Hirdetés

Szexista és groteszk - ilyenek voltak a 90-es évek gamer reklámjai

|

Az előző évezred végén ugyan már volt annyi pénz a játékiparban, hogy megérje reklámozni az új címeket és konzolokat, de ehhez még nem társult a ma megszokott visszafogott stílus.

Hirdetés

Mára elképesztő marketinggépezet áll a legnagyobb játékok és konzolok mögött, viszont az 1990-es években a mai állapotához képest gyerekcipőben járó iparág néha egészen vad ötleteket valósított meg, hogy így adja el aktuális termékét. A hormonoktól túlpörgetett (vagy legalábbis ilyennek elképzelt) gamerek figyelmét pedig elgondolásuk szerint némi testiséggel volt legegyszerűbb felkelteni, ennek pedig nagyon furcsa eredményei születtek.

Az SNK Neo-Geo konzoljának reklámjáért felelős csapat rögtön példát is mutatott a kollégáknak költséghatékonyságból és csak az abszolút szükséges ruházatot biztosították a hirdetésükben szereplő modellnek, amivel biztosan jó néhány szempárt megakasztottak. Az így megszerzett potenciális vevőket pedig arra próbálták rábeszélni, hogy a konzolon való játék még egy ilyen abszolút bombázónál is vonzóbb lehetőség. "Régen rólam nem tudta levenni a kezét" - panaszkodik a feliraton a hölgy. Hiába a 320x224-es felbontású, 65 ezer színt tartalmazó kép tényleg nem mindennapos látvány.

Hasonlóan gondolkodtak a Sega marketingcsapatánál is, amikor azt üzenték a világnak, "Semmi más nem számít, ha a tiéd a Sega Saturn [a PlayStationhöz képest] háromszoros 32-bites számítási ereje". Még az sem, hogy csak a játékokból vett screenshotok takarják el a hölgy azon részeit, amik egyébként nem kerülhetnének képernyőre. Viszont mivel ezúttal a gamer nincs a képen, a felirat konkrétan az olvasót figyelmeztette a játékon kívüli látnivalókra, "Ha nem vetted volna észre". Sértő? Kicsit. De közel sem olyan kínos, mint amit a Game Gear reklámozására találtak ki.

A hordozható konzol és a hozzá kitalált hagyományos joystick szórólapját végig egy poénra építették fel: "Már órákig játszhatsz magaddal" - kezdődik a hirdetés. A poént pedig tovább tudták vinni akkor is, amikor a konzol feature-eit írták össze, a háttérvilágítással bíró kijelző legnagyobb előnye például a hirdetés szerint az, hogy "teljes sötétségben is tovább matathatsz!" Valószínűleg ez volt azon kevés eset egyike, amikor nem felnőttirodalom részeként nyomtatták ki azokat a szavakat, hogy "húzod és szorítod a bütyköd" és "mindenfelé lősz".

Bár ez ma már elképzelhetetlen lenne, a viszonylag családbarátnak számító Nintendo is beszállt a szándékosan arcpirító reklámok gyártásába, egész pontosan a Game Boy kapcsán. A Neo Geóhoz hasonló stílusban hirdették például a Game Boy kisebb, Pocket változatát, de feljebb emelték a lécet és a figyelmen kívül hagyott partnert még ki is kötözték az ágyhoz. De mindez hősünket nem érdekli, mikor a "Karcsú, stílusos és az összes létező Game Boy játék futtatására képes" gép is a kezében van. Az eredeti Game Boy hirdetéséhez viszont nem tudok mit fűzni, ugyanis ezt a szlogent sikerült hozzá kitalálni: "Szórakoztatóbb, mint egy menyét a gatyádban." Csak azt tudjuk remélni, senki nem sérült meg.

Gex, a gekkó viszont garantáltan nem bánta a Crystal Dynamics platformer-sorozatának harmadik részéhez készült hirdetés készítését. Ugyanis ezen a játékokban mindig poénkodó gekkó bűnüldöző társa, Xtra ügynök (illetve az őt alakító színésznő) kebleit markolja és takarja el a néző elől egyben. Ez pedig azért elég furcsa egy olyan játék szereplőjétől, ami alapvetően tinédzsereknek szólt, a Nintendo-portjait pedig rendszeresen cenzúrázták, hogy a minden gyereknek megfelelő amerikai besorolási kategóriába kerülhessen.

A teniszhez kapcsolódó videojátékok terén is előszeretettel nyúltak a marketingesek az arcpirító reklámfogásokhoz, ezen a képen például az 1993-as Davis Cup World Tourt szorongatja egy hölgy, és még valami mást is megvillant, biztos, ami biztos. Itt már valóban merészebb tartalomról van szó, ennek tudatában kattintsatok. Találtunk még egy Virtua Tennis reklámfotót is, viszont ez már tényleg a durvább felhozatalból való, aki elég bátor, az kattintson ide a maradandóan káros élményért.

Abban talán egyetérthetünk, hogy ehhez képest százszor szofisztikáltabb lett a játékok reklámozása. És persze az sem hátrány, hogy míg a felnőtteknek szánt reklámok komolyabbak , addig a gyerekeket célzó hirdetések színesebbek és vidámabbak lettek. És nincsenek menyétek senki nadrágjában.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)