Hirdetés

Így készült a Vakondok 4 - így úszta meg az Ecco the Dolphin grafikusa a katonaságot

|

A legújabb Vakondok werk anyagból az is kiderül, hogy milyen különleges előnyökkel járt, ha valaki az Ecco the Dolphin és a Bugs Bunny Cartoon Workshop grafikájáért felelt.

Hirdetés

A korábbi epizódok itt vannak, nézzétek meg mind:

1. rész2. rész3. rész4. rész5. rész6. rész7. rész8. rész9. rész

A Vakondok werk sorozat eheti epizódjában a Bugs Bunny Cartoon Workshop és az Ecco the Dolphin magyar grafikusa többek között arról is mesél, hogyan úszta meg a besorozást munkájának köszönhetően. Ezen felül arról is szó esik, hogyan volt a munka összeegyeztethető az egyetemi tanulmányokkal. 

Balogh Zsolt 1984-ben kapott szüleitől egy Commodore 64-et. A játékok mellett egyből felkeltették érdeklődését a számítógép nyújtotta grafikai lehetőségek is. Először még csak Simons' BASIC-ben kezdett különböző geometriai alakzatokat készíteni, majd amikor megszerezte a Koala Paintert, már joystickkel rajzolhatott. Mindig is érdekelte, hogyan lehetne a rajzolást, játékokhoz való grafikák készítését hivatalos munkaként végezni. 1988 végén tudta meg, hogy a Novotrade-nél játékfejlesztéssel is foglalkoznak.

Egyik ismerősén keresztül sikerült is bejutnia a céghez, ahol miután megmutatta rajzait, gyakorlatilag egyből munkát is ajánlottak neki. Az első pár hónapban, amíg nem indult éles projekt, a Novotrade-nél dolgozó, akkoriban úttörőnek számító számítógépes grafikákkal és animációkkal kísérletező csapatban szocializálódott, olyan emberek mellett, mint például Waliczky Tamás, akit 2000-ben a BT tokiói művészeti magazin a 20. század 100 legmeghatározóbb művésze közé sorolt. Első munkája aztán egy Bugs Bunny Cartoon Workshop nevű animációs játék grafikáinak elkészítése lett, amiben a Loony Tunes rajzfilmek szereplőivel rakhatott össze a játékos saját kis animációkat.

A játékot NES-re is elkezdték fejleszteni. Zsolt ezen is dolgozott, de a kiadás előtt a Warner Brothers kitalálta, hogy mégsem Loony Tunes hanem Tiny Tunes figurákkal szeretné a játékot, ami a teljes grafika újrarajzolását jelentette. Zsoltnak már nem sok kedve lett volna újrakezdeni az egészet, de szerencséjére akkor kezdődött egy Sega Genesis-hez köthető előfejlesztés és kutatás, és így végül az egyik legnagyobb sikerű magyar fejlesztésű játék, az Ecco the Dolphin grafikusa lett.

Még van mit mesélnünk neked, minden érdekességet megtalálsz itt!

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)

A Project029 Magyarország Kft. közleménye
Bezár