Hirdetés

Hőskori leletek - Re-Volt

|

Autós játékok jönnek-mennek, de nem sok olyan emlékezetes van köztük, mint az 1999-ben megjelent Re-Volt.

Hirdetés

Ha manapság autós játékokról beszélünk, akkor a legtöbbeknek a realisztikus megvalósítás jut eszébe. Hiszen függetlenül attól, hogy szimulátoros vagy épp arcade játékmenetről van-e szó, a ma futó sorozatok ebbe az irányba mentek el. Persze nem volt ez mindig így. Abban az időben, amikor a Carmageddon még menőnek számított és a Twisted Metalban lőttük egymást halálra, az Acclaim Entertainment tudta, hogy mire vágynak azok, akik nem kapták meg a legmenőbb távirányítós autókat. Hát persze hogy arra, hogy ezekkel száguldozzanak a virtuális térben.

Mert hát mennyivel menőbb már távirányítós autókkal száguldozni a széklábak közt, mint valódi kocsikkal az országúton. Mégis ki akarna egy Porschével bohóckodni, amikor egy panda formájú elemes járgánnyal farolgathat egy bevásárlóközpontban, vagy próbálhatja meg szétlőni a többieket a múzeumban. Merthogy a Re-Volt nem egyszerű lekicsinyített versenyjáték volt, hiszen a Mario Kartos képességeknek köszönhetően olajat önthettünk ki a pályára, túltölthettük az elemeket egy kis extra sebességért, vagy vizibombával dobálhattuk meg a többieket.

A normál versenyek és többjátékos csaták mellett volt egy Stunt Arena mód, ahol egy akadálypályán gyűjthettük a csillagokat, illetve ha valakinek sikerült feloldani (a legtöbb embernek ez csak cheattel sikerült, de hát abban az időben még mindenki csalt), akkor megnyílt a Clockwork Carnage nevű őrület, ahol a távirányítós modelleknél is kisebb, felhúzós autókkal kellett versenyeznünk, a normál 8-10 helyett azonban ilyenkor 30 kis matchbox száguldozott a padlón.

A játék egyik legnagyobb csodája a pályaszerkesztő volt, ahol mi magunk rakhattuk össze a legőrültebb akadályokat, amiket csak el tudtunk képzelni. Miután megalkottuk a legelvetemültebb útvonalat, még a power-upok helyét is belőhettük, a pálya exportálása után pedig már mehettünk is gyakorolni.

Nagyon sokan nem tudják, de ez a játék a mai napig él és virágzik. Nem elég, hogy 2012-ben megjelent az iOS-es, majd 2013-ban az Androidos változat (bár ezeket jobb, ha messziről elkerülitek), egy nagyon aktív közösség szerveződött a játék köré. A Re-Volt Zone Track tagjai az elmúlt években összesen 3270 kocsit és 1900 pályát készítettek a játékhoz, amelyek közt rengeteg az elképesztő alkotás. Ha megjött a kedvetek nosztalgiázni, feltétlenül látogassatok el a srácok oldalára és töltsetek le néhány újdonságot, garantáltan feldobja majd a hangulatot.

Mi a "hőskori leletek"?

Hőskori leletek annak az időnek állít emléket, amikor még egy kicsit egyszerűbb volt játékosnak lenni - vagyis inkább máshogy volt bonyolult. Ha egyikünknek eszébe jut valami egy régi kedvenc játékával kapcsolatban, belefutunk egy régi trailerbe vagy zenébe, ami valamelyik klasszikusra emlékeztet minket vagy csak megosztanánk veletek valamit a játékosmúltunkból, akkor azt mind ebben a rovatban fogjuk megtenni.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)