Hirdetés

Az első tank a GTA-ban valójában autóba épített gyalogos volt

|

Még közel 25 évvel az első játék debütálása után is hallani vicces sztorikat.

Hirdetés

Sok szempontból érdekes és szórakoztató anyagot készített a Gamerhub azzal a Stewart Watersonnal, aki az 1990-es években művészként dolgozott a DMA Designnál, a munkái által azonban lehetőséget kapott, hogy közreműködjön az első Grand Theft Auto játék megszületésében.

Jóval többről van szó mint szimpla hozzájárulásról; Waterson fontos szerepet játszott abban, hogy az eredetileg az autós játéknak indult kaland végül azzá a sorozattá vált, aminek ma ismerjük.

Hirdetés

Waterson munkái már a GTA előtt is épp azok lehettek, amik miatt úgy szeretjük a sorozatot, hiszen így is került a céghez. Egy kiállítás alkalmával a Race'n'Chase (amiből aztán a GTA lett) egyik fejlesztője kiszúrta a műveit és utána is járt, hogy ki csinálta "ezt a sok furcsa szarságot".

Amikor a művész csatlakozott a fejlesztőkhöz, a játék még egy versenyzős cím akart lenni, szó sem volt bűnözésről, gyilkolászásról és a többi illegális tevékenységről, ami ma szerves része a sorozatnak. Ettől függetlenül persze a játékon dolgozóknak szárnyalt a fantáziájuk, a felmerült ötleteket pedig például ebédszünetben tudták megbeszélni.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Ekkor került elő Waterson és Ian Johnson között a téma, hogy miképp lehetne létrehozni egy tankot egy olyan játékban, amiben sosem volt tervben hasonló. A megvalósításhoz végül egy sima jármű kódját használták fel, amihez hozzácsatoltak egy gyalogost, aki forgatható volt és valamiért 8 irányba képes volt lőni is. Ezután már csak le kellett lassítani a szörnyszülöttet és alaposan megnövelni a lövedék sebzését.

A két fejlesztő, miután mindenki hazament, visszament az irodába, hogy elkészítsék a mutáns tankot. Ugyan biztosak voltak benne, hogy "szét lesz rúgva a seggük másnap", ennyit megért. A dolog azonban nagyon másképp sült el. A rákövetkező napon néhány tesztelő és fejlesztő korábban ért be, és már rá is kattantak a tankra, mire a két ötletgazda megérkezett.

Így lett a tank az egyik alapköve a sorozatnak úgy, hogy eredetileg tervben sem volt semmilyen hasonló jármű implementálása. Waterson elárulta, hogy innentől nem lehetett megállás a káoszig vezető úton, és ugyan voltak határok, amiket a fejlesztők is megtartottak, többször előfordult, hogy egy leszavazott ötletet a döntéshozók szava ellenére is megvalósítottak.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)