Hirdetés

Transport Fever 2 teszt - közlekedjünk már okosan!

|

A 2016-ban megjelent Transport Fever folytatása nem okoz csalódást a stílus rajongóinak, még részletesebb és tartalmasabb, mint elődje.

Hirdetés

Tavaly nyáron adatott meg számomra a lehetőség, hogy elsők között próbálhassam ki a Transport Fever 2 alfa verzióját. Az első Transport Fever a tycoon műfaj kedvelőinek körében nagy népszerűségnek örvend, nem utolsósorban amiatt, hogy a játékot fejlesztő Urban Games folyamatosan tartotta a kapcsolatot a rajongókkal és a modderekkel is. A csapat 2017-ben kezdte el a folytatás munkálatait, és az volt az egyik legfontosabb célkitűzése, hogy ne kizárólag a komoly menedzserszimulátorokon edződött játékosok, hanem a műfajjal ismerkedők által is befogadható, könnyen kezelhető, továbbá szórakoztató tycoon szülessen a végén.

Hirdetés

Több száz éves történet

A Transport Fever 2 keretein belül gyakorlatilag hiába is keresnénk végcélt, kizárólag az egyes játékosokon múlik, hogy mivel szeretnének foglalkozni. Lehetőségek tárháza áll rendelkezésünkre, viszont mindenek előtt érdemes időt szánni az alapmechanikák és a komplikáltabb játékelemek megismerésére is, hiszen úgy igazán szórakoztató a játék, ha tudjuk, mit csinálunk. Aki minden előzetes ismeret nélkül vágna bele egy világ felépítésébe, természetesen akadálytalanul megteheti, viszont én mindenkinek azt javaslom, hogy előbb teljesítse a kampányt. Az abban foglalt küldetések ugyanis gyakorlatilag a játék oktatómódjának felelnek meg, így az először roppant egyszerű, később bonyolultabbá váló feladatok megoldása tökéletesen alkalmas a játék menürendszerének felfedezésére, és gyorsan hozzá lehet szokni az irányításhoz is.

Összesen három fejezet tizennyolc küldetésén keresztül ismerhetjük meg a játék irányítása és kezelése mellett a modern szárazföldi, vízi és légi közlekedés történelmét, ezek izgalmas és szórakoztató módon bemutatott múltját. Az első küldetés során még csak az 1800-as évek középén néhány várost és bányát kötünk össze gőzmozdonyokkal és lovaskocsikkal, később viszont már jóval komolyabb járművek alkalmazásával kell masszív infrastruktúrát kialakítanunk. A feladatokat és az egyes fejezeteket élvezetessé teszi a kiváló narráció és a humoros stílus, így a komolyabb tanulási görbét jól ellensúlyozza a kedélyes hangvétel és a jópofa mellékküldetések is. Külön említést érdemel még a Transport Fever 2 zenei világa, amely mindig az adott történelmi korszakhoz igazodik, így ha nem ragadunk sokáig egy korban, hanem folyamatosan fejlesztjük gigászi terepasztalunkat, akkor kellően változatossá teszi a játékmenetet.

A fejezetek egyébként igencsak tartalmasak, és a feladatok jellegéből adódóan nem lehet rajtuk gyorsan átszaladni. Én szívesen olvastam a dialógusokat és lekötötte a figyelmem, hogy folyamatosan volt mit tennem, így még ha nem is találtam túl bonyolultnak és nehéznek a játékot, kellemes időtöltésként szolgált. Sokak számára viszont még több izgalmat és lehetőséget tartogat a Transport Fever 2 többi módja, amelyekben nincsen végcél és tényleg a játékoson múlik, hogy mit szeretne elérni, és igazából ezeknek köszönhetően több tíz, vagy akár több száz óránkat is felemésztheti a játék.

Úthálózat az egész világ

Az úgynevezett free game játékmód alkotja tehát a Transport Fever 2 gerincét, hiszen ahogy a neve is mutatja, ezt választva teljesen szabad kezet kapunk. Az 1850-es évektől kezdődően egészen napjainkig menedzselhetjük a települések és az azokat összekötő úthálózatok rendszerét, csupán arra kell figyelmet fordítani, hogy legyen elég pénz építkezésre. A korábban említett kampány fejezeteit teljesítve egészen világos képet kapunk ennek mikéntjéről, de emellett a roppant aktív közösségnek köszönhetően tájékozódhatunk oktatóvideókból, a fórumokon pedig tanácsokat és tippeket adnak egymásnak a játékosok. Amennyiben már flottul megy a tőkefelhalmozás, onnantól kizárólag a fantáziánk szab határt a komplex infrastruktúra, fifikás úthálózatok vagy éppen modern iparvárosok fejlesztésének. Egy új játék kezdetén viszont fontos eldönteni, hogy egyáltalán milyen típusú világban próbálhatunk érvényesülni.

Először érdemes a természeti környezetet kiválasztani. A mérsékelt, a száraz és a trópusi régiók sok tekintetben különböznek egymástól, viszont megváltoztathatjuk adott térkép domborzati viszonyait, az erdős övezetek, a szigetek és a kontinentális szárazföld arányát is. Mindezen túl négy különböző méret, továbbá három méretarány (1:1, 1:2 és 1:3) közül lehet mazsolázni. Amennyiben pedig ez nem lenne elég, még a városok és a gyárak gyakorisága is meghatározható négy-négy lépcsőfokban. Mivel az így létrehozott egyedi térképeket egyedi kombináció jelöli, a kódsor megosztásával bárki próbálkozhat ugyanazon a térképen.

Azok számára, akik kevésbé érdeklődnek a játékbeli gazdaság igazgatása iránt, tökéletes lehetőséget kínál a térképszerkesztő mód, amellyel a nulláról kezdve építhetünk fel tulajdonképpen bármit. A természeti környezet és a már részletezett tényezők beállítása mellett választani kell Európa, Ázsia és az USA járművei közül, ezután pedig még az utolsó bokrot is oda pakolhatjuk, ahova akarjuk. Sőt, egyesével át lehet nevezni az állatokat, így akár egy teljes világot a saját szánk íze szerint formálhatunk. A testreszabási lehetőségek, vagyis a városok, gyárak, emberek, útvonalak és járművek átnevezése természetesen a többi játékmódban is adott, ami apróság, viszont kétségtelenül szórakoztató játékelem.

A Transport Fever 2 látványára nem lehet panasz, a világok és az egyes játékelemek nagyszerűen kidolgozottak és nem is kell ahhoz túl erős PC, hogy élvezhető legyen a játék. Aprólékosan megtervezték a való életbeli modellek alapján készült járműveket is. A küldetések és a szabad játék során pedig bármikor megállítható az idő, hogy semmitől sem zavartatva töprengjünk a következő lépésen, vagy alkotásainkban gyönyörködjünk. Érdemes néha elidőzni például olyasmivel is, hogy egy mozdony belső kamerájára váltunk, és csak élvezzük az utat az állomások között.

Akadnak viszont gondok az optimalizálással, ugyanis néha előfordul, hogy összeomlik a játék, vagy egy-egy térképet kicsit döcögősebben sikerül legenerálnia. Jó hír, hogy a fejlesztőcsapat folyamatosan próbálja orvosolni a felmerülő problémákat, és rendszeresen adagolt frissítésekkel javít a játékélményen. Ahogy azt korábbi alkotásaik, köztük a Transport Fever első része esetében tették, foglalkoznak a játékosok visszajelzésével, és a fórumokon is aktív kommunikációt folytatnak a rajongókkal.

Aranyláztól a lázas munkáig

Összetett és részletgazdag szimulátorként látott napvilágot a Transport Fever 2, amely lényegesen többet kínál az elődjénél. A korszerűbb látványvilág mellett még több lehetőségünk van az egyes közlekedési elemeket testre szabni, és számos olyan modul is segíti a közlekedési rendszerek létrehozását, amelyek meggátolják, hogy kritikus hibát vétsünk, esetleg sokkal egyszerűbbé teszik az egyes útvonalak kialakítását. A menürendszer első pillantásra elég bonyolultnak tűnhet, viszont a kampányba épített tutorialnak hála könnyen kezelhető, még azt is megkockáztatom, hogy intuitív. A free game és a térképszerkesztő pedig a három fejezeten felül annyi lehetőséggel kecsegtet, hogy aki kedveli a tycoon játékokat, az biztosan nem fog unatkozni a Transport Fever 2-vel. Erre garanciát jelentenek a rajongói modok és a közösségen belül megosztott térképek is.

Transport Fever 2
Aprólékosak kidolgozott, de könnyen tanulható tycoon, amely a stílussal ismerkedők és a tapasztaltabb játékosok számára is egyaránt ajánlott.
Ami tetszett
  • rengeteg tennivaló és lehetőség
  • szinte bármi szerkeszthető
  • szórakoztatóan beépített tutorial
Ami nem tetszett
  • el lehet veszni a részletekben
  • nincs igazi kihívás vagy végcél
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)