Hirdetés

Witcher: varsói bemutató

|

Félig mutáns, félig ember, egyszerre harcos és mágiahasználó, se nem jó, se nem rosszfiú és csak komoly pénzért hajlandó megmenteni az embereket a szörnyektől: ő a „Witcher”. Varsóban jártam, és egy speciális bemutató keretében lestem bele a játék kulisszatitkaiba.

Hirdetés



A Witcher a lengyel számítógépjáték fejlesztés eddigi legambiciózusabb darabja: igazi „nemzeti” termék. A sztori Andrzej Sapkowski, (a bajszos úriember a képen) a saját hazájában hatalmas tiszteletben tartott lengyel fantasy regényíró novellái alapján készült. A játék főszereplője Geralt of Rivia, egy speciálisan „kitenyésztett”, mutáns harcos-mágus, aki közel sem a hagyományos jófiú a megszokott szerepjátékok klisé-hősei közül: kizárólag jó pénzért vállalja el a különféle borzalmas szörnyek kiirtását, tehát szenvtelen érdekember, igazi zsoldoskatona.




„Memórija konyec”
A CD Project akció-szerepjátéka az ő kalandjait meséli el. Geralt a játék elején teljesen elveszíti az emlékezetét és társai, a többi witcher segítségével nyeri csak vissza fokozatosan, ahogy egyre inkább haladunk előre a játékban. A „witcher” ugyanis nem kizárólag Geralt személyéhez kötődik, hanem egy igazi „szakma”, amelyet a gyermekkoruk óta különleges főzetekkel, mérgekkel, füvekkel mutánssá változtatott harcosok tanulnak meg. Geralt azonban nem pusztán egy witcher a sok közül, hanem a legprofibb, legharcedzettebb, legkeményebb harcos és nagy veszteség lenne társai számára, ha nem tudná teljesen visszanyerni elveszített memóriáját, ez a feladat pedig természetesen ránk hárul…




Kulisszatitkok
A varsói bemutató során a készítők rengeteg, a fejlesztéssel kapcsolatos, eddig nem ismert információról rántották le a leplet. Gondolom, a legtöbbeteket az foglalkoztat, hogy mégis mi az ördögért kellett eddig várnunk a játékra, tehát miért csak „2007, a Witcher éve”, ahogy az a prezentációból kiderült. Nos, a CD Project vezető designerei teljesen őszintén bevallották, hogy eleinte csak nagyon halvány elképzeléseik voltak róla, hogy egészen pontosan mit szeretnének.
A Witcher eleinte egyszerű Diabló klónnak indult, amelyet a Neverwinter Nights motorja alapján készítettek volna. Igen hamar rájöttek azonban, hogy a BioWare motorja, illetve ez a „klikkelj’és’öld” játékstílus már igencsak elavult, úgyhogy valami mást is le kellene tenni az asztalra. Teljesen új harcrendszert dolgoztak ki, amelyhez az animációt profi lengyel (filmekben is dolgozó) kaszkadőrök mozgása alapján modellezték le a „motion capture” technológia segítségével. Ezt az igen egyedi harcrendszert jómagam is kipróbáltam: hogy mennyire vagyok vele megelégedve, arról részletesen fogok majd írni a következő GameStarban…




Tálalás
A „tálalás” terén ezúttal nemcsak a grafikára gondolok (amely rendkívül kellemes, de még van mit csiszolni rajta...), hanem a lengyel vendégszeretetre is, amelyet a játék prezentálása során tapasztalhattam.
A varsói bemutató egyrészt egy „hivatalos” részből is állt: a készítők személyesen elbeszélgettek velünk a Witcher fejlesztésének legapróbb részleteiről, a fejlesztés buktatóiról, a Sapkowski-val való kapcsolattartásról, illetve az Atarival (a játék kiadójával) való birkózásról. Kipróbálhattam magát a játékot több helyszínen keresztül, egyaránt megtapasztalva a harc, a környezetünk felfedezése, illetve küldetések különféle aspektusait is.
Este pedig egy messzi erdős környezetben lévő különleges vendéglőben hatalmas lakomában volt részem, erdei tábortűzzel, nyárson sütött vadhússal, fatányéros helyi specialitásokkal, amelyeket a legváltozatosabb vodkafajtákkal öblítettünk le. Az evés-ivás közben pedig a már említett lengyel kaszkadőrök tartottak rendkívül látványos bemutatót.




Jó lesz?
Gondolom, mindenki a leginkább erre a kíváncsi, nem arra, amikor a sokadik vodkától begőzölve… no de csitt. :P
A részleteket persze majd a GameStarban fogom megírni, addig csak annyit, hogy szerintem a sztori-orientált RPG-k kedvelőinek tetszeni fog majd a játék, különös tekintettel a Sapkowski művei alapján kidolgozott darkos, hangulatos miliőre, és az igazán „bad-ass”, szenvtelen, a saját érdekeit maximálisan szem előtt tartó főszereplőre, aki az amnéziájából fokozatosan kigyógyulva nyeri vissza személyiségét.
A grafika rendkívül színvonalas, a helyszínek gyönyörűek, viszont a szereplőkön (magát a főhőst leszámítva), szörnyeken lesz még mit csiszolni a készítőknek. (Azt kérték, hogy ne is figyeljünk még ezekre a részletekre, mert mire megjelenik a játék, becsszó ezen a téren is tökéletes lesz.)
Összességében az az érzésem, hogy remek kis akció-RPG-re számíthatunk, de a lengyel srácoknak rengeteg mindenen kell még csiszolniuk a tökéletes végeredményhez. Én szurkolok nekik. :)

  • Érdekesség: a novellák komikusan pocsék 2001-es filmadaptációja (melyhez a játék készítőinek semmi köze és az író is hevesen tiltakozott ellene...)
  • Hirdetés
    Hirdetés
    0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

    Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

    Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)