nektek feltűnik valami. 

Az az ígéretük, miszerint a Thief két újgenerációs konzolváltozata meg fogja közelíteni a PC-s verzió minőségét végeredményben igaznak bizonyult. A minket körülölelő világ részletgazdagságától a villámlásig a játék minősége mindhárom platformon közel megegyező. Ahogy azonban az lenni szokott, a játék egy jelentős eleme a konzolokon ismét hibádzik, ez pedig nem más, mint a képkockák másodpercenkénti adagolása. A PC-s változathoz képest sajnos az új konzolok gyakran küzdenek a területek betöltésénél, a Sony masinája például kifejezetten küszködik a játék alatt hirtelen felbukkanó árnyékokkal. Azért nem kell annyira megijedni, rövid töltődések után mindkét verzió akadálymentesen fut.

Az árnyékokban gyengébb, fps arányban mégis a PS4 jön ki győztesen. A "The City" főutcáin bolyongva a Microsoft gépe 20 fps, míg a PS4 25 fps körül mozog. A különbség ellenére mindkét adat jelentősen alacsonyabb az elvártnál, így a Sony gépek birtokosai sem érezhetik jelentősen jobban magukat. Ha mindez nem lenne elég, enyhén frusztrált hangulatunkat az előre renderelt jelenetek teljesítménybeli problémái még tovább ronthatják, ugyanis a játék ezekben is csak hebeg és habog a két konzolon. Természetesen a PC változatban az amúgy 60 fps-en szaladó jelenetek akár teljesen ki is kapcsolhatóak. A két világot egymáshoz viszonyítani persze nem érdemes, mégis a Digital Foundry szerint ezért a hibáért mindössze a background streaming kód a ludas, és kisebb javításokkal lényegesen jobban is teljesíthetnének a konzolok. Szóval még várunk ide egy frissítést.

Alapvetően nem a Thief lett a legszebb játék az újgeneráció képviselőin, a hangulat mégis tagadhatatlan. Vizuális minőségben a PlayStation 4 jött ki győztesen az 1080p felbontással, ennek ellenére az Xbox One sem panaszkodhat, köszönhetően a Microsoft saját technikai fejlesztéseinek. Textúra és szűrés esetében ennek köszönhetően a PS4 alul is maradt a versenyben, néhol bizony az elfogadhatónál haloványabbak azok az élek a távolban. Mindent összevetve mégis meglepő, hogy a játék képes felvenni a versenyt a PC változattal. A teljes beszámoló ezen a linken érhető el, mi kíváncsian várjuk majd a további fejleményeket.

Nektek mi a véleményetek? Melyik változattal játszanátok a legszívesebben?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)