Hirdetés

Az egész Windows 95-öt módosítani kellett, hogy a SimCity ne omoljon össze

|

A Microsoft egykori programozója mesélt arról, hogyan nyúltak bele a rendszerbe a SimCity kedvéért.

Hirdetés

A mai fiataloknak már a Windows Vista és a Games for Windows Live által okozott álmatlan éjszakákból sem jutott ki, de a veterán gamerek még a Windows 95-re is emlékezhetnek, ami olyan izgalmas újításokat hozott, mint a Start gomb vagy a hosszú fájlnevek támogatása.

A DOS-ra 1990-ben megjelent, ugyancsak a Microsoft által gondozott SimCity azonban nem futott megfelelően, ezért a programozóknak bele kellett nyúlniuk az operációs rendszerbe ahelyett, hogy a játékot próbálnák javítani - a patchelés akkoriban még nem ment volna olyan gördülékenyen, mint manapság.

Hirdetés

Még 2000-ben írt erről Joel Spolsky programozó, de egy podcasternek köszönhetően ismét előkerült a blogposzt, amiben részletezte, hogy a Windows 95-ben fut egy kód, mely kifejezetten azért felel, hogy ha a SimCity fut, a memóriakezelés megfelelő legyen, és így a játék játszható maradjon a platformon. Enélkül nehezebb lett volna meggyőzni a Windows 3.x-et kényelmesen használó felhasználókat a frissítésről.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

A fent linkelt Twitter posztra érkezett válaszok között előkerült még néhány példa: a Final Fantasy VII eredeti változata például Windows NT esetében azt hazudja magának, hogy Windows 95-ön fut, így gond nélkül elindul, de a kompatibilitás érdekében trükközni kellett a Flight Simulator több részével és a Final Doom 95-tel is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)