Hirdetés

Warhammer 40,000: Inquisitor - Prophecy teszt - meneküljetek, tisztátalanok, új inkvizítor van a szektorban!

|

A hazai fejlesztésű Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr önálló kiegészítője többek között egy új kaszttal igyekszik meggyőzni a rajongókat. De vajon sikerrel jár-e?

Hirdetés

Egészen új oldalról közelítette meg a Games Workshop sci-fi-világát a 2018-as Warhammer 40,000: Inquisitor - Martyr. A Neocore a hack and slash műfaj keretein belül mutatta be nekünk, hogyan számolnak le a Birodalom ügynökei eretneknek titulált ellenségeikkel. Hangulatos kalandot sikerült megalkotniuk a srácoknak, nemrég pedig visszatértek a 41. évezredhez, és készítettek egy tartalmas kiegészítést alkotásukhoz.

Hirdetés

A kiborg és barátai

A Warhammer 40,000: Inquisitor - Prophecy hivatalosan egy kiegészítő, ám önállóan is játszható. Nem árt azonban tisztázni, hogyan is működik ez az egész. A Prophecy ugyan egy különálló program, de ha nincs meg mellette a Martyr, akkor csak az új kasztot és missziókat, valamint az endgame részt kapjuk meg, az eredeti játék tartalmait nem. Ha az alapjátékkal is rendelkezünk, ráadásul már végigjátszottuk a történetét, akkor folytathatjuk a mókát hősünkkel, és belevághatunk az új kalandokba. Az biztos, hogy a Neocore nem könnyíti meg a játékosok életét ezzel a modellel, szóval vásárlás előtt mindenképp böngésszétek át a neten fellelhető infókat.

A kiegészítő egyik legnagyobb újdonsága a negyedik játszható inkvizítor, aki egyenesen az Adeptus Mechanicus kötelékéből érkezett, hogy a Birodalom megállíthatatlan ügynökévé váljon. Három alkaszt érhető el hozzá, amelyek az eltérő játékstílusokhoz igazodnak, és nagyban befolyásolják azt is, hogy milyen fegyverrel kezdjük a kampányt. Exkluzív bevezető fejezetet is kapott a karakter, amely nagyjából felvázolja nekünk a Martyr eseményeit, hogy azok se érezzék magukat teljesen elveszve, akiknek esetleg kimaradt az előző játék. A kampány elején megérkezünk egy kihaltnak tűnő, sivatagos bolygóra, a Kobaltra, és mivel a kiküldött embereink nem adtak magukról életjelet, személyesen kell a dolgok végére járnunk. Kiborgunk nem igazán kívánja összekoszolni bakancsait, ezért egy lábakon lépkedő, leginkább mechanikus bogárra hasonlító platformon közlekedik bevetés közben. Elég stílusos. Fegyverarzenáljára sem lehet panaszunk, mivel a pöpec lőfegyverek és a brutális csatabárdok kifejezetten hatékonyak harc közben. A tech-adeptus legfőbb erőssége mégis a megidézhető robotokban rejlik. Ennek a képességnek köszönhetően egy egész csapatnyi masinát állíthatunk a szolgálatunkba, amelyek között akadnak kisebb, fürge szerkezetek, illetve méretes Kastelan robotok is. Sokkal nagyobb biztonságban érezhetjük magunkat egy halom gépezet társaságában, mintha egyedül baktatnánk a folyosókon. Az új kampány összesen három felvonásból áll, amelyek közül az elsőt kizárólag az új inkvizítorral játszhatjuk végig, viszont a maradék kettőt már a többi kaszttal is megcsinálhatjuk. A történet során a rejtélyes, repülő kolostorra hajazó Martyr űrhajó visszatér a Caligari szektorba, és egy ősi prófécia is bekerül a képbe, tehát ismét izgalmas fejleményeknek lehetünk szemtanúi.

Fejlődő szerkezet

Az alapokat tekintve az új kaszt testre szabása is hasonlóképp működik, mint a többié. A szintlépéseket követően fejleszthetjük képességeinket, így téve hatékonyabbá magunkat, na meg persze mechanikus társainkat. Értelemszerűen a tech-adeptus is egyedi tulajdonságokkal, perkekkel és egyebekkel rendelkezik, és mivel egy mindenféle kütyüt magába építő emberről van szó, természetesen rengeteg egyedi felszerelést, erősítőt szerezhetünk meg neki. A robotpajtások megidézéséhez úgynevezett Data-fluxra lesz szükségünk, ami igazából a manát jelenti, csak épp más nevet kapott. A Martyr játékosai sokat kísérleteztek az alapjáték karaktereivel, és rengeteg különféle buildet alkottak meg, hamarosan pedig még több érkezhet, mivel a tech-adeptusnak is rengeteg variációja van. Sokat nyom a latban, hogy milyen alkasztot választunk a karaktergeneráláskor, de később is sokféle felépítést kipróbálhatunk, mert számít például, hogy gépeink offenzív vagy defenzív tulajdonságait erősítjük-e először, valamint az sem mindegy, milyen perkeket adunk hősünknek. Ha van elég elkölthető pontunk, akkor vadonatúj képességeket is elérhetővé tehetünk masináink számára, amire bizony érdemes költeni, mivel gyakran kihúzhatnak a bajból, ha egy összecsapás során elárasztanak minket mondjuk a Káosz mocskos szolgái.

Rusnya dögök keresztezik utamat

Már a Martyrban is sok rondaságot szaggathattunk darabokra fegyvereinkkel, de a Neocore tudta fokozni a dolgot, és belepakolt a kiegészítőbe néhány új ellenségtípust is. Az eldák és a tiranidák sorai is vadonatúj egységekkel bővültek, szóval ezen a téren sikerült némi újdonságot belevinni a játékba. A legtöbbjüket nagy valószínűséggel pillanatok alatt elintézzük majd, de mindenképp változatosabbá teszik a kalandot. Néhány új helyszínnel is megleptek bennünket a fejlesztők, így tech-adeptusunkkal átkelhetünk többek között a Kobalt bolygó sivatagos felszínén, bejárhatunk egy ellenségekkel teli, az Adeptus Mechanicus mérnökei által rég elhagyott kutatóbázist, illetve természetesen a Martyr sötét termeibe is visszatérünk. A dizájnerek ezúttal is kitettek magukért, remek hangulatot sikerült varázsolniuk az új küldetésekhez. Ehhez nagyban hozzájárul a minőségi szinkron és az egyéb hangeffektek, zenék, amelyek külön-külön talán lényegtelen apróságoknak tűnnek, de kombinációjuk kifejezetten segít abban, hogy alaposan beleélhessük magunkat a kalandba.

Mindezek ellenére mégis eléggé felemás érzéseim vannak a Warhammer 40,000: Inquisitor - Prophecyvel kapcsolatban. Nagyon menő az új inkvizítor, és az egész kiegészítő kivitelezésével szép munkát végzett a NeocoreGames. Az Adeptus Mechanicus techőrültjei általában kiváló alapanyagként szolgálnak egy játék vagy DLC számára, szóval ezzel nem nagyon lehetett mellélőni. Az extra missziók korrektek, és jól látszik az újdonságokon, hogy nem csak úgy összecsapták őket a srácok, hanem igyekeztek hűek maradni a Games Workshop világához. A játékmenetről csak annyit, hogy ami jó volt a Martyrban, az itt is működik, de sajnos a kevésbé előnyös dolgok is megmaradtak.

Nem teljesen érthető számomra, miért kellett önálló kiegészítőként kiadni a Prophecyt, ez a megoldás csak összezavarta a rajongókat, és az új tartalmak egy méretesebb DLC-ben is simán elfértek volna. Ha esetleg belekerült volna az alapjáték, akkor akár egyfajta bővített változatként is piacra lehetett volna dobni külön. Szerencsére ez nem von le semmit az alkotás értékéből, így az apróbb kellemetlenségeket és a kérdéses fejlesztői döntéseket leszámítva nem igazán lehet okunk a panaszra. Ha kóborolnátok még egy kicsit a Caligari szektorban, feltétlenül csapjatok le a kiegészítőre.

Warhammer 40000: Inquisitor - Prophecy
Jöttem, láttam, purgáltam.
Ami tetszett
  • Érdekes az új kaszt
  • Extra missziók
Ami nem tetszett
  • DLC-ként jobb lenne
  • Akadnak még hibák
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)