Hirdetés

Húsz éve írta újra az FPS műfaj szabályait a Quake

|

A héten dúskálunk az évfordulókban, több más játéktörténeti esemény mellett húsz éve ilyenkor rajtolt el az FPS műfajra elképesztő hatást gyakorló Quake is.

Hirdetés

Furcsa dolog a játéktörténelem, a mai játékokhoz és technológiához szokott szem számára ugyanis a történelmi távlatban nem is olyan régmúltnak számító 1996 is az őskornak tűnhet. Ennek ellenére az ebben az évben, június 22-én megjelent Quake-et nem akarja maga mögött hagyni a játékostársadalom, hiszen az FPS műfaj egy meghatározó darabjáról van szó.

A Doom sikerei után a még mindig igazi szupercsapatot magáénak tudó id Software (John Carmack és John Romero mellett American McGee is a dizájnerek csapatát erősítette, zeneszerzőnek pedig megszerezték Trent Reznort) valódi evolúciós ugrást hajtott végre az új sorozat első részével.

A valós 3D-s kamerairányítás korábban sosem látott függőleges pályaelemeket beépítését tette lehetővé a csapat számára, ami egészen új ízt hozott a labirintusszerű pályák elképesztő tempóval való teljesítésébe.

Az egyjátékos rész persze csak a bemelegítés volt a Quake sava-borsát jelentő többjátékos módhoz, ami a limitált hálózati infrastruktúra ellenére is zseniálisan működött. Az id pedig addig ment a játékosok képességeinek dicsőítésében (amiből nem kevésre volt szükség, hogy a repkedő rakéták között valaki sikeres lehessen), hogy egy 1997-es tornán Carmack Ferrariját ajánlották fel a győztesnek.

A huszadik évfordulót egyébként nem csak a rajongók ünnepelték meg, akik beröffentettek néhány szervert, hogy ismét a felvehető fegyverek és páncélzat feletti dominanciáért küzdjenek. John Romero is kiadott néhány érdekes dokumentumot a játék 1995-ös állapotáról egy blogposztban.

Itt egyrészt megtalálhatjátok a Quake első screenshotjait (amik sok helyen a Doom elemeit használták, hogy bemutassák velük a továbbfejlesztett technológiát), illetve egy érdekes txt-dokumentumot, amiben az id egyik legnagyobb rajongója és egyben az FTP-oldaluk üzemeltetője, Joost Shuur gyűjtött össze mindent, amit addig tudni lehetett az új lövöldéről.

Ehhez például különböző magazinokból és IRC-s chat-feljegyzésekből kaparta össze a csapat addigi nyilatkozatait, viszont amint Romero elárulja a dokumentumot kísérő írásban, ehhez képest rengeteg minden alapjaiban változott meg egy nem sokkal később tartott dizájn-meeting során.

Az akkor egy csapatban dolgozó kulcsemberek azóta teljesen más utakat járnak, míg John Carmack az Oculus kötelékében egyengeti a virtuális valóság útját, addig Romero új lövöldéje, a Blackroom számára próbálja megnyerni a közönséget, az id Software pedig a Quake Champions kiadásával igyekszik modernizálni az 1996-os alapokat.

Ti hogy emlékeztek vissza a Quake-re?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)