Hirdetés

Warhammer: Mark of Chaos

|

Az Armies of Exigo után ismét egy fantasy RTS-en dolgozik kis hazai büszkeségünk, a Black Hole Entertainment csapata. Ám a Mark of Chaos ezúttal a klasszikus Warhammer-univerzumban játszódik, sokak hatalmas örömére - feltehetően.

Hirdetés

Először is tisztázzuk a tisztázandókat: aki kétségbeesetten keresné a tonnás páncélba öltöztetett űrgárdistákat, lángszóróval felszerelt orkokat, az ne fáradjon – ez nem a Warhammer 40K futurisztikus világa, hanem a klasszikus, középkori Warhammer-univerzum. Ezúttal a Warhammer Fantasy Battle néven elhíresült, terepasztalon, festett figurákkal játszott stratégiai és az ebből kialakított Warhammer Fantasy Roleplay RPG-s elemei keverednek. Bár ez a világ sem kevésbé baljós, mint a sci-fi változat, az emberek itt még dicső birodalomban élnek, harcuk a Káosz erőivel nem tűnik tökéletesen kilátástalannak.


Rend és Káosz
A Mark of Chaosban a világ tizenhét frakciója közül négyet vezethetünk győzelemre: az embereket, az elfeket, illetve a skavenek és a Káosz erőit. Egyjátékos módban két kampány közül választhatunk (Birodalom vagy Káosz), ahol ugyanazt a háborút játszhatjuk végig két szemszögből. Néhány egyéb frakció egységei is felbukkannak, de ők nem kapnak saját bázist, csupán zsoldosként toborozhatjuk őket seregeinkbe. Ettől függetlenül az egyjátékos kampány során és multiplayerben is fontos szerepük lesz, hiszen az orkok, törpök, goblinok, vámpírok, élőhalottak, trollok mind-mind egészen egyedi stratégiával és taktikai lehetőségekkel gazdagíthatják seregünket, hogy mindig az adott feladatnak legmegfelelőbb haderőt alakíthassuk ki magunknak.


Totális háború
A játék egyértelműen a csatákra összpontosít, ennek megfelelően háttérbe szorul a mikromenedzsment. Célunk a területfoglalás, hadseregünk és új területeink erősítése, a nyersanyagok gyűjtögetésével nem lesz gondunk. Egyetlen hatalmas, központi bázisunk van: a játék során ezt építgethetjük tovább, és itt zajlanak a különféle fejlesztések. Bázisunknak teljesen más a szerepe taktikai és harci módban: ha épp nem ólálkodik ellenség a közelben, építkezhetünk vagy kutathatunk, háborúban azonban minden erőnkkel az ostromra kell koncentrálnunk, hiszen ha az ellenségnek sikerül elfoglalnia bázisunkat, kudarcot vallottunk. Az egyéb játéktereken hasonló a helyzet: különféle épületeket sajátíthatunk ki, majd megerősíthetjük, bevédhetjük azokat. Ennek megfelelően a hadszínterek dinamikusan változnak. Kisebb-nagyobb helyőrségeket hozhatunk létre, de ha nem őrizzük őket böcsülettel, az ellenfél menetközben visszafoglalhatja őket. Máskor dönthetünk, hogy csapatunkkal megkockáztatunk-e egy mellékküldetést, vagy inkább kihagyjuk: előbbi esetben jutalmunk lehet akár egy mágikus tárgy, mellyel megnövelhetjük hősünk ütőképességét, de az is előfordulhat, hogy míg mi kalandozunk, az ellenfél bebiztosítja magát a térségben.


Az első képeken látszik, hogy a Black Hole az Armies of Exigo
után még magasabbra tette a mércét: bár az Exigo is gyönyörű volt, a Mark of Chaos grafikája egyenesen lenyűgöző. A jól ismert univerzum és a minden részletre kiterjedő szabályrendszer pedig remélhetőleg elegendő támpontot nyújt majd ahhoz, hogy a sikerüljön visszaadni az eredeti játék hangulatát.

A cikket eredeti formjban minden extrjval megtallhatod a GameStar magazin 2005/10-es szmban!


Kapcsolódó linkek:
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)