Hirdetés

Pillars of Eternity - kártyajáték, társasjáték, mi jöhet még?

|

A Pillars of Eternity hosszú várakozás után végre megjelent, de az Obsidian igazgatója szerint pont, hogy most kezdődik az igazi kaland.

Hirdetés

A Pillars of Eternity nem csak bebizonyította, hogy igenis van még igény a klasszikus PC-s szerepjátékokra a piacon, egyúttal a műfajt is sikerült pont annyira újragondolnia, hogy új életet leheljen a 90-es éveket meghatározó Infinity Engine-es szerepjátékok által kifejlesztett formulába.

Hirdetés

A játéknak már most hatalmas rajongóbázisa van (köszönhetően a Kickstarter által életre keltett egyedi fejlesztési modellnek), az Obisidian vezérigazgatója szerint pedig ez részben köszönhető annak, hogy mennyire közeli kapcsolatot ápolnak a játékosokkal már a projekt kezdete óta. Feargus Urquhart többek között erről is beszélt a PC Gamernek adott interjúban, illetve arról is, hogy milyen jövőt szánnak a játéknak a virtuális téren túl.

Urquhart szerint a Kickstarteres kampány egyik legnagyobb tanulsága volt az ő szemszögükből, hogy milyen hatékonyan együtt lehet dolgozni az elhivatott rajongókkal és hogy mennyire sokat tanulhatnak fejlesztőként a közönségüktől: "Josh Sawyernek, a játék rendezőjnék rengeteg ötlete volt arra, hogy mit szeretne másképp csinálni a már ismert Infinity Engine játékokhoz képest. És mivel már akkor is voltak játékosok, akik a béta verziót próbálgatták, így nagyon intelligens párbeszédeket tudott velük folytatni arról, hogy ezek az ötletek mennyire működhetnének a játékban. Sok ötlet volt ami tetszett nekik, persze olyan is ami nem, ennek megfelelően viszont jó irányba változhatott a játék és szerintem nagyon menő."

Az igazgató szerint viszont már önmagában az is nagy szerencse, hogy ennyi rajongóval rendelkeznek egy olyan korban, amikor a szerepjátékokkal szemben már hatalmasak az elvárások. A játékosok hozzászoktak a Skyrim és a Dragon Age: Inquisition által bemutatott méretarányokhoz és Urquhart szerint aggasztó az, hogy már csak így lehet versenyben maradni ebben a műfajban. Szerencsére a CRPG-k és a régi stílusú dungeon crawler játékok feltámadása (pl. Shadowrun Returns, Divinity: Original Sin vagy akár a Legends of Grimrock) bíztató a zsáner jövőjét illetően.

Hirdetés

Persze Urquhart és csapata még ennyi meglepetés után sem ülnek a babérjaikon, sőt a készülő kiegészítő mellett attól sem távolodnak el, hogy esetleg a Pillars of Eternity a képernyőkön túl is elérhető legyen valamilyen formában: "Az egyik dolog amit hamarosan be fogunk jelenteni, hogy egy tőlünk független csoport a Kickstarteren szeretne finanszírozni egy Pillars of Eternity kártyajátékot. Természetesen a társasjáték kérdése is nagyon foglalkoztat minket. Még eléggé bizonytalanok vagyunk, nem tudjuk milyen legyen, de foglalkozunk vele. Meg persze mással is, könyvek, szerepjátékok, ki tudja."

Hirdetés
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd, hogy értesítéseket küldjünk, és cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a GTA VI-ot vagy a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)