Hirdetés

Hiába kapálózott az Activision, megalakult a Raven Software tesztelőinek szakszervezete

|

A szavazatok elsöprő többségével jött létre az első szakszervezeti egység, amit egy nagy stúdió dolgozói hoztak össze.

Hirdetés

Hónapok óta kísérjük figyelemmel az Activison Blizzard King (ABK) szárnyai alá tartozó Raven Software minőségellenőreinek (Quality Assurance, QA) küzdelmét a munkáltatójuk ellen. Az ügy tavaly vette kezdetét, miután a tesztelők egy 7 hetes sztrájkkal reagáltak rá, hogy néhány kollégájukat kirúgták a szerződéses viszonyuk beígért végegesítése helyett.

Az akcióban több mint 60 dolgozó vett részt, az Activision pedig végül meghátrált, amikor belengették a szakszervezetbe tömörülés lehetőségét. A vállalat a QA-csapat minden tagjának felajánlotta a teljes munkaidős foglalkoztatást és az órabérük 20 dollárra emelését, 28-an azonban kimaradtak a béremelésből, és tovább haladtak a szakszervezet megalakítása felé vezető úton.

Hirdetés

Habár az Activision Blizzard szinte mindent elkövetett, hogy ne járjanak sikerrel, a renegát tesztelők nemrég egy Twitchen is közvetített szavazás keretében megalapították a Game Workers Alliance (GWA) nevű érdekképviseleti tömörülésüket, melyet a munkajogi törvények betartatásáért felelős National Labor Realations Board (Országos Munkaügyi Tanács, NLRB) is elismert. A voksoláson 19 igen és 3 nem szavazattal ment át a szervezet létrehozása (két szavazatot megtámadtak).

"Az Activision Blizzard fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy aláássa a szakszervezetünk létrehozására tett erőfeszítéseinket, de mi kitartottunk. Most, hogy megnyertük a szavazást, kötelességünk megvédeni azokat az alapértékeket, amelyeken szakszervezetünk áll."

- írja a szervezet közleménye. A Kotakuhoz eljuttatott e-mailjében Ron Talia, az Activision Blizzard szóvivője úgy nyilatkozott, hogy ugyan tiszteletben tartják a dolgozók szakszerveződéshez való jogát, ám a vállalat álláspontja szerint nem szabadott volna mindössze 19 alkalmazottnak meghoznia a kb. 350 főt foglalkoztató Raven Software egészét is érintő döntést . Az ABK korábban megpróbálta elérni, hogy az egész cégben szavazásra bocsássák a kérdést, de az NLRB megtagadta ezt.

A frissen megalapított GWA az első szakszervezet, amelyet egy nagy játékipari stúdió berkeiben hoztak létre, ezért a Call of Duty-széria fejlesztésébe besegítő Raven tesztelői történelmi jelentőségű mérföldkövet értek el.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A tömörülés a továbbiakban tárgyalásokba kezd az Activision Blizzarddal a tagjai bérezéséről és munkafeltételeiről.

"A legnagyobb reményünk, hogy szakszervezetünk inspirációként szolgál majd a videójáték-stúdiókban szerveződő munkavállalók növekvő mozgalma számára, hogy jobb játékokat hozzanak létre és olyan munkahelyeket építsenek, amelyek tükrözik értékeinket, és erőt adnak mindannyiunk számára. Alig várjuk, hogy a vezetőséggel együttműködve, egy erős szakszervezeti szerződéssel pozitívan alakítsuk a munkakörülményeinket és az Activision Blizzard jövőjét."

- közölte a GWA. Korábban nagy kérdés volt, hogy a vállalatot felvásárolni készülő Microsoft miként viszonyul majd a szakszervezeti törekvésekhez, ám a redmondiak márciusban közölték, hogy teljes mértékben tiszteletben tartják a dolgozók döntését, ha az Activision Blizzard is elismeri azt. Az utóbbi években egyre nagyobb figyelmet kaptak a játékipari munkakörülményekkel, így például a súlyos túlórázással kapcsolatos ügyek, és több cégnél is felvetődött a szakszerveződés lehetősége.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)