Hirdetés

Vajon milyen gyorsan futnak az FPS-hősök?

|

Gordon Freeman vagy Master Chief nyerne egy futóversenyt? A Team Fortress 2 Scoutja, vagy a Quake III karakterei pattognak gyorsabban? Egy orosz gamer ezeket is kiszámolta.

Hirdetés

Érdekes néha belegondolni, hogy a játékok készítésekor mennyire elrugaszkodnak a készítők a valóságtól, még akkor is, ha ezt nem vesszük észre. A gyakran fájdalmasan lassúnak érződő sebesség, amivel az FPS-ek főhősei futnak, sokszor irreálisan gyors volt.

Egy orosz gamer számolta ki több, a Source motorral készült játék esetében, hogy a pályákat felépítő egységek mérete alapján nagyjából milyen gyorsan futnak például a Half-Life, a két Team Fortress, vagy a Counter Strike karakterei. Ahogy azt fel is tünteti, sok játékban ennek a többszörösét is elérhetjük különböző glitchek kihasználásával: a Portalban például alapvetően 2,85 m/s-mal vánszorog Chell, de hátrafelé ugrálva akár 66 méternél is többet haladhatunk másodpercenként. Bár más motort használó játékok futási sebességét nehéz összehasonlítani, néhány becslést azért tett például Master Chief sebességére is, de a Quake III pattogó szereplőit a listában senki nem közelíti meg. Legalábbis azok közül az FPS-hősök közül, akiket ő megnézett, egy másik Reddit-hozzászóló számításai szerint Doomguy még ennél is kétszer gyorsabban fut, nagyjából 22 m/s-mal mozog, ami óránként majdnem 80 kilométert jelent. Az infografika kattintásra nő.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)