Hirdetés

Visszatér a Dungeon Siege, de bárcsak ne tenné

|

A Square Enix olyan módját választotta a kultikus sorozat feltámasztásának, ami aligha lehet összhangban a rajongók elvárásaival.

Hirdetés

Közel húsz évvel ezelőtt a Gas Powered Games azzal a nem titkolt szándékkal küldte ringbe a Dungeon Siege első részét, hogy valós alternatívát nyújtson az ARPG és hack and slash műfajok akkori csúcsát képező Diablo II-vel szemben. S habár a legfőbb célt nem sikerült teljesíteni, a korona a Blizzard játékának fején maradt, szabad szemmel is látható rajongótáborra tett szert Chris Taylorék alkotása. Jelölték néhány év játéka címre, és eladtak belőle nagyjából 1,7 millió példányt, ennyi pedig már bőven elég indok volt arra, hogy sorozattá, sőt multimédia franchise-zá bővítsék.

Előbb még 2003-ban befutott a Legends of Aranna kiegészítő, majd 2005-ben a Dungeon Siege II is megérkezett. Utóbbi szintén kapott egy kiegészítőt Broken World alcímmel 2006-ban, és még ugyanabban évben elkészült a PlayStation Portable marokkonzolra tervezett Dungeon Siege: Throne of Agony (ezt a SuperVillain Studios hozta tető alá). A legutolsó epizódot, a 2011-es Dungeon Siege III-at az Obsidian Entertainment szállította, azóta várunk arra, hogy a Square Enix kezdjen valamit az időközben hozzákerült jogokkal.

Hirdetés

A japán kiadó most látta elérkezettnek az idejét, hogy felkeresse a rég halott franchise-ai temetőjét, és kihantolja a Dungeon Siege koporsóját, majd a legsötétebb nekromanciát alkalmazva új "életet" leheljen belé. Az eredményt látva azt kívánjuk, bár ne tette volna, mert a Square Enix elképzelése és a rajongók elvárásai közötti távolság fényévekben mérhető.

Az NFT-k felé kacsintgató kiadó ugyanis a The Sandbox című metaverzumon belül Dungeon Siege földet alakít ki a saját virtuális parcelláján, ahol a játékosoknak interaktív RPG-élményekben lehet részük, miközben elsajátítják, hogy miként kreálhatnak saját Dungeon Siege kalandokat. Ezzel párhuzamosan a The Sandbox fenntartója, az Animoca Brands voxelekből (nem poligonokból) álló karaktereket és tárgyakat hoz létre a Dungeon Siege alapján, amelyeket a játékosok és a tartalomgyártók a saját egyedi élményeikbe illeszthetnek a VoxEdit és a Game Maker #nocode eszközöket használva.

Beszélgetnél velünk erről a hírről?

Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!

Hideaki Uehara, a Square Enix üzletfejlesztési igazgatója a következőképpen kommentálta az "örömhírt":

"A Dungeon Siege mindig is kalandozásra ihlette az embereket, és az, hogy a The Sandbox metaverzumban lehetővé teszi játékosoknak, hogy saját kalandokat alkossanak, egy izgalmas új fejezetet jelent a franchise életében. Alig várjuk, hogy életre keljen a Dungeon Siege a The Sandboxon belül az RPG-rajongók inspirációjától hajtva."

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)