Warhammer 40 000: Inquisitor - Martyr előzetes- kipróbáltuk a konzolos változatot

|

A NeocoreGames stúdiójában vendégeskedtünk, ahol elsők közt próbálhattuk ki a csapat új játékának konzolos portját.

Élj át újra C64-es és Nintendo klasszikusokat akciós árú retro konzolokkal! Hirdetés

Szeptemberben került fel a Steam Early Acces programjába a Warhammer 40 000: Inquisitor - Martyr, melynek megjelenésétől már csak egyetlen hónap választ el minket. A PC-s változatot tehát már régóta nyúzzák a rajongók, a NeocoreGamesnél azonban külön csapat dolgozik azon, hogy az inkvizítorok kalandjaiból a PS4-es és Xbox One-os játékosok se maradjanak ki. Az ő munkájuk gyümölcsébe kóstolhattunk bele hétfőn a srácok budapesti irodájában.

Hirdetés

A stúdióba belépve egy hatalmas tévé és egy nagyobb kanapé méretű babzsák fogadott minket, úgyhogy azonnal tudtam, hogy nem fogunk hamar távozni, már csak azért sem, mert az ilyenekből egyébként is szinte lehetetlen kikászálódni. Egy rövid túrával indítottunk, ahol lepacsiztunk a fejlesztőcsapat néhány tagjával és megnéztük, milyen körülmények között dolgozik az egyik legnagyobb hazai csapat, aztán bele is vetettük magunkat a játékba, ami ezúttal PlayStation 4 Prón futott.

Maga a játék pontosan azt tudja, amit a PC-s változattól már megszoktunk. Hamisítatlan Warhammer 40 000 hangulat, grandiózus terek, brutális fegyverek, félelmetes ellenfelek, és persze mindenfelé fröcsögő vér várja azokat, akik az Istencsászár szolgálatába állnak. Bemelegítő jelleggel egy zöldfülű karakterrel vágtam neki az egyjátékos kampánynak, ami több egymásra épülő fejezet során ismerteti meg velünk az alapokat. De az ARPG rajongók nagyon jól tudják, hogy az igazi játék csak ezután kezdődik, és nem lesz ez másként a Martyr esetében sem, ahol folyamatosan nyílik meg előttünk a csillagtérkép, aminek a segítségével számos bolygóra ellátogathatunk, hogy rendet tegyünk a hitetlenek közt.

A három játszható kaszt egészen más játékstílust képvisel. A Crusader a leglomhább, de ha egyszer odaér, akkor olyan som Nurgle csatlósainak a fejére, hogy a többiek azonnal mehetnek is keresni azt. Az Assassin sokkal mobilosabb, erre azonban szüksége is van, hiszen a tűzvonalban villámgyorsan fogy az élete. A nagyobb hordák ellen egyébként is a Psyker a leghasznosabb, ő durva AoE sebzéssel tizedeli a hordát. A Warhammer játékok általában űrgárdistákat állítanak a középpontba, aminek az lesz az eredménye, hogy két lábon vánszorgó tankokkal nyomulunk előre gyök kettővel. Az inkvizítorok szerencsére egészen más harcmodort képviselnek, amit folyamatosan finomhangolnak a fejlesztők. Az augusztusi gamescomon még sokkal kevésbé volt dinamikus a játék, de ezen azóta (minden bizonnyal a rajongók igényeinek megfelelően) változtattak.

Bár a játék gyorsult, nem ment át agyatlan twin stick shooterbe. Továbbra is megmaradt a taktikai vonal, így behúzódhatunk a fedezékek mögé, hogy onnan osszuk az áldást. Erre bizony szükség is lesz, különösen a magasabb szinteken, ahol ránk is a fal mögött térdelve tüzelnek majd, azonban az oszlopok és különböző tereptárgyak takarásában sem vagyunk teljes biztonságban, hiszen ezek mind rombolhatóak. Az aktív képességeket a fegyverek adják, amikre aztán ráerősíthetünk a kifejezetten összetett talent-rendszer segítségével. Itt bizony kiélhetik magukat a min-maxolós játékosok, bőven van helye a theorycraftolásnak, és nem kell félni attól, hogy egy pont esetleg rossz helyre kerül, hiszen később ezek újraoszthatóak.

A konzolos változat különlegessége, hogy az egyjátékos kampány mellett nemcsak legfeljebb négyfős online multit, hanem kétfős couch coop módot is kínál (ezért készítették oda a srácok a cikk elején említett babzsákot). Ez egyelőre exkluzív feature a PS4-es és Xbox One-os változatokban, de ha igény mutatkozik rá, nincs akadálya, hogy a PC-s verzióba is átültessék. Nem kell amiatt izgulni, hogy mivel játszanak a haverok, a második játékos ugyanis előre generált karakterek közül választhatja ki a legszimpatikusabbat. Hosszútávon talán nem ez a legjobb megoldás, de az egyszeri játékosoknak hatalmas segítség lesz.

A Martyr kifejezetten mutatós, azonban ha valakit nem hoznak lázba a hatalmas robbanások és legapróbb részletességig kidolgozott textúrák, az a PS4 Pro esetében választhatja a kiegyensúlyozott, vagy a teljesítmény módot is, ezzel növelve az fps számot. Ottjártunkkor még ingadozott egy kicsit a képkockaszám, de van még idejük a srácoknak az optimalizációra.

A Warhammer 40 000: Inquisitor - Martyr ígéretes játéknak tűnik így a május 11-i megjelenés közeledtével, amit a műfaj rajongóinak érdemes lesz lecsekkolni akár PC-n, akár konzolon. Hamarosan streamelünk is egyet belőle daev társaságában, úgyhogy ha vannak még kérdéseitek a játékkal kapcsolatban, érdemes lesz velünk tartani!

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)