Hirdetés

Mégis bocsánatot kért a Unity vezetője, amiért leidiótázta a fejlesztőket

|

Az ex-EA fejes John Riccitiello először azzal próbálta elütni a botrányt, hogy clickbaitnek nevezte az erről szóló híradásokat.

Hirdetés

PR-szempontból eddig nem sikerült valami jól a nyár a Unity játékmotort gondozó Unity Technologies számára: júniusban robbant a hír az alkalmazottak tömeges kirúgásáról, majd több milliárd dollárt fizetett a cég egy kétes hírű vállalatért, s ha ez még nem volt elég, a vezérigazgató John Riccitiello tovább tetézte kellemetlen a helyzetet.  

Az 1997 és 2004 között az Electronic Arts élén álló üzletember ugyanis egy interjúban nemes egyszerűséggel leidiótázta azokat a mobilos fejlesztőket, akik nem foglalkoznak a termékeikben rejlő monetizációs megoldásokkal. A beszólás nem csak a Unityvel dolgozó szakembereket, de a játékosokat is felháborította, hiszen a Diablo Immortal korában a közönség szemében már-már hősöknek számítanak azok a fejlesztők, akik nem öntik nyakon a portékáikat monetizációs lehetőségekkel.

Hirdetés

Riccitiello első reakciója az volt, hogy kattintásvadásznak nevezte az interjút, amely szerinte kiragadta a kontextusból az elhangzottakat. Ez viszont cseppet sem meglepő módon nem bizonyult elégségesnek az indulatok lecsillapítására, a Unity fejese így most egy levéllel igyekszik szépíteni az elhangzottakat.

"Arról szeretnék beszélni, amit az interjúban és az azt követő tweetben mondtam. Egy bocsánatkéréssel kezdem. A szóhasználatom durva volt. Sajnálom. Már figyelek, és jobban fogom csinálni.  Amit talán megtehetek, az az, hogy többet mesélek arról, hogy mire gondoltam, amikor az interjút készítettem. Hogy mit mondtam volna, ha jobban odafigyelek."

- indul a Twitteren közzétett nyílt levél, amely négy pontban összegzi a Canossa-járó CEO mondanivalóját. A továbbiakban Ricciotello leszögezi, hogy mennyire tiszteli a játékfejlesztőket, s hogy tisztában van azzal, hogy mennyire fontos nekik a játékosok reakciója a munkájukra.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A mondandóját pontokba szedő vezető továbbá azt is elismeri, hogy nem minden játéknak kell a pénzkeresésről szólnia, majd a következőképp igyekszik finomítani az idiótázást:

"Azt próbáltam mondani, és nyilvánvalóan nem jártam sikerrel, hogy a játékfejlesztők számára vannak jobb módszerek is, hogy a korai szakaszban tájékozódjanak arról, hogy mit gondol a közönség a játékukról. Hogy tanuljanak a visszajelzéseikből. S ha a fejlesztő úgy akarja, e visszajelzések alapján módosíthatja is a játékot. Választhatunk, hogy meghallgatunk és cselekszünk, vagy csak hallgatunk. Ismétlem, mindkettő nagyon is érvényes választás."

Riccitiello azzal zárja a levelet, hogy ha okosabb lett volna, akkor a fentiekhez hasonlóan fogalmazta volna meg a közlendőjét, s egyben biztosította a fejlesztőket, hogy olyan eszközökön dolgoznak, amelyekkel azok jobban megérthetik majd a játékosok igényeit, egyúttal meghagyva nekik a választás lehetőségét, hogy cselekszenek-e a visszajelzések alapján, avagy sem.

Mindenki döntse el maga, hogy kielégítőnek és őszintének találja-e a vezérigazgatói apológiát, abban viszont egészen biztosan egyetérthetünk Riccitiellóval, hogy bölcsebben kellett volna megválogatnia a szavait, mielőtt belerúg az irányítása alá tartozó termék célközönségébe.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)