Hirdetés

Torchlight - Teszt

|

Mi a közös a fáklyafényben és magában az ördögben? Hamar kiderül... 2009. november archív

Hirdetés

A minap elképzeltem egy szituációt: vajon hogy találták ki a Torchlightot a Runic Games munkatársai? Gondolom, egy sörözőben ültek és azon filóztak, hogy most mit csináljanak. A Flagshipnél a Mythos sajnos megbukott - viszont a fejlesztőcsapat nagyon jó volt, így nem lett volna érdemes szélnek ereszteni őket. Mivel a cég alapvetően blizzardos „örökséggel is rendelkezett", így gondolom, két sör után valaki azt mondta: „Itt van ez a Blizzard, ott dolgoztunk, tudják, mitől döglik a légy. Nem véletlen a Diablo és a WoW sikere sem. Nézzük meg, ez a két játék miért jön be nagyon a népeknek. Például grafikailag - a WoW már 5 éve sem volt a legtutibb durranás, bumfordi volt, elnagyolt, néha rajzfilmszerű, a népek mégis imádják: a sok fanyalgó, akik más játékoknál elsőként emlegeti fel a grafikát, a WoW esetében meg sem szólal. Vagy ott van a Diablo II, már vagy 9 éve veszik folyamatosan.."
Egy percig némán töperngett mindenki, majd valaki kibökte: „Akkor csináljunk olyan játékot, ami a WoW grafikai világát elegyíti a Diablo függőséget okozó hentelésével, hangulatával és véletlen dungeongenerálásával!"

Hirdetés


Ezen megint elgondolkodott egy percig mindenki, hisz mind jól ismerték az emlegetett játékokat és nagyon logikusnak tűnt, hogy ez egy működő recept - a tizenhárom év és az öt év sikere önmagáért beszél. Szinte bizonyos, hogy sosem volt ilyen helyzet és tuti, hogy másképp zajlott a megbeszélés, amikor elhatározták a Torchlight elkészítését, de egy dolog tény: akár így is történhetett volna...

 

Hirdetés

World of Torchlight

Aki a Torchlightot el szeretné képzelni, annak ismertetőül ennyit: egy városból indulunk ki, ahonnan egy lejárat vezet egy bányába. A bányából pedig rengeteg egyéb világba/helyre jutunk el, amelyet a számítógép véletlenszerűen generál minden egyes újabb játék elkezdésekor. Bal gombbal harcolunk, jobbal a beállított varázslatot lőjük el, piros félgömb az életünk, kék a manánk... Ismerős? Igen, kétségtelenül az - a Torchlight egyik legeslegnagyobb előnye, hogy kb. 10 másodperc alatt úgy kezeljük, mintha ezer éve ismertük volna. Másik előnye az már a dungeonokban jelenik meg: amint az első kobold előmászik, egyből olyan feelingünk lesz, mintha WoW-oznánk - a figura ugyanis elég hasonló, sőt hasonlóan is mozog (csak nem siránkozik a gyertyái miatt). S amint az elsőt megöltük, rá fogunk jönni, hogy elindul a hatalmas hentelés korszaka... de egyelőre még oda ne jussunk el. Maradjunk csak a jó öreg grafikánál. A kamerát nem lehet mozgatni, csak zoomolni, ami pályaépítés és véletlenszerűség szempontjából logikus. Amennyiben takarásba kerülünk, a fekete részen kék kontúrként látszunk mi (és szövetségeseink), és pirosként az ellenségek - ismét logikus, a harcot akkor is lehet folytatni, ha egy böhöm szobor/párkány/bármi más eltakart minket.
Viszont ha valaha játszottunk WoW-ot, akkor az ott tapasztalt, kicsit eltúlzott, durva vonalú rajzfilmszerűséget itt is felfedezhetjük - mint mondtam, a koboldok faja csak egy, ami hasonlít.

S szemben mondjuk a Runes of Magic című MMO-val, amelyet sokan „WoW-koppintásnak" tartanak, a Torchlight esetében rengetegen észrevették ugyan, hogy hasonlít a WoW-ra, de mivel eleve más a stílus, más a perspektíva, így nem kezdtek el fanyalogni rajta, hanem még örültek is, hogy „no lám, vannak grafikai stílusok, amelyek mindenkinek bejönnek". A fejlesztők szempontjából tökéletes. A terv egyik része ezzel meg is volt: nem elég, hogy a játék 10 másodperccel betöltése után már úgy játszható, mintha 50 éve ezt csináltuk volna, hanem grafikailag azonnal otthon is érezhetjük magunkat - vehetitek ezt belemagyarázásnak is, de a Torchlight grafikája bumfordian erőt sugárzó. És ez nekünk, embereknek úgy látszik, bejön...

Hirdetés

A Fáklya ördöge
Max Schaefer, aki többek között a Diablo dizájnere is volt, nem akart változtatni a jól bevált recepten: három karakter közül választhatunk, az egyik egy brutális, izmos harcos, a másik egy ügyes, távolsági fegyveres hölgy, a harmadik pedig varázsló - épp úgy, mint a klasszikus Diablóban. Ha ott bejött ez a játékmechanika, itt miért ne jönne be? Ráadásul négy alaptulajdonság van, mint a Diablóban... Mindenki minden varázslatot megtanulhat, minden tárgyat használhat (ha megvannak a megfelelő tulajdonságai), ugyanúgy, mint a Diablóban. S a legnagyobb okosság, hogy a mai játékosok nagy része sosem játszott az első Diablóval, ugyanis az még a 486-osok korszakában készült, 4 MB RAM-mal is működött, így mai szemmel nézve nem túl szép, sőt. Aki pedig van olyan idős, hogy tolta, abban erős nosztalgia él a Diablo iránt, és mindent szívesen kipróbál, ami olyasmit adhat élményileg, mint a 13 évvel ezelőtti játék. Mindehhez társul az a grafikai világ, amelyet szinte mindenki elfogad kérdés nélkül, és olyan hang- és zenei világ, mint az első Diablóé... Visszatekintve 13 évvel ezelőttre, a háttérzenék hangulatát tökéletesen sikerült visszaadni, ami nem csoda, hiszen ugyanaz a személy volt a zeneszerző: Matt Uelmen - nagy nyeremény volt ő a csapatnak. Szerencsére arra már nem emlékszem, hogy azokon a régi vacak hangkártyákon hogy szólt, de most nagyon ott van a háttérzene a szeren.

Hirdetés

Akkor ez most Diablo, vagy sem?

Készítsünk egy analógiát - mondjuk vegyünk két zenekart. Az egyik legyen például a Rainbow 1980-'81-ből, azaz a Joe Lynn Turner, Ritchie Blackmore, Roger Glover, Don Airey, Bob Rondinelli-féle felállás. A másik a Deep Purple 1990-ből: Joe Lynn Turner, Ritchie Blackmore, Roger Glover, Jon Lord, Ian Paice. Két különböző zenekar, 10 év különbséggel, mégis a tagok 60 százaléka ugyanaz. És mind a két zenekar nagyon jó volt a maga idejében (a poén az, hogy ma Don Airey a Deep Purple billentyűse - de ez már nem ide tartozik). Mit akarok ezzel demonstrálni? Hogy ugyanazok az emberek, ugyanazokkal a dalírókkal tudtak két különböző zenekarban is nagyot alkotni. Magyarán ex-Blizzard North-osok (a dizájner és zenész ugyanaz, a többit meg ki tudja) 1996 után ismét megalkottak egy Diablót, aminek ezúttal más a neve, de ugyanazt a fílinget adja vissza, mint amit az első Diablo adott - mindezt úgy, hogy 2009-es konfigurációkon fut, sokkal színesebb, változatosabb a grafika és beletettek egy-két érdekes ötletet. Itt van például a pet esete. Míg a Diablóban általában csapattal mászkáltunk, itt a petünkkel megyünk (aki lehet kutya vagy macskaféle), akinek van saját inventoryja (nagyon hasznos dolog) és a dungeon közepéről ki lehet küldeni a felesleges holmival a városba, hogy adja el. Fantasztikus újítás!

Szerencsére az inventory nem logikai játék típusú, mint a Diablóban volt - minden tárgy egy slotot foglal, legyen az egy apró ékkő, vagy egy bazi nagy páncéldarab. A faluban van ládánk, amiben holmit tárolhatunk és van megosztott láda, amibe azt a holmit tehetjük, amit a többi karaktereinknek akarunk átadni. Sőt, lehet pecázni (WoW-szindróma), és amilyen halat fogunk, annak segítségével ideiglenesen felturbózhatjuk a petet - én már fogtam Unique tárgyat (csizmát) is, bizony! Ebből is látszik a Torchlight lényege: újra megcsinálták a Diablot, picit fűszereztek rajta új ötletekkel, kivették az idegesítő inventory rendszert és lehetővé tették, hogy a kedves játékos tudjon lootolni bármikor, ha véletlenül tele lesz a hóci... inventoryja. Bingó, a Diablo hibái kijavítva. Éljen! S tudjátok, ebben az egészben mi a rettentő nagy poén? Olyan ez a játék, mint amikor az ember tizensok év után újra legózni kezd - hiába ugyanolyanok az építőelemek, az elképesztő fíling átjön és ettől kezdve csak ragadni lehet a billentyűzethez és menni-menni-hentelni-lootolni. Ja és mindehhez a játék kemény 20 dollárba (3600 forint) kerül újonnan! Magyarán a Torchlight egy vadiúj játék a Diablo totális fílingjével budgetáron! Jól indul a Runic Games. A többi pedig majd idővel kiderül.

Hirdetés

2009. november archív

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)