Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - a mikrotranzakció a függőségre épít

|

A kínai játékiparban már egyértelműen a mikrotranzakciós rendszer dominál, egyes játékosok akár százezer dollárt is gond nélkül elvernek így.

Hirdetés

A korábbi Vakondok epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész, 10. rész, 11. rész, 12. rész, 13. rész, 14. rész, 15. rész, 16. rész, 17. rész, 18. rész, 19. rész, 20. rész, 21. rész, 22. rész, 23. rész, 24. rész, 25. rész

Hirdetés

A legújabb Vakondok werk videóban a Túlélők Földjének atyja, Tihor Miklós arról mesél, hogyan írt programot egy társkereső cégnek és miért változtatta meg drasztikusan a játékipart a mikrotranzakciók bevezetése. 

Tihor Miklós már iskolás korában is a sarki kocsmába lévő videojátékokkal játszott. A nyári szünetben aztán elkerült egy táborba, ahol rengeteg személyi számítógép volt kirakva, és először mindenki szabadon játszhatott rajtuk. Egyik naptól kezdve viszont már csak az használhatta őket, aki járt a táborban tartott programozó tanfolyamra. Így nem volt más választása, jelentkezett ő is, és megtanult programozni. Egyből magával ragadta a lehetőség, hogy bármilyen ötletet meg lehet valósítani. Így amikor később kapott egy Commodore 64-est, amihez kezdetben nem voltak játékai, maga kezdte el írni azokat. A szöveges kalandjátékok voltak az első kedvencei, mert azokat viszonylag egyszerű volt megírni, mégis sok lehetőség rejlett bennük. Ő írta például a Sárkányölő, a Disktolvaj, A hős lovag, a Dracula Adventure és a Western Adventure című játékokat. A fejlettebb játékaiban a nem játékos karakterek mozogtak a játéktérben, és interakcióba lehetett velük lépni, meg lehetett őket kérni dolgokra, hogy végezzék el neked.

Hirdetés

Mikor Miklós már több játék megírásán túl volt, többen kérdezték tőle, hogy miért nem adja el azokat. Ezért elment a Novotrade-hez, és megkérdezte tőlük, hogy van-e rá esély, hogy megpróbálják eladni a játékait. A hős lovag című játékát végül ki is adták. Évekkel később, az egyetem elvégzése után, mint programozó került be a Novotradehez, ahol például a The Simpsons C64-es verziójának fejlesztésében vett részt. Mikor elkészült a játék, a Novotrade nem tudott egyből újabb megbízást adni a csapatnak, így Miklós saját játékötletén kezdett dolgozni. Ez volt a Túlélők Földje, egy olyan multiplayer szerepjáték, ahol a játékosok postai levélben tudták elküldeni a parancsokat karakterük irányításához, és levélben kapták meg az így létrejött reakciókat is.

Miklós később Beholder nevű cégével olyan játékokat hozott létre, mint például a Hatalom Kártyái és a Végzetúr.

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)