Hirdetés

Todd Howard szerint a Starfield Xbox-exkluzivitása jót tett a fejlesztésnek

|

A Bethesa Game Studios elnöke elmondta, hogy a Microsofttal való szövetség milyen előnyökkel jár.

Hirdetés

Az Activision-Blizzard egyelőre még csak a kapujában áll annak, hogy összebútorozzon a Microsofttal, de a Bethesda egy ideje már a redmondiak tulajdonában van, jövőre pedig meg is jelentetik az első Xbox-exkluzív címeiket, a Redfallt és a Starfieldet (amik természetesen PC-re is ugyanúgy jönnek, csak a konzolok tekintetében beszélünk exkluzivitásról, ha a Microsoftról van szó).

Sok játékost elszomorított, hogy olyan franchise-ok playstationös sikere után, mint a The Elder Scrolls és a Fallout, a vállalat újdonságai nem fognak megjelenni erre a platformra, de Todd Howard szerint ez nem hátrány, sőt a Starfield fejlesztésének szempontjából még előnyös is. 

Hirdetés

Howard nemrég a Lex Fridman podcastben beszélt a Starfield PC- és Xbox-fókuszáról, és a régebbi játékaikra, például a Morrowindre és az Oblivionra visszautalva rámutatott, hogy a fejlesztés során az Xboxra való koncentrálás mindig is része volt a stúdió belső megközelítésének. 

"Exkluzív - Xbox, PC... tartsuk észben, hogy számunkra az exkluzivitás nem egyedülálló, még akkor sem, ha csináltunk PlayStation cuccokat. Kezdetben hagyományosan PC-s fejlesztők voltunk, áttértünk az Xboxra, az lett a vezető platformunk, mint ahogy a Morrowind alapvetően Xbox-exkluzív volt, az Oblivion hosszú ideig Xbox-exkluzív volt... a kezdeti dolgaink mind xboxosak, szóval úgy vágunk bele a fejlesztésbe, hogy azt mondjuk, hogy Xboxra koncentrálunk, ez semmilyen szempontból nem abnormális számunkra.".

Az pedig, hogy több platform helyett csak kettőre kellett összpontosítaniuk, megkönnyítette a munkát, ráadásul más Xbox-csapatok mérnökei is besegítettek a fejlesztésbe: 

"Ami a fejlesztés oldalát illeti, szeretem, hogy koncentrálni tudok... és segítséget kapok tőlük - az Xbox legjobb mérnökeitől, akik azt mondják, hogy 'hihetetlenül fog kinézni az új rendszereken'. Ez az én szemszögemből egyszerűen fantasztikus".

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

A beszélgetés során Howard arról is mesélt, hogy miképpen fogják terelgetni majd a játékost a hatalmasnak ígérkező csillagrendszereken keresztül, hogyan épül fel a Starfield világa:

"Amikor bemész egy csillagrendszerbe, azt fogod látni, hogy "ó, ez 40-es szintű", és mivel a skálát tudjuk kontrollálni, így jutottunk el a száz körüli rendszerhez. Olyan lesz, mint amikor egy játék térképénél azt látod, hogy 'ez a terület az alacsony szintű játékosoknak való, ez az első szint'. Tehát ezt csillagrendszerek alapján csináljuk." 

A Starfield valamikor 2023-ban fog megjelenni PC-re és Xbox Series X|S-re. Talán a pár nap múlva megtartandó The Game Awardsot követően már okosabbak leszünk a premier időpontjával kapcsolatban.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)