Hirdetés

Warhammer Online - Első benyomások

|

Párizs legendás városa nevezetességei, kultúrája után immáron WAR rendezvényéről is híres.

Hirdetés

Balansz, balansz Te mindenem!
A téma a balansz, azaz a játékegyensúly volt. Köztudott ugyanis, hogy a WAR-t alapvetően legfőképp PvP (azaz RvR) funkcionalitásra szánták, azaz hiába rendelkezik sok száz szólóban (vagy csapatban) letolható küldetéssel, hiába rendelkezik történeti vonallal (Public Questek sorozatai) a más játékokban megszokott le-föl rohangálástól és grindeléstől a PvP menti meg igazán. Helyesebben az RvR (Realm vs. Realm), amely a korrekt neve az itteni rendszernek. Ezért most tegyük is félre játékos vs. Környezet kalandokat egy picit - aki azt szereti, itt is nyomhatja, bár egy idő után könnyen megunja majd, lévén ezek is a szokásos „menj ide, ölj meg ennyit meg annyit, szedj össze emennyit, használd ezt, vedd fel azt) típusúak, aki ezt szereti, nem fog csalódni. Maradjunk a játékosok egymás megölésére szolgáló funkcionalitásánál. A játék alapvetően nem kényszerít senkit a PvP-zésre, azonban érdekes módon a különböző Warcampekbe és városokban található, úgynevezett „Renown Gear Merchantok"-tól csak akkor tudunk hasznos cuccot vásárolni, ha van PvP besorolásunk. És azunk csak akkor van, ha megyünk harcolni, nincs mese. Többféle lehetőség is létezik, például a Scenario névre hallgató instance-ok, amelyek hasonlóan a WoW battlegroundjaihoz jelentkezéses alapon mennek. A Scenariok előnye az, hogy a feltűnően alacsony szintűeket felbuffolja a rendszer - annyi HP-t és támadást kapnak, mint az átlagos szint az adott scenarióban. Sajnos az ideiglenes szintlépéssel nem kapják meg a magasabb szint varázslatait + képességeit, de legalább van esélyük beleszólni a mókába.

 

Az a fránya egyensúly
Magam is részt vettem egy-két ilyen scenárióban, s mivel az Order oldalon játszom, csak és kizárólag a vereség keserű ízével ismerkedtem meg. Miért? Nem azért, mert mi sokkal bénábbak vagyunk, mint az ellenfél. Hanem azért, mert ők sokkal többen vannak az összes létező szerveren és sokkal minőségibb társulatot tudnak minden egyes scenarióban kiállítani. S mivel a nyilvános RvR-ekben is a Destruction van élen minden szerveren, így gyorsabban is fejlődnek, több bónuszt is kapnak, amitől csak tovább nő a Destruction előnye. Félreértés ne essék, ez nem panasz akar lenni, csak utalni szeretnék arra a bizonyos párizsi eseményre, amikor verbálisan fél órát PvP-ztünk egy fejlesztővel, hogy ez így nem lesz jó, mert mi van akkor, ha egy adott szerveren az egyik oldalnak 500 a másiknak meg 3000 játékosa van. Ők azt mondták, hogy mindenféle adminisztratív eszközökkel és segítségekkel meglesz az egyensúly (ezt akkor is már NAGYON nem hittük el), de szemmel láthatóan ezt nem sikerült elérni - sőt, egyre több szerveren a frusztrált orderesek inkább indítanak destruction karaktert még nyomasztóbbá téve a helyzetet. Magyarán a WAR a legeslegfontosabb dologban vall kudarcot (amiben a legkevésbé akart) a játékegyensúlyban - a nyomasztó Destruction fölényt nem tudja kiegyensúlyozni a program, így viszont a PvP és az RvR szinte értelmetlenné válik, hiszen az Ordernek esélye sincs a győzelemre szinte, amitől ismét a Destruction erősödik csak.  S ez a helyzet csak rosszabb a torony ás vár-ostromoknál...

Mondok egy másik példát: a Dwarf Public Quest Chapter 6-ban két közös csatamező is van. Az Ordernek greenskineket kell öldösnie, a greenskineknek meg törpéket. Tiszta sor, 100-at kell megölni. Azonban az Order sosemjut el a Stage II-höz ( a publikus quest második fejezetéhez), lévén vagy 2-3-szor annyi Destruction játékos öli a törpéket, mint amennyi order az orkokat. Ennek a Public questnek (és ebből kettő van) a véghezvitele tehát egyik oldalon szinte lehetetlen...

 

Hol a bót, aranyoskám?
Érdekes koncepció „áldozatai" lettünk a WAR-ban. Nem tudom miért, de a kedves fejlesztők úgy döntöttek, hogy szemben más, bevált modellekkel, itt nem teszik a nagyvárosokat a kezdő playfieldek közelébe, az AH-k viszont csak a nagyvárosban vannak, és ezeket csak kacifántosan lehet elérni (5 nap játék után elárulta nekem valaki, hogyan).... Magyarán az alacsony szintűeknek kevés esélyük van arra, hogy egymás között kereskedjenek, trade csatornát nem láttam, egyetlen dolgot egy közös csapatban-küldin szereztem be, ahol mindenki vagy 10 percig bogarászta a hátizsákját, mi olyan cucc van nála, ami a másiknak jó lenne. Én értem, hogy ez szociálisan és közösségileg hasznos, de egy AH sokkal praktikusabb lenne a kezdő-playfieldek közelében is...  meg úgy egyáltalán valami bolt, vagy ilyesmi, ahol legalább alapvető cuccot lehetne venni... Egyébként nem gond, menjünk ágyútölteléknek egy scenarióba, és akkor legalább a renown boltostól tudunk vásárolni. Az is valami... :)

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)