Hirdetés

Overwatch - minden, amit Wrecking Ballról tudni érdemes

|

Az Overwatch vezető dizájnerével, Geoff Goodmannel beszélgettünk az új jövevényről, aki alaposan felforgatja majd a meccseket.

Hirdetés

A mai naptól már nem csak a tesztszervereken elérhető, hanem az éles meccsekben is tombol az Overwatch legújabb karaktere, Wrecking Ball, vagyis Hammond, a hörcsög. A megjelenés apropójából beszélgettünk Geoff Goodman vezető játékdizájnerrel, aki 2000 decembere óta erősíti a Blizzardot, és többek között olyan World of Warcraft bossokat is köszönhetünk neki, mint Onyxia, C'thun és a Lich King.

Hirdetés

Goodman jelenleg az Overwatch hőseiért felelős, és nagyon sok izgalmas háttérinfót is megosztott Wrecking Ball fejlesztésével kapcsolatban.

A Wrecking Ball alapötletén egészen a béta óta gondolkodott a fejlesztőcsapat. Akkoriban még csak egy nagy robotot terveztek, amely mágnesességgel és mobilitással emelkedik ki a többiek közül. Végül az egyik fejlesztő fejéből kipattant egy hörcsög és a futókerék ötlete - ezt nagyon szerették, és már meg is született az új hős alapkoncepciója.

Páran megkérdőjelezték már Winston ötletét is, de végül arra jutottak, hogy a játékban már így is elég sok a "varázslat" (mint például Reaper teleportálása, Mercy újraélesztése, vagy maga Winston története), így a beszélő gorilla mellett Hammond karaktere inkább tovább bővítené az Overwatch világát, és a továbbiakban sem korlátozzák magukat a kicsit szürreálisabb ötletek elvetésével. Sőt, még magát a játék történetét is bővíthették Hammond és Winston korábbi Horizon Lunar kapcsolatával, amellyel még mélyebb háttértörténetet kapunk mindkét karakter esetében.

Hammond képességei talán az eddigi legnagyobb kihívást jelentették a Blizzardnak, hiszen esetükben nemcsak a lendület fontossága, hanem a vertikális mozgás is izgalmas feladatok elé állította a fejlesztőket. Az egyes képességüket önmagukban is próbálgatták, és folyamatosan jöttek az új ötletek, amikkel komplettebbé és komplexebbé tették a Wrecking Ballt.

Rengeteg kiváló eszközünk van a tesztelésre. Ha van egy ötlet, akkor csak simán betöltjük a játékba és próbálgatjuk. A Roll képességet is először önmagában próbáltuk ki, ulti és minden más nélkül.

A legtöbbet természetesen a Grappling Claw-val foglalkoztak. Az alapvető cél az volt, hogy fizika- és momentumalapú képesség legyen, amit viszonylag könnyű gyorsan megtanulni. Variáltak a kötél hosszával, de nehéz volt kiszámolni a játék közben az optimális hosszokat, így még az alap mozgásokat is könnyen elronthatták a játékosok. Emellett nagyon izgalmas volt felfedezni, miket lehet összehozni a Roll-Claw kombinációkkal. Figyelembe kellett még venni az egyes térképeket, mert az volt a cél, hogy lehetőleg mindegyiken hasznosíthassuk a Clawt, és ne csak egyes mapokon legyen erős a karakter.

Goodman elmondta, hogy ugyan a hős alapvető képességei a már említett Roll és Grappling Claw lesznek, de ne becsüljük le a hörcsög további eszköztárát sem. A fegyvere meglepően nagy sebzésre képes, az Adaptive Shield pedig elképesztően hatékony képesség egy jó csapattal. Sőt, még a Piledrive képesség ötlete is viszonylag későn született meg, de elég logikus döntés volt, miután egy nagyobb ugrás után szinte alig lehetett befolyásolni, hogy merre fog érkezni a hős.

A hőspárosításokkal és a legnehezebb ellenfelekkel kapcsolatban Goodman kiemelte a Wrecking Ball-Winston-D'Va hármas tank kombót. Szerinte hasonló stílusú a három hős (nem klasszikus értelemben vett tankok, hanem mozgékony, az ellenfél sorait szétziláló hősök), így kíváncsi rá, hogy tudnak ezek a karakterek együtt dolgozni.

Kicsit meglepő lehet, de szerintem Zarya is jó párosítás lehet a gyors energia-termelés miatt, illetve Widowmaker, Hanzo és McCree is kiváló párok, miután Hammond kiszámítható irányba és sebességgel löki el az ellenfeleket, akiket aztán könnyű leszedni.

Ha pedig egy Wrecking Ball lesz az ellenfél soraiban, érdemes arra figyelnünk, hogy blokkoljuk az útvonalát, illetve szakítsuk meg a lendületét. Itt kiemelte Meit és McCree villanógránátját is.

A kompetitív meccsekkel kapcsolatban még korai találgatni, mert a rajt után még várnak azzal, hogy a rangsorolt meccseken elérhető legyen a hős. Készen állnak a fejlesztők viszont a javításokkal, de számítanak a közösség visszajelzésére is. A balanszolással kapcsolatban elmondta, hogy természetesen a számokat is nézik, de fontos, hogy maguk a játékosok hogy tudnak vele vagy éppen ellene játszani. Nem fogják elkapkodni a nerfeket vagy a buffokat, de szeretnének gyorsan reagálni az adatokra és a visszajelzésekre.

Goodman szerint Wrecking Ball kiváló lehetőség lesz a tank main játékosok számára, hogy új játékstílussal próbálkozzanak, és várhatóan Hammondnak is lesz helye a metában. Izgalmas, szórakoztató karakter, aki rengeteg új lehetőséget nyit meg például egy flank vagy egy sima teamfight során.

Nagyon izgatott és boldog vagyok a megjelenéssel kapcsolatban. Úgy gondolom, hogy egy érdekes és jól kiegyensúlyozott hőst alkottunk. Kíváncsi vagyok, mit tudnak vele kezdeni a játékosok.

Végül a karakter nevével kapcsolatban elmondta, hogy hivatalosan Wrecking Ballként jelenik meg, és nem fogják már megváltoztatni. Hammondként is szólíthatják, és egyébként is a legtöbb karaktert több néven is emlegetik a játékosok és a fejlesztők egyaránt.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)