Hirdetés

A régi Mortal Kombat játékgépek megfigyelték a játékosok döntéseit

|

A játéktermek hőskorában még nem voltak olyan kifinomult analitikai eszközök, mint most, így Ed Boonnak és John Tobiasnak kreatívan kellett kiderítenie, hogy kik a népszerű karakterek.

Hirdetés

A felhasználási adatok gyűjtése rengeteg ipart radikálisan átalakított, beleértve a videójátékok világát is. A legnagyobb játékok gyakorlatilag mind folyamatosan számolják, hogy a játékosok mit csinálnak a játékokban és hányszor, ezzel is segítve a fejlesztőcsapatokat abban, hogy megértsék, mi népszerű és mi nem.

Persze nem volt mindig minden az internetre kapcsolva, így a játékok hőskorában bizony találékonynak kellett lenni, ha a fejlesztők ilyesmi információkat akartak megtudni.

Hirdetés

John Tobias, a Mortal Kombat egyik megalkotója a Twitter-oldalán mesélte el, hogy hogyan is kerülték meg ezt a limitációt a játéktermi gépek korában: elmondása szerint a korai részekben titkos számlálókkal követték, hogy melyik karaktereket hányszor választják ki a játékosok és ez alapján döntötték el, hogy kiket fognak kihagyni a következő részből.

Persze ezen adatok begyűjtéséhez személyesen kellett odamenni és hozzáférni egy rejtett menühoz, ami azt jelenti, hogy Boon és Tobias csak Chicagóban tudták pontosan megismerni a játékosok szokásait. Ennek az lett a következménye, hogy ezek az adatok nem voltak túlságosan reprezentatívak és így történhetett meg, hogy Kano és Sonya Blade végül kiestek a második részből, hiába tartoznak manapság a legnépszerűbb szereplők közé.

Tobias szerint végül azért tértek vissza, mert a rajongók későbbi visszajelzései alapján nyilvánvaló lett, hogy a játékosok igenis kötődnek ezekhez a karakterekhez is. A dizájner szerint egyébként rengeteg komplikációt okozott, hogy a sztoriban is meg kellett magyarázni a karakterek eltűnését, valamint újabb feltűnéseit, viszont hosszútávon ez talán nem is annyira baj, elvégre mostanra kevés verekedős játéknak van annyira csavaros és izgalmas története, mint a Mortal Kombatnak.

Mindig nagyon érdekes belátni a kulisszák mögé, különösen akkor, ha a régi motoros játékfejlesztők szinte végtelen kreativitásáról van szó. Ti mit gondoltok? Kik azok a szereplők, akik nélkül ma már nem tudnátok elképzelni a Mortal Kombatot?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)