Hirdetés

Megszegte az ígéretét a CD Projekt Red: mégis kötelező a fejlesztőknek a túlóra

|

Ahogy közeledik a Cyberpunk 2077 megjelenése, a stúdió úgy próbálja meg egyre elkeseredettebben elvégezni az utolsó simításokat rajta, ezzel pedig korábbi állításaikkal mennek szembe.

Hirdetés

A CD Projekt Red valószínűleg a továbbiakban sem veszíti el népes rajongótáborát, azonban most egy kis árnyék vetülhet a cég reputációjára, hiszen egy konkrét ígéretüket látszanak most megszegni. A crunch, azaz a brutális túlórák már a korábbi címek fejlesztése során is problémát jelentettek a stúdiónál, de megígérték, hogy ezúttal másképp lesz. Nos, nem lett.

A Bloombergnél dolgozó Jason Schreierhez, a videojáték-újságírás egyik legismertebb alakjához jutott el egy belsős levél a CD Projekt egyik dolgozójától. Ebben tájékoztatják az alkalmazottakat, hogy a Cyberpunk 2077 megjelenéséig a hat napos munkahét kötelező lesz a fejlesztők számára. Ez azt jelenti, hogy senki nem kerülheti meg a túlórát és a crunchot, holott a stúdió vezetői korábban ezt konkrétan megígérték.

Hirdetés

A csapat alkalmazottai a már a The Witcher III munkálatai során is jócskán túl voltak terhelve, és a CD Projekt Red alapítója és vezérigazgatója, Marcin Iwiński azt ígérte, hogy mindenképp elkerülik ezt a jelenséget a Cyberpunk 2077 fejlesztése alatt. A stúdió fejese, Adam Badowski most egy a Bloombergnek küldött levélben teljes felelősséget vállalt a döntésért:

"Magamra vállalok minden hátulütőt, ami a döntéssel jár. Tudom, hogy ez a döntés szöges ellentéte annak, amit korábban a crunchról mondtunk. Szintén szöges ellentétben van azzal, amit nemrég még személyesen én is gondoltam: hogy a crunch sohasem lehet válasz."

Azt is leírja, hogy minden egyéb megoldást kipróbáltak, de kénytelenek ismét túlóráztatni a munkatársaikat. A stúdió jó eséllyel valóban meglehetősen nehéz helyzetben van, hiszen azt tudjuk, hogy nem fognak félkész játékkal előállni. Tehát ha a Cyberpunk 2077-ben még sok a hiba, akkor két lehetőségük van: egy újabb halasztás vagy a rengeteg túlóra. A jelek szerint utóbbi mellett döntöttek.

Korábban nagyobb cikkekben foglalkoztunk már a játékfejlesztői szakszervezetek esetleges szükségességével, valamint kifejezetten a túlórák problémájával. Érdemes elolvasni ezeket az írásokat is.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)