Hirdetés

40 év után érkezett létfontosságú bugfix egy játékhoz

|

Valószínűleg nem sokan várták ki, de végre tovább lehet jutni a sarkvidéki kaland nyitóhelyszínéről.

Hirdetés

Az utóbbi években már beletörődtünk, hogy az egyre összetettebb fejlesztés és a szűkös határidők miatt vaskos day one  patch-csekkel érkeznek az AAA-játékok, melyeket aztán további csomagok követnek, néhány hónap alatt kigyomlálva a bent hagyott bugokat.

A legkomolyabb, továbbhaladást ellehetetlenítő hibákat (jó esetben) már az első napokban orvosolni szokták, most azonban egy olyan sztoriról számolhatunk be, ahol ez nem kevesebb, mint 40 évbe telt, bár igaz, hogy nem AAA-játékról van szó.

Hirdetés

A Fast Company újságírója, Harry McCracken felfedezte, hogy az 1981-ben írt szöveges kalandja, az Antarktiszon játszódó Arctic Adventure kódjában évtizedeken át rejtőzött egy hiba, ami miatt már a kezdőpont igluból sem lehetett kijutni.

Ez úgy történhetett meg, hogy a kérdéses játék egy könyv lapjain jutott el az érdeklődőkhöz: a The Captain 80 Book of BASIC Adventures című kötetben teljes címek kinyomtatott kódjai sorakoztak, melyeket a vásárlóknak kellett beírniuk a TRS-80 típusú számítógépükbe.

A TRS-80 Model III, amin a játék íródott. Forrás: Wikimedia Commons

Az instant levesekre emlékeztető megoldással olcsón és nagy mennyiségben lehetett terjeszteni a szoftvereket, a korabeli gamerek pedig még nem csinálták össze magukat a mutatványtól. Csakhogy McCracken játékának 5 oldalas kódja hibás volt, így ha valaki az időt nem sajnálva be is pötyögte, sosem juthatott túl az első parancson.

Utólag már lehetetlen megmondani, hogy a fejlesztő küldte el rosszul, vagy a szerkesztők vétettek, de az biztos, hogy az akkor 17 éves McCracken nem kapott tiszteletpéldányt, így sosem ellenőrizte a nyomatásban megjelent változat működését. Nemrég azonban beszerezte a kötetet, és az iPadjén tesztelve döbbent rá, hogy egyetlen hiányzó 0 miatt lehetetlen felvenni a kaland megkezdéséhez szükséges ásót.

A sztori azonban happy enddel zárult, mert végül nem csak a kódot javította, de böngészőben játszható formában közzé is tette művét az arctic81.com-on. A kalandhoz elengedhetetlen egy billentyűzet és némi angoltudás, de mindenképp megér egy próbát, már csak a nosztalgiafaktor miatt is. Nekem az első nekifutással sikerült halálra fagynom az óceánban, de hátha ti nagyobb sikerrel jártok.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)