Hirdetés

Játszd újra - top 5 legjobban várt remaster

|

Divatba jött a klasszikusok és az elmúlt évek legjobb játékainak újrakiadása, aminek néha örülünk, néha nem. Mi kiválasztottunk ötöt, ami szerintünk mindenképp figyelmet érdemel idén.

Hirdetés

A tavalyi év a remasterek éve (is) volt. Annyi felújított, újragondolt, kibővített kiadást kaptunk, hogy követni is alig bírtuk, de van akkora kereslet ezekre, hogy a fejlesztőknek érdemes legyen pénzt és energiát fektetni a műfajba. A Definitive, HD és Special Editionök (meg ki tudja, hányféleképpen cimkézik még ezeket) egyaránt szólnak a nosztalgiázni vágyóknak és azoknak, akik az előző konzolgenerációban nem voltak konzoltulajok. 2015-re jut tíz évnél idősebb klasszikusokból és tavalyi sikercímekből is, a Final Fantasy sorozatból például három címet, a Final Fantasy: Type-0 HD-t és a PS4-es Final Fantasy VII-et is idén csodálhatjuk meg, de a tavaly megjelent Borderlands: The Pre-Sequel egyaránt új külsőt kap, méghozzá a Borderlands 2-vel együtt, a The Handsome Collection részeként (sőt, ehhez egy nagyon limitált gyűjtői kiadás is kapható lesz, melybe egy távirányítós, beszélő Claptrap robot kerül). És akkor az olyanokat, mint a Ratchet & Clank Remastered, melyekről egy bejelentésen kívül semmit nem hallottunk, már ne is említsük. Kiemeltünk a kupacból ötöt, amiket mi a legjobban várunk, ezek listáját láthatjátok alább.

Grim Fandango Remastered (Megjelenés: 2015. január 27. Platformok: PlayStation 4, PlayStation Vita, PC, Mac, Linux)

Igaz, hogy ez már pár napja megjelent, de egyszerűen nem tudtuk kihagyni a listából. Tim Schafer olyan szerencsés helyzetbe került, hogy legendás, 1998-ban megjelent kalandjátékát ő maga újíthatta fel csapatával, a Double Fine-nal. A Grim Fandango Remastered a szokásos dolgokat ígéri: feljavított textúrák, dinamikus fényeffektek, újrarögzített betétdalok, de ezeket olyan a rajongóknak címzett extrákkal egészíti ki, mint a több mint két órányi fejlesztői kommentár, amit a játék bizonyos pontjain hallgathatunk meg, vagy a koncepciórajz-böngésző. 

 

Heroes of Might & Magic III: HD Edition (Megjelenés: 2015. január 29. Platformok: PC, iOS, Android)

A Heroes of Might & Magic III: HD Edition teszt szintén olvasható már a GSO-n, és mint láthatjátok, nem egy nagy durranás. Nem is akart az lenni, és nem is vártuk, hogy az legyen (már a GOG.com-os változattal is tök jól elvoltunk), csupán egyetlen oka van annak, hogy a listára került: a mobilos megjelenés. A remasterek készítése mellett a fejlesztők számára ugyanolyan izgalmas kihívás régebbi játékaikat iOS-re, Androidra, és esetenként Windows Phone-ra költöztetni, viszont gyakran azon túl, hogy megtapsoljuk a teljesítményüket, újra és újra be kell látnunk, hogy az érintőképernyő lehetőségei az irányítás tekintetében erősen korlátozottak. A stratégiai és egyéb „kattintgatós” játékok esetében ez kevésbé szokott akadályt jelenteni, és mivel a Heroes III HD Edition csak táblagépeken lesz játszható, azt sem róhatja fel senki neki, hogy kis képernyőkön nehézkes a kezelés. Ügyes húzás.

Dark Souls II: Scholar of the First Sin (Megjelenés: 2015. április. Platformok: PC, PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360)

Akik a márciusban megjelenő Bloodborne-nal nem kínozzák magukat halálra, vagy csak szimplán nincs PlayStation 4-ük, azoknak áprilisban jön a számukra valamilyen formában már biztosan ismerős Dark Souls II remasterelése, a Scholar of the First Sin. A csomag tartalmazza az eddig megjelent három DLC-t, azaz a Crown of the Sunken King, Crown of the Old Iron King és Crown of the Ivory King kiegészítőket, illetve még több NPC, még több finomhangolás, bővebb tárgyleírások és fejlettebb matchmaking kerül mindegyik változatba. Ezen felül a PC-s kiadás grafikáján sokat javítanak, ami valljuk be, nagyon ráfér, és a teljesítmény, valamint a hangok is fejlettebbek lesznek, az egyazon játékban egyszerre jelen lévők maximális száma pedig 6-ra nő. A PlayStation 4-esek és Xbox One-osok szintén azokat az újításokat kapják, mint a PC-sek. Vajon az izgalmas játékmenet mellé végre kielégítő grafika társul, és a bosszantó apróságoknak is búcsút mondhatunk?

 

State of Decay: Year-One Survival Edition (Megjelenés: 2015. május 1. Platformok: PC, Xbox One)

A State of Decay miatt sokat siránkoztunk, ugyanis egyedi, épp eléggé kidolgozott játékmenete révén fantasztikus lehetett volna, de a tapasztalatlan stúdió nem tudott minden lehetőséget kellőképpen kihasználni, és a bugmentesítésre sem jutott kellő idő. A Microsoft viszont felkarolta az Undead Labst, és adott nekik egy második esélyt, hogy az Xbox One-ra és PC-re készülő Year-One Survival Edition képében elhozhassák a kijavított, kibővített, maximálisan kihajtott változatot. Az 1080p-s felbontás mellett új, a világot részletesebbé tevő textúrák kerülnek be, a túlélők és zombik az új animációkkal életszerűbben mozognak, a nappal gyönyörűbb, az éjszaka még veszélyesebb lesz, a megnövekedett látótávolság miatt pedig még hamarabb azonosíthatjuk a felénk tartó zombihordát. A Year-One Survival Edition része a két eddig megjelent DLC, a Lifeline és a Breakdown is, illetve egy kés, amivel megvédhetjük magunkat, ha erősebb kézifegyvereink elhasználódnak. A State of Decay-re ráfér a felújítás, már csak egy co-op mód kell, és békésen elleszünk a következő nagy zombis túlélőjátékig.

 

DmC: Devil May Cry Definitive Edition (Megjelenés: 2015. március 10. Platformok: Xbox One, PlayStation 4)

Már csak finoman biccentve konstatáljuk, ha egy játék felújított változata 1080p-s felbontást kap és 60 fps-sel fut. Annyira megszoktuk, ez tulajdonképpen minden remasternél elvárható, és általában olyan nagyon sokkal nem növeli az élmény. Na de a DmC: Definitive Edition. A tavalyi év Devil May Cry-rebootja meglepően jól sikerült, de nem gondoltuk volna, hogy az említett két „apró” változás (meg persze a textúrák feljavítása) mennyit dob a játékélményen, amíg nem láttuk az alábbi videót. Akit a látvány nem győz meg, azt talán a rengeteg extra tartalom fogja; a Capcom ugyanis nem fukarkodott, az összes megjelent DLC mellé új skineket, új játékmódokat, a játékosok által javasolt feature-öket, új játszható karaktert (Vergil), és még néhány modot is bepakolt. Ha a fejlesztőknek eleve megvan a lehetősége arra, hogy a DmC-t így hozzák el, nagyobbat is robbanhatott volna. Majd most.

Ezek tehát azok a bejelentett remasterek, amikkel mi mindenképp játszani akarunk, de az első bekezdésben felsorotak is csak épphogy lecsúsztak a listánkról. 2015 egy jó év lesz a remasterek kategóriájában, reméljük mindegyik hozza azt, amit elvárunk, és csak ad, nem vesz el.

Ti miket vártok ezek közül? Vagy talán egészen másra tettetek félre?

Ha még több toplistára vagytok kíváncsiak, kattintsatok ide.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)