Hirdetés

Játékmenük, amiket imádtunk

|

Egy jó főmenü önmagáért beszél, az elmúlt évtizedek során pedig számos játéknak sikerült csúcsra járatnia a műfajt.

Hirdetés

A napokban a GameStar Party/Chat csoportban kerültek szóba a legjobb játékmenük, s a reakciók számából nyilvánvalóvá vált, hogy rengeteg gamertársunkban ébreszt kedves emlékeket a téma. Ami persze nem is csoda, hiszen valószínűleg mindannyian tudunk legalább egy játékot mondani, melynek menüje hazatéréssel ér fel számunkra az ott eltöltött tetemes idő miatt.

Az érzelmi húrok pedig azért vannak, hogy játsszunk rajtuk, ezért úgy döntöttünk, hogy megkíséreljük összegyűjteni az utóbbi évtizedek emlékezetesebb játékmenüit. A "Teljesség igénye nélkül" plecsnit ugyanakkor fenntartjuk magunknak, bízva bennetek, a kommentszekció önkénteseiben, hogy hozzáfűzik majd kimaradó favoritjaikat.

Hirdetés

Doom (1993)

A 30. születésnapját februárban ünneplő id Software munkásságából ebben a témában is számos legendát említhetnénk a Wolfenstein 3D-től kezdve, ám a sorból valószínűleg kiemelkedne a Doom menüje a "lefolyó" címoldalával, lövéseket utánzó hangjaival, és a legutóbbi mentésünk pályáját bemutató, automatikusan elinduló demókkal a háttérben.

Egy 1993-as játéktól ez bizony meglepően sok izgalmas részlet, de nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a ma már krumplikkal is futtatható lövölde a maga korában milyen lélegzetelállítóan nézett ki.    

Resident Evil (1996)

A Capcom túlélőhorrorja remek példa arra, hogy miként lesz egy apróságtól örök élmény egy játék menüje: az 1996-os Resident Evilt a címet bemondó mély hang tette halhatatlanná, ami ugyan nem számított egyedi megoldásnak, mégis rajongók tömkelegének memóriájába égett be, amikor újra és újra nekivágtak a borzongató kihívásoknak.

StarCraft (1998)

Az RTS-láz csúcsán megjelent StarCraft távolról sem szorult rá, hogy még a menüje is emlékezetes legyen, de legenda státuszához méltóan ebben is sikerült nagyot alkotnia. A látványosan animált menüpontok és a hangulatfokozó háttérzene gondoskodnak arról, hogy még 23 év távlatából is érdekes legyen a koncepció, meghozva kedvünket egy kis régimódi zerg rush-hoz.

Heroes of Might and Magic III (1999)

A Heroes of Might and Magic III-at sokan a széria valaha volt legjobb darabjának tartják, hűséges rajongótábora ma is rendszeresen gyűri a HD-változatot a Steamen, nem is beszélve azokról, akik más módokon élvezik a körökre osztott taktikázást. Ezért is nehéz eldönteni, hogy a Heroes III-nak vajon tényleg jó volt-e a menüje, vagy csak a játékot imádjuk, de a lángoló (eredetileg animált) karddal lesújtó angyal látványa miatt hajlunk az előbbi válasz felé.

Lego Racers (1999)

A Mario Kart-klón Lego Racersnek ugyan nem sok keresnivalója van az olyan legendák közt, mint a Doom és a StarCraft, de akiknek még gyerekként volt szerencséjük megismerni, azok sosem fogják elfelejteni a cukorsokkot idéző pörgős zenét és az éppen legyőzendő ellenfél hatalmas, tellegető alakját a kék főmenüben. Plusz pont jár azoknak, akik nem kaptak idegbajt az építős mód ismétlődő dallamaitól.

Imperium Galactica II (1999)

El is bújhatnánk szégyenünkben, ha nem említenénk meg az egyik nemzeti kincsünket, a Digital Reality remekművét az előző évezred végéről. A grandiózus űrstratégiának messze nem a menü volt a legnagyobb erénye, de az biztos, hogy már ez is mutatósra sikeredett a bolygóként keringő menüpontokkal és a központi galaxisból felénk repülő 3D-s objektumokkal.

Age of Empires II: The Age of Kings (1999)

1999 kétségtelenül erős év volt a gaming történelemben, hiszen már a negyedik játékot említjük ebből az esztendőből, s még mindig nem értünk a sor végére. Az Age of Empires II viszont mindenképpen kihagyhatatlan, hiszen a képen látható középkori sikátor egykor rengeteg ember második otthona volt (amiért duplán szomorú, hogy a 2019-es Definitive Edition kukázta egy fantáziátlan megoldás kedvéért).  

Unreal Tournament (1999)

Amikor az Epic Games még nem unikornisos fejszékkel és rózsaszín hajú cukorborsó karakterekkel kereste halálra magát, létezett egy Unreal Torunament nevű sorozata, melynek első epizódjáról a hazai játékosok 99%-ának a magyar szinkron aranyköpései jutnak elsőként eszébe. Pedig a "Térdre csirkék, itt az Isten!" mellett a játék menüje is kifejezetten egyedi volt a klasszikus Mac OS-re hajazó ablakos kezelőfelületével és a változtatható színárnyalataival. Na és az a zene!

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Diablo II (2000)

A Diablo II menüjétől még annak is megjött a kalandvágya, aki addig soha egyetlen hasonló ARPG-vel sem próbálkozott. A lángoló betűk, a tűzbe bámuló marcona karakterek és a remek zene már azelőtt megadták az alaphangot, hogy akár csak egyetlen nyamvadt fallen vérét is kiontottuk volna.

Halo: Combat Evolved (2001)

Idehaza valószínűleg nem sokan vannak, akik már 2001 őszén Halo-csatákat vívtak a klasszikus Xboxukon, de az évek során azért hozzánk is jutott a Combat Evolved több mint 6 millió eladott példányából. Master Chief rajongói eredetileg ebben a menüben gyönyörködhettek, ami még mai szemmel is egész látványosnak mondható.

A cikk a következő oldalon folytatódik!

Oldalak: 1 2

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)