Hirdetés

Mostantól szinte bárki írhat játékot a klasszikus Nintendóra

|

Egy lelkes fejlesztő áthidalta a NES-programozás legnehezebb részét.

Hirdetés

Akárhonnan nézzük, bizony idén lesz 40 éve, hogy a Nintendo piacra dobta a legendás Nintendo Entertainment System (NES) első változatát, amelyet akkor még Family Computer vagy Famicom néven emlegettek.

A jellegzetes világos és sötétszürke, illetve piros színvilágú szögletesebb dobozt már az amerikai piacra fejlesztették, ahol 1985. október 18-án jelent meg és hamarosan óriási siker lett belőle, ami megalapozta a Nintendo mai piaci pozícióit.

Bár manapság már csak a megszállott rajongók foglalkoznak vele, a NES már fénykorában is hírhedt volt a programozási nehézségeiről. Először is a rettenetesen körülményes 6502 Assembly programnyelv ismeretére volt szükség, ha valaki egy új játékot akart létrehozni, de legendásan problémás volt a memóriakezelése, de egyéb gondokkal is szembe kellett néznie a programozóknak.

Hirdetés

Most egy Pubby nevű fejlesztő állt elő egy különleges megoldással, ami jó hír lehet azok számára, akik hobbiból vagy érdeklődésből fontolgatják egy NES-játék kifejlesztését - írja a BoingBoing. Pubby ugyanis egy úgynevezett compilert készített, amelyet eredetileg scriptek írására alkalmas programnyelvnek szánt. Ezután a C++ helyettesítésére használta, végül rájött, hogy az eredeti NES sok nehézségét megoldhatná vele.

A NESFab programnyelv lehetővé teszi, hogy a 8-bites játékplatformra a korábbinál lényegesen könnyebben lehessen programokat írni, de további előnyei is vannak. Például - Pubby szerint - kényelmesebb, mint a sima C programnyelvet használni, ráadásul az assembly kódot is gyorsabban állítja elő. Emellett egy sor mappát (library) is tartalmaz, amely különféle konfigurációs fájlokat, dokumentációt, előre gyártott sablont és hasonlókat rejt, megkönnyítve a programozók dolgát.

A NESFab ingyenesen letölthető Pubby oldaláról, aki felhívja a figyelmet, hogy egyelőre béta verzióról van szó, így egy-két bug előfordulhat a használata során. A fejlesztő egy játékot is elérhetővé tett: a Hang Gliderben egy sárkányrepülőt kell irányítania a játékosnak - a programot szintén le lehet tölteni, de akár online is kipróbálható.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)