Hirdetés

Commandos 2 HD Remaster teszt - újra 2001-et írunk?

|

Újabb lusta remaster érkezett, amiben a textúrákat felhúzták, de a hibákat nem javították, az archaikus megoldások pedig nem teszik élvezhetővé a modern játékosok számára.

Hirdetés

Nagyon sokat játszottam a Commandos játékokkal fiatalabb koromban, de ahogy a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy kipróbálása után, úgy a Commandos 2 esetében is csak most, a HD változat tesztelése közben jöttem rá, hogy nem jutottam anno sokáig, csak az első pályákkal küzdöttem. Legendásan nehéz volt az első két felvonás, részben ezzel vált ismertté a franchise maga. Ha már nehéz valami és bünteti a hibákat, legalább technikailag rendben kellene lennie, hogy ne a játék hiányosságai okozzák a játékosok vesztét, hanem csak magukat okolhassák mindenért. A Commandos 2 HD Remaster viszont nincs megfelelő állapotban.

Egy remaster elkészítése tökéletes alkalom lenne arra, hogy a fejlesztők a régi kiadás hibáit javítgassák, de ezt sokan nem teszik meg, mert úgy gondolják, elég, ha a textúrák egy kicsit élesebbek lesznek, és több felbontás válik támogatottá, azzal majd beérik a rajongók. Így gondolta a Yippee Entertainment is (vagy inkább a felettük álló Kalypso kiadó, aki sürgethette a srácokat, ez életszerűbben hangzik), ezért a végeredmény egy olyan játék lett, amit veteránoknak és újaknak egyaránt nehéz ajánlani.

Ja, hogy ezt tudja!

A probléma mindjárt a tutorial küldetésekkel kezdődik. A srácok korábban azt ígérték, rendes oktatómódot készítenek, hogy mindenki könnyen kitanulhasson mindent, de a két, tanító célzatú misszió a fontos infók felét sem árulja el. Azt, hogy mire jók egyes tárgyak, mikor érdemes ezt vagy azt a karaktert bevetni, melyik billentyű mit csinál, többnyire próbálkozások útján vagy internetes guide-ok segítségével tapasztalhatjuk ki. A tutorialok után máris új karaktereket ismerhetünk meg, akikről korábban nem hallottunk, a második küldetésben pedig még több új arc megjelenik.

Fejleszthettek volna még az irányításon is, mely pontatlansága miatt a kelleténél több frusztrációt okozott. Volt, hogy gyorsan kellett cselekednem, ki akartam ütni egy őrt, aki épp az előző K.O.-ból próbált feltápászkodni (nem kötözhettem vagy ölhettem meg, mert nem olyan karakterrel voltam, aki erre képes), de pont rálógott egy közeli ablakra, így a karakterem békésen nézelődött kifelé, miközben az őr mögötte véres szájjal kereste támadóját. Rengeteg volt a mellékattintásból eredő konfliktus, amikkel ajánlatos lett volna kezdeni valamit. Nem tudok továbbá kibékülni azzal sem, hogy egymillió gombot kell használni, és néha menükből kell kikeresni azt, amit éppen használni akarunk, miközben az időt nem lehet megállítani. Nem tudom, ezt konzolon hogy fogják majd áthidalni, de lehet, hogy lett volna jobb megoldás, ha hajlandóak a felhasználói felületet újratervezni.

Időről időre újabb problémákat tapasztaltam, melyek kicsit zavarótól (mint hogy a karakterek belelógnak a tereptárgyakba) a játékélményt jelentősen rontó hibákig terjedtek. Volt, hogy teljesen elment a hang (némi utánajárás után arra jutottam, hogy ezt a többszöri mentés okozhatta), illetve ha 4K-ban akartam játszani, rettenetesen vibrált a kép mind 30, mind 60 fps-nél. Nem tudom, a forrásfájlok közül mikkel rendelkezett a csapat, mennyire tudtak belenyúlni a kódba, egyáltalán volt-e lehetőségük hibákat keresni és orvosolni, de akárhogy is, 2020-ban többet várhatunk bármilyen játéktól, akár remaster, akár nem.

Az ugyanakkor tény, hogy valamivel jobban néz ki, de már a 2001-es eredeti sem volt annyira csúnya, hogy azonnal látható legyen a különbség. A textúrák azért itt sem nagyon szépek, és az arányok is elcsúsznak, pláne ha bezoomolunk. Leginkább annak örülhetünk, hogy több felbontás és képarány érhető el, mint régen. Az animációkat itt-ott megváltoztatták, ami néhol javulást eredményezett, máshol meg furcsaságokat. Ez is elbírt volna még némi törődést.

Kiherélt karácsonyi színdarab

Nem vagyok az a hülyeségeken problémázós fajta, de valahol akkor is nevetséges, hogy kivették a horogkereszteket. Még viccesebb, hogy a japán repülőkről a Napot (azaz a piros kört) is leszedték, mondván nem akarják bátorítani a rasszizmust, a kirekesztést a játékaikkal. Egyúttal kijelentették, nem érzik, hogy ezek eltávolítása érdemben rombolja a játékélményt vagy az autentikusságot, ami részben igaz is, de egészen szörnyű, amikor valaki annyira retteg a szélsőségesen hisztériázók haragjától, hogy ilyen módosításokat szükségesnek érez. A világon semmi nem múlt ezen, valószínűleg senki nem értelmezi a rasszizmus támogatásaként, ha egy második világháborús játékban megjelennek a második világháborúra jellemző jelképek - már a német hatóságok sem kapnak sokkot ettől.

De ez csak a legkisebb a Commandos 2 HD Remaster számos problémája közül. Egy 20 eurós kiadástól ennél sokkal többet is elvárhatunk; aki hasonló játékmenetre vágyik, nézzen rá a Shadow Tacticsra, aki meg mindenképp nosztalgiázni akar, várjon meg egy legalább 50%-os leárazást, vagy ha eléggé kompromisszumkész, nézzen fel a GOG-ra, ahol fillérekért megkaphatja az eredetit, és a megfelelő modokkal szebbre pofozhatja. Abban legalább kooperatív mód is van ezzel ellentétben.

Ügyfélszolgálati változás!
Commandos 2 HD Remaster
Ilyen remasterekből inkább nem kérünk többet.
Ami tetszett
  • a szép emlékeket nem rombolja le
Ami nem tetszett
  • a régi hibák visszatértek
  • ráadásul újabbak jöttek melléjük
  • elavultak a rendszerek
Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)